تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ در گلکسی A55 سامسونگ قوی‌تر از نسل قبل ظاهر شد

شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشتی گلکسی A54
مشخصات تراشه‌ی اگزینوس ۱۴۸۰، مورد استفاده در گلکسی A55 با گرافیک AMD در گیک‌بنچ رؤیت شد.
تبلیغات

سامسونگ کم‌کم برای عرضه‌ی نسل جدید گوشی‌های سری A آماده می‌شود. این شرکت گوشی‌های گلکسی A15، گلکسی A15 5G و گلکسی A25 را روانه بازار کرده و به نظر می‌رسد در حال کار روی گلکسی A55 است که احتمالاً پس از معرفی سری پرچم‌دار گلکسی S24 روانه‌ی بازار می‌شود.

گلکسی A55 که انتظار می‌رود جزو بهترین گوشی های میان رده باشد، بهبودهایی در طراحی خواهد داشت و حالا اطلاعات بیشتری در مورد پردازنده‌ی اگزینوس این گوشی سامسونگ فاش شده است.

انتظار می‌رود پردازنده‌ی اگزینوس ۱۴۸۰ قدرت‌بخش گلکسی A55 باشد و به نظر می‌رسد عملکرد بهتری را در مقایسه با پردازنده‌ی اگزینوس ۱۳۸۰ در گلکسی A54 ارائه می‌دهد. اگزینوس ۱۴۸۰ در دیتابیس گیک‌بنچ رؤیت شده و اطلاعات آن توسط یکی از افشاگران در ایکس منتشر شده است.

اگزینوس ۱۴۸۰ در تست عملکرد تک هسته‌ای امتیاز ۱٬۱۸۰ و در تست عملکرد چند هسته‌ای امتیاز ۳٬۵۳۶ را کسب کرده؛ در مقام مقایسه، گلکسی A54 در آزمون‌های تک و چند هسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۱٬۱۰۸ و ۲٬۷۹۷ را کسب کرده است.

نتایج بنچمارک تراشه‌ی اگزینوس ۱۴۸۰ در گیک‌بنچ

اگزینوس ۱۴۸۰ دارای چهار هسته با عملکرد بالا و چهار هسته‌ی کم‌مصرف است که به ترتیب روی فرکانس ۲٫۷۵ و ۲٫۰۵ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند. این تراشه از گرافیک Xclipse 530 مبتنی بر معماری RDNA2 شرکت AMD بهره می‌برد که گفته می‌شود بسیار قدرتمندتر از GPU-های Mali به‌کاررفته در تراشه‌های قبلی اگزینوس است. مشخص نیست که آیا این GPU از رهگیری پرتو برای بازی‌ها پشتیبانی می‌کند یا خیر.

مدتی پیش تصاویر گلکسی A55 فاش شد. ظاهراً این گوشی دارای فریم فلزی است و همچنین حاشیه‌های نازک‌تری نسبت به گلکسی A54 دارد. این گوشی سه دوربین دارد که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود.

گوشی جدید سامسونگ به احتمال زیاد دارای اسپیکرهای استریو، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب خواهد بود. باید دید تغییرات اشاره‌شده، تأثیری بر قیمت گوشی جدید سامسونگ خواهد گذاشت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات