AUO پنل‌های ۴۸۰ هرتز را برای لپ‌تاپ‌ها و نمایشگرها رونمایی کرد

شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر فکر می‌کنید نمایشگر ۳۶۰ هرتز لپ‌تاپ گیمینگتان بهترین است، سخت در اشتباه‌اید!
تبلیغات

به‌تازگی شرکت تولیدکننده پنل‌های نمایشگر، AU Optronics یا به‌اختصار AUO، مدل‌های جدیدی معرفی کرده است که دود از سرتان بلند می‌کند. این شرکت در نمایشگاه Display Week 2022 نمایشگرهای جدیدی رونمایی کرد که دو مدل آن‌ها با نرخ نوسازی ۴۸۰ هرتز عرضه خواهند شد!

شاید تاکنون اسم شرکت AUO را نیز نشیده باشید؛ اما حقیقت این است که پنل‌های تولیدی این شرکت را تولیدکنندگان مطرح بازار در محصولات پرفروش مختلفی استفاده می‌کنند. پنل ۴۸۰ هرتز جدید AUO در دو اندازه ۲۴ و ۱۶ اینچی عرضه خواهند شد که اولی برای نمایشگرهای دسکتاپ و دیگری برای لپ‌تاپ‌ها خواهد بود.

همان‌طورکه انتظار می‌رود، هر دو پنل از وضوح 1080p استفاده می‌کنند و خودِ پنل نیز به‌دلیل پاسخ‌گویی سریع‌تر پیکسل‌ها، از نوع TN خواهد بود که برای نرخ نوسازی ۴۸۰ هرتز بدیهی به‌نظر می‌رسد. شرکت AUO در تبلیغات خود به‌ ‌‌‌سرعت پاسخ‌گویی کمتر از ۱ میلی‌ثانیه برای پنل نمایشگرهای دسکتاپ اشاره می‌کند؛ اما متأسفانه شرکت مذکور در اعلام سرعت پاسخ‌گویی پنل لپ‌تاپ‌ها چندان دقیق نیست و به اعلام عددی میان ۱ تا ۲ میلی‌ثانیه بسنده می‌کند.

نمایشگرهای گیمینگ در سال‌های گذشته افزایش سرعت چشمگیری تجربه کرده‌اند که در‌این‌میان، می‌توان به نمایشگرهای ۳۶۰ هرتز اشاره کرد که در یکی‌دو سال گذشته به‌ بازار عرضه شده‌اند؛ از‌این‌رو، نمی‌توان انتظار داشت تا پنل ۴۸۰ هرتز AUO به این زودی‌ها به‌صورت تجاری عرضه شود. معمولاً پس از معرفی پنل، ارسال آن برای تولیدکنندگان و شروع تحقیق‌و‌توسعه درایورها و کنترل‌کننده‌های نمایشگر و پردازنده‌های لازم برای آن نیازمند صرف مدت‌زمانی تقریباً طولانی خواهد بود.

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب

AUO علاوه‌بر دو نمایشگر ۴۸۰ هرتز، نمایشگر ۳۴ اینچ خمیده با وضوح WQHD را نیز رونمایی کرده است که از نرخ نوسازی ۲۰۰ هرتز و DisplayHDR 1000 بهره می‌برد. همچنین، پنل ۱۶ اینچی دیگری برای لپ‌تاپ‌ها معرفی شده است که می‌تواند وضوح Quad HD را با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز نمایش دهد! این پنل نیز از HDR 1000 پشتیبانی می‌کند. این دو نمایشگر از فناوری AmLED یا Adaptive mini-LED برای ارائه کنتراست بهتر و رنگ‌هایی عمیق‌تر بهره می‌برند. در‌حال‌حاضر، اطلاعاتی درباره زمان استفاده از پنل‌های جدید در محصولاتی چون لپ‌تاپ‌ها و نمایشگرهای گیمینگ صحبتی به‌میان نیامده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات