سامسونگ برای پنل‌های OLED آيپد ۲۰۲۴ خط‌تولید جدیدی راه‌اندازی می‌کند

شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارشی جدید، سامسونگ قصد دارد خط‌تولید جدیدی برای ساخت پنل‌های OLED آیپد ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند. گفته می‌شود تولید اولین پنل‌های این واحد جدید از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.
تبلیغات

براساس گزارش‌ها، سامسونگ در حال آماده‌سازی خط‌تولید جدیدی برای ساخت پنل‌های OLED بزرگ‌تر است؛ پنل‌هایی که می‌تواند در آیپد ۲۰۲۴ اپل استفاده شود. این گزارش اشاره می‌کند آیپد OLED احتمالاً زودتر از راه‌اندازی این خط‌تولید جدید معرفی خواهد شد.

به‌گزارش اپل‌اینسایدر و به‌نقل از رسانه‌ی کره‌ای The Elec، سامسونگ اولین خط‌تولید پنل‌های OLED نسل ۸٫۵ خود را راه‌اندازی خواهد کرد و تولید اولین پنل‌های این واحد از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. این گزارش ادعا می‌کند که مقصد این پنل‌ها محصولات شرکت اپل خواهد بود؛ زیرا گفته شده است غول فناوری مستقر در کوپرتینو می‌خواهد سال ۲۰۲۴ از پنل‌های OLED در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود استفاده کند.

گزارش‌های زنجیره‌ی تأمین و پیش‌بینی‌های تحلیلگران نشان می‌دهد اپل در آینده‌ی نزدیک، آیپد‌های خود را به نمایشگرهای OLED مجهز خواهد کرد. برخی از این گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد سال ۲۰۲۲ یک آیپد OLED معرفی کند؛ درحالی‌که در خبرهای دیگر اشاره شده است این محصول احتمالاً سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار خواهد شد.

آیپد OLED

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد گزارش‌های The Elec به این موضوع تأکید می‌کند که خط‌تولید پنل‌های نسل ۸٫۵ سامسونگ تا سال ۲۰۲۴ آماده‌ی تولید پنل‌های OLED نخواهد بود و اولین سری آیپد‌های OLED اپل از پنل‌های موجود در واحد نمایشگر سامسونگ و ال‌جی استفاده خواهند کرد.

طبق گزارش‌ها، برنامه‌های اپل برای عرضه‌ی آیپد ایر با نمایشگر OLED در سال ۲۰۲۲، به‌دلیل مشکلات مربوط به هزینه‌ و میزان روشنایی و دوام لغو شده است. بااین‌حال، گزارش‌های متناقض حاکی از آن است پنل‌های OLED احتمالاً زودتر از آنچه تصور می‌شود، در آیپدهای اپل استفاده خواهد شد. اگر ادعاهای The Elec واقعیت داشته باشند، آیپد‌های ۲۰۲۴ با پنل‌های OLED از نسخه‌ی پیشرفته‌تر فناوری نمایشگر سامسونگ بهره خواهند برد. براساس آخرین خبرهای مرتبط، اپل می‌تواند آیپد پرو ۱۱ اینچی و آیپد پرو را هم‌زمان با پنل‌های OLED به‌روزرسانی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات