بهترین گوشی‌های پوکو در بازار ایران [تیر ۱۴۰۳]

یک‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
بهترین گوشی های پوکو شیائومی
بهترین گوشی‌های پوکو کدام مدل‌ها هستند؟ در مقاله‌ی پیش‌ رو، بهترین مدل‌های پوکو ازنظر دوربین، باتری و قدرت پردازشی معرفی می‌شوند.
تبلیغات

شیائومی یکی از برندهای محبوب‌ گوشی‌های هوشمند در جهان است که با ارائه‌ی مجموعه‌ای از دستگاه‌های خاص در زیربرندهایش، کاربری‌های مختلف را پوشش می‌دهد. خط‌تولید گوشی‌های پوکو دقیقاً شامل همین مجموعه‌ی خاص از گوشی‌های شیائومی می‌شود؛ محصولاتی که با ویژگی‌های منحصربه‌فردشان، حتی می‌توانند در برخی زمینه‌ها با گوشی‌های پرچم‌‌دار و گران‌قیمت سایر برندها رقابت کنند.

در ابتدای عرضه گوشی‌های پوکو، به‌نظر می‌رسید که هدف شیائومی ارائه‌ی محصولاتی است که از پردازنده‌ی قدرتمند بهره می‌برند؛ اما به بدنه و صفحه‌نمایش ضعیف‌تر مجهز شده‌اند تا کاربرانی که توان خرید گوشی‌های پرچم‌دار را ندارند، بتوانند همان قدرت را در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها تجربه کنند. این مسیر با معرفی گوشی پوکوفون F1 شروع شد و با عرضه بسیاری از مدل‌های گیمینگ و معمولی تا‌به‌امروز ادامه یافته است. البته حالا رویه‌ی پوکو کمی متعادل‌تر شده است و گوشی‌های این برند، نه‌تنها در بخش سخت‌افزار، بلکه ازنظر دوربین و طراحی و به‌خصوص نمایشگر نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

در این راهنمای خرید، بهترین گوشی‌های پوکو که در بازار ایران فروخته می‌شوند، بر‌اساس ویژگی‌ها و مشخصات و ارزش خرید آن‌ها معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی پوکو تا ۱۰ میلیون تومان

پوکو M5s شیائومی
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ خاکستری
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ آبی
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ نقره‌ای
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ زرد
نمای رو به روی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایش دوربین سلفی و حاشیه های نمایشگر رنگ آبی
6.43 اینچ
1080x2400 پیکسل
64/8/2/2 مگاپیکسل
سلفی 13 مگاپیکسل
4/6/8 گیگابایت رم
Helio G95
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

گوشی پوکو M5s شیائومی از نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی OLED استفاده می‌کند که می‌تواند آن را یک سر و گردن بالاتر از رقبایی با نمایشگر IPS LCD قرار دهد؛ البته نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی‌اش احتمالا برای برخی از کاربران محدودیت بزرگی به‌شمار می‌آید.

شیائومی از تراشه‌ی مدیاتک Helio G95 در پوکو M5s استفاده می‌کند که در کنار ۴ گیگابایت رم، عملکرد نسبتا خوبی در کاربری روزانه و اجرای بازی‌های مختلف بتل رویال دارد؛ اما باید تنظیمات گرافیکی بازی‌ها را کمی پایین بیاورید. تراشه، مصرف باتری چندان بالایی ندارد و با یک‌ ساعت کال آو دیوتی بازی کردن حدود ۱۵ درصد از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن کم می‌شود.

بهترین گوشی پوکو تا ۱۵ میلیون تومان

پوکو M6 پرو شیائومی
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی آبی / Xiaomi Poco M6 Pro
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco M6 Pro
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی ارغوانی / Xiaomi Poco M6 Pro
دوربین سه گانه گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی آبی / Xiaomi Poco M6 Pro
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی آبی / Xiaomi Poco M6 Pro
6.67 اینچ
1080x2400 پیکسل
64/8/2 مگاپیکسل
سلفی 16 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Helio G99 Ultra
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 67 وات

پوکو M6 پرو شیائومی از نظر طراحی ظاهری، سازگاری بیشتری با سلیقه و انتظارات تعداد کثیری از کاربران دارد چراکه از یک نمایشگر بزرگ ۶٫۶۷ اینچی با حاشیه‌های بسیار اندک و وزن کم ۱۷۹ گرمی بهره می‌برد و همچنین خوش‌ساخت‌تر و باکیفیت‌تر از رقبایش به‌نظر می‌رسد.

این گوشی که دقیقاً همان نسخه‌ی 4G ردمی نوت ۱۳ پرو اما با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با عملکردی بسیار معمولی و ارزان‌تر از آن محسوب می‌شود، از تراشه Helio G99 Ultra قدرت می‌گیرد که اندکی بهبودیافته‌تر از Helio G99 عمل می‌کند. ضمناً از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. اما در بخش نرم‌افزار درحالی‌که می‌توانست به نسخه‌ی ۱۴ سیستم‌عامل اندروید به‌صورت پیش‌فرض مجهز باشد، یک نسخه قدیمی‌تر با رابط کاربری MIUI را اجرا می‌کند.

بهترین گوشی پوکو تا ۲۰ میلیون تومان

پوکو F4 شیائومی
گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 نقره ای
پنل پشت گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 نقره ای
نمای جانبی گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 نقره ای
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 سبز
پنل پشت گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 سبز
6.67 اینچ
1080x2400 پیکسل
64/8/2 مگاپیکسل
سلفی 20 مگاپیکسل
6/8/12 گیگابایت رم
Snapdragon 870 5G
4500 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

پوکو F4 از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز همراه با استانداردهای +HDR10 و Dolby Vision استفاده می‌کند. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی آن نیز در نور روز عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند؛ اما در محیط‌های تاریک‌تر باید کمی انتظارات خود را پایین بیاورید.

جایی که پوکو F4 واقعا در آن می‌درخشد، عملکرد سخت‌افزاری است؛ به‌طوری که ما را مجاب می‌کند تا بعد از گذشت چند سال، F4 را در فهرست بهترین گوشی‌های بازار قرار دهیم. Snapdragon 870 در رده‌ی تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام قرار می‌گیرد و برای چندین سال ، بدون کُندی یا لگ، پاسخگوی نیازهای کاربر خواهد بود. از سوی دیگر سیستم خنک‌کننده‌ی گوشی نیز از افزایش دمای محسوس در اجرای طولانی‌مدت بازی‌ها جلوگیری می‌کند و وجود فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 این گوشی‌را به یکی‌از تکرارنشدنی‌ترین گوشی‌هایی (به‌خصوص برای بازی) که می‌توان با حداقل بودجه خریداری کرد، بدل می‌کند.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست
پوکو X6 شیائومی
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی آبی / Xiaomi Poco X6
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی آبی / Xiaomi Poco X6
6.67 اینچ
1220x2712 پیکسل
64/8/2 مگاپیکسل
سلفی 16 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Snapdragon 7s Gen 2
5100 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 67 وات

پوکو X6 از پلتفرم مشترکی با نسخه‌ی 5G ردمی نوت ۱۳ پرو بهره می‌برد با این تفاوت که از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به‌جای ۲۰۰ مگاپیکسلی که عملکردی بسیار معمولی دارد، استفاده می‌کند اما از نظر قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از آن است. این گوشی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED دارد که وضوح آن ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ پیکسل بوده و نسبت‌ نمایشگر به بدنه‌ی گوشی نزدیک ۹۰ درصد است که از حاشیه‌های بسیار کم این گوشی حکایت دارد. نمایش ۶۸ میلیارد رنگ (پنل ۱۲ بیتی) و پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن از دیگر ویژگی‌های نمایشگر پوکو ایکس ۶ هستند.

شیائومی از پردازنده میان‌رده Snapdragon 7s Gen 2 در پوکو ایکس ۶ استفاده کرده است که سرعت قابل قبولی در کاربری‌های مختلف ارائه می‌کند. ظرفیت باتری گوشی شیائومی ۵,۱۰۰ میلی‌آمپرساعت است که با شارژر پرسرعت ۶۷ واتی، در زمان حدود ۴۰ دقیقه به‌طور کامل می‌شود. از بدنه‌ی شیشه‌ای و همچنین گواهی IP67 در این گوشی خبری نیست اما خبر خوب این‌که وزن دستگاه ۱۸۱ گرم بوده که چندان زیاد نیست. نکته‌ی قابل توجه دیگر در این گوشی محافظت نمایشگر با لایه‌ی Gorilla Glass Victus و وجود جک هدفون به‌حساب می‌آید چراکه در نسخه‌ی پرو و حتی بسیاری از گوشی‌های میان‌رده دیگر دیده نمی‌شود.

پوکو X6 پرو شیائومی
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی خاکستری / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی زرد / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی خاکستری / Xiaomi Poco X6 Pro
6.67 اینچ
1220x2712 پیکسل
64/8/2 مگاپیکسل
سلفی 16 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Dimensity 8300 Ultra
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 67 وات

پوکو ایکس ۶ پرو از تراشه‌ی فوق‌العاده قدرتمند Dimensity 8300 Ultra مدیاتک بهره می‌برد. این تراشه از هرنظر، چه در کاربری روزمره و چه در پردازش‌های سنگین و بازی، عملکرد خیره‌کننده و کم‌نقصی در حد گوشی‌های پرچمدار به‌نمایش می‌گذارد. روان‌بودن و بهینگی را به‌وضوح می‌توان در هنگام استفاده از گوشی مشاهده کرد و به‌جرات می‌توان گفت که این گوشی در هیچ‌یک از سناریو‌های چندوظیفگی و جابجاشدن سریع بین اپ‌ها و منوها (با وجود رابط کاربری سنگین HyperOS) کم نمی‌آورد.

استفاده از سریع‌ترین تراشه فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 نیز دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای را در مورد سخت‌افزار این گوشی باقی نمی‌گذارد و خاطر خوره‌های بازی را آسوده می‌کند تا در نهایت بتوانیم عنوان قدرتمندترین میان‌رده بازار و بهترین گوشی گیمینگ اقتصادی را به پوکو X6 پرو نسبت دهیم. این گوشی نمایشگر باکیفیتی هم دارد که با وضوح بالاتر ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل، ۶۸ میلیارد رنگ را به‌تصویر می‌کشد و بیش‌از ۹۰ درصد از پنل جلو را به‌خود اختصاص داده تا تجربه‌ی بصری تحت‌الشعاع حاشیه‌های مزاحم قرار نگیرد.

نکات مثبت
  • بدنه‌ی پلاستیکی؛ اما خوش‌ساخت
  • فضای ذخیره‌سازی پرسرعت
  • تراشه‌ی قدرتمند و پایدار
  • وضوح 1.5K نمایشگر
  • عمر باتری بالا
نکات منفی
  • پسرفت دوربین نسبت به نسل پیشین
  • عملکرد پایین‌تر از حد انتظار اسپیکرها
  • ظاهر نه‌چندان خوشایند رابط کاربری

بهترین گوشی پوکو تا ۳۰ میلیون تومان

پوکو F5 پرو شیائومی
گوشی موبایل پوکو F5 پرو شیائومی / Xiaomi Poco F5 Pro سفید
گوشی موبایل پوکو F5 پرو شیائومی / Xiaomi Poco F5 Pro مشکی
پنل پشت گوشی موبایل پوکو F5 پرو شیائومی / Xiaomi Poco F5 Pro مشکی
گوشی موبایل پوکو F5 پرو شیائومی / Xiaomi Poco F5 Pro سفید
رنگ های مختلف گوشی موبایل پوکو F5 پرو شیائومی / Xiaomi Poco F5 Pro
6.67 اینچ
1440x3200 پیکسل
64/8/2 مگاپیکسل
سلفی 16 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Snapdragon 8+ Gen 1
5160 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

پوکو F5 پرو شیائومی در ظاهر با پوکو F5 تفاوت چندانی ندارد دارد؛ البته پنل پشتی گوشی شیشه‌ای گوشی بوده و حدود ۲۰ گرم از پوکو F5 سنگین‌تر است؛ البته هردو گوشی از فریم پلاستیکی استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که ترکیب پنل پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی پوکو F5 پرو ساختار باکیفیت و مستحکمی دارد.

میان‌رده‌ی جذاب پوکو از نمایشگر 1440p و OLED با عمق ۱۲بیتی بهره می‌برد و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ دارد. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از استاندارد‌های HDR دالبی‌ویژن و HDR10+ از جمله‌ی قابلیت‌های جذاب دیگر پوکو F5 پرو است. پوکو می‌گوید روشنایی نمایشگر به حدود ۱۴۰۰ نیت می‌رسد که آن‌قدرها هم عالی نیست؛ اما مشکل چندانی برای کار با گوشی در محیط‌های پرنور به‌وجود نمی‌آورد.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست

در این مقاله، بهترین گوشی های پوکو شیائومی حاضر در بازار ایران را معرفی کردیم. اگر مدل دلخواهتان را بین گوشی‌های پوکو نیافتید، می‌توانید سری به راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی نیز بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات