سامسونگ از باتری‌های ال‌جی بیشتری در گوشی‌های ارزان‌قیمت و پرچم‌دار خود استفاده می‌کند

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ ظاهراً قصد دارد با هدف کاهش هزینه‌ها، از باتری‌های ال‌جی بیشتری در گوشی‌هایش استفاده کند.
تبلیغات

گزارش جدیدی از کره‌جنوبی نشان می‌دهد که سامسونگ به‌دنبال تأمین باتری‌های بیشتری از رقیب تاریخی خود، یعنی ال‌جی است. گفته می‌شود این شرکت قصد دارد از باتری‌های ال‌جی در گوشی‌های گلکسی A‌ و گلکسی M و گوشی‌های پریمیوم خود استفاده کند.

این اولین‌بار نیست که سامسونگ برای استفاده از قطعه‌‌ای حیاتی در گوشی‌های هوشمندش به ال‌جی اتکا می‌کند؛ زیرا از سال ۲۰۱۹ نیز از باتری‌های ال‌جی در برخی از گوشی‌های پرفروش خود از سری گلکسی اس و گلکسی نوت استفاده کرده است.

گفته می‌شود کاهش هزینه یکی از دلایل اصلی استفاده‌ی سامسونگ از باتری های ال‌جی بیشتری است. این کار به شرکت کره‌ای کمک می‌کند تا منابع تدارکاتی‌اش را متنوع کند. سامسونگ تا حد زیادی به باتری‌های شرکت چینی Amperex Technology Limited و BYD و Navitasis برای گوشی های هوشمند پایه خود متکی بوده است. از‌آن‌‌جاکه مشکلات عرضه به‌دلیل قرنطینه‌های مکرر در چین همچنان پابرجاست، تلاش برای تنوع‌بخشیدن به منابع تضمین می‌کند که تولید سامسونگ با هیچ‌ اختلالی مواجه نشود.

باتری‌هایی که ال‌جی دراختیار سامسونگ قرار می‌دهد، احتمالاً در کارخانه‌ی نانجینگ این شرکت ساخته خواهند شد. سپس، آن‌ها به کارخانه‌ی محلی ITM Semiconductor در ویتنام منتقل می‌شوند؛ جایی که باتری‌ها بسته‌بندی و مدارهای حفاظتی قبل از ارسال به کارخانه گوشی‌های هوشمند سامسونگ مونتاژ می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات