بهترین گوشی های پوکو [اسفند ۱۴۰۲]

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
بهترین گوشی های پوکو شیائومی
بهترین گوشی‌های پوکو کدام مدل‌ها هستند؟ در مقاله پیش‌رو بهترین مدل‌های پوکو از نظر دوربین، باتری و قدرت پردازشی معرفی می‌شوند.
تبلیغات

شیائومی یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی‌های هوشمند در جهان است که با ارائه مجموعه‌ای از دستگاه‌های خاص، عملکرد بالا، طراحی عالی و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه را با هم ترکیب می‌کند. خط تولید گوشی‌های پوکو دقیقاً شامل همین مجموعه خاص از گوشی‌های شیائومی می‌شود که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، حتی می‌تواند با بسیاری از گوشی‌های پرچمدار برندهای دیگر رقابت کند.

ما در این مقاله تعدادی از بهترین گوشی‌های پوکو را که در بازار ایران وجود دارند، بر اساس ویژگی‌ها، مشخصات و ارزش خرید آن‌ها بررسی می‌کنیم.

بهترین گوشی‌های پوکو

در ابتدای عرضه گوشی‌های پوکو توسط شیائومی، به نظر می‌رسید که هدف این شرکت ساخت گوشی‌های دارای پردازنده قدرتمند اما با بدنه و صفحه‌نمایش اقتصادی بود تا بسیاری از کاربرانی که توان خرید گوشی‌های پرچمدار را ندارند، بتوانند همان قدرت را در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها تجربه کنند. مسیری که با معرفی گوشی پوکوفون F1 شروع شد و با عرضه بسیاری از مدل‌های گیمینگ و معمولی تا به امروز ادامه یافته است.

در ادامه‌ی این مقاله با معرفی بهترین گوشی‌ های پوکو شیائومی در بازار ایران همراه زومیت باشید.

پوکو F5 Pro

گوشی موبایل پوکو F5 پرو شیائومی / Xiaomi Poco F5 Pro سفید

پوکو F5 Pro مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است، یکی از سریع‌ترین تراشه‌های موبایلی موجود در بازار که دارای فناوری ۴ نانومتری است و می‌تواند سنگین‌ترین کارهای پردازشی از جمله اجرای بازی‌های با گرافیک بالا و ویرایش ویدیو را به‌راحتی انجام دهد. شیائومی همچنین برای گوشی یادشده حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته است تا پاسخگوی نیاز کاربران در هر سطحی باشد.

Poco F5 Pro دارای صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی OLED با وضوح ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است؛ بنابراین چه در حال مرور وب، تماشای ویدیو یا بازی کردن باشید، تجربه تماشای روان و نرمی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی نیز بسیار زیاد و تا ۱۴۰۰ نیت قابل‌ ارتقا است به طوری که زیر نور آفتاب، محتواهای در حال پخش به‌راحتی قابل‌مشاهده هستند.

در پشت Poco F5 Pro، یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی را خواهید دید. دوربین اصلی هم در نور روز و هم در نور کم عکس‌های خوبی می‌گیرد و در کنار دو دوربین دیگر، نسبت به هزینه‌ای که برای گوشی مذکور می‌کنید، کاملاً شما را راضی نگه می‌دارد. در بخش جلویی دستگاه هم دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار دارد که می‌تواند عکس‌های HDR و ویدیوهای با وضوح ۱۰۸۰ ثبت کند.

جدیدترین گوشی سری پوکو در بخش باتری نیز عملکرد بسیار خوبی دارد به‌طوری که باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی آن با شارژر ۶۷ واتی درون جعبه در کمتر از ۴۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود. به گفته شیائومی چنین ظرفیتی می‌تواند تا یک روز کامل را در استفاده‌های معمولی تا نیمه‌سنگین دوام بیاورد.

از دیگر ویژگی‌های کاربردی پوکو F5 پرو می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو، شارژ بی سیم ۳۰ واتی و گواهی IP53 اشاره کرد که گوشی را در مقابل پاشش آب و گردوغبار مقاوم نگه می‌دارد.

پوکو F5

گوشی پوکو F5 شیائومی

شاید میان تمام گوشی‌های سری پوکو در حال حاضر، گوشی پوکو F5 شیائومی بیشترین ارزش خرید را داشته باشد. در دل گوشی میان‌رده شیائومی تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ در کنار ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، عملکرد بسیار مناسبی را در چندوظیفگی و انجام بازی‌های روز از خود نشان می‌دهد. حافظه ذخیره‌سازی در نظر گرفته‌شده برای گوشی یادشده نیز با هر ظرفیت رم، تنها ۲۵۶ گیگابایت است.

Poco F5 دارای نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED DotDisplay است که با رنگ‌های زنده، جزئیات واضح و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، تجربه بصری همه جانبه‌ای را ارائه می‌دهد. این نرخ تازه‌سازی بالا، اسکرول و انیمیشن‌های روان را تضمین و هر تعاملی را لذت‌بخش می‌کند.

علاوه‌براین، حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت صفحه‌نمایش، باعث خوانا بودن هر محتوایی زیر نور خورشید می‌شود و این مسئله برای کاربرانی که زمان زیادی را خارج از خانه سپری می‌کنند، بسیار حیاتی است.

برای علاقه‌مندان به عکاسی نیز Poco F5 گوشی ناامید‌کننده‌ای نیست. دوربین پشتی با لنز سه‌گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، گزینه مناسبی برای ثبت تصاویر در شرایط نوری مختلف است. به‌علاوه یک لنز ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض، میدان دید را گسترش و به شما امکان می‌دهد مناظر خیره‌کننده و عکس‌های گروهی بگیرید. همچنین یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی شما را به سوژه نزدیک‌تر و ثبت تصاویر با جزئیات را تا اندازه‌ای امکان‌پذیر می‌کند. دوربین سلفی نیز که در بخش جلویی قرار گرفته، دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید است.

شیائومی در بخش باتری نیز ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را برای پوکو F5 در نظر گرفته است که با شارژر ۶۷ واتی درون جعبه در کمتر از ۴۰ دقیقه شارژ می‌شود و در استفاده‌های معمولی، یک روز کامل را پاسخگو خواهد بود. ما در زومیت نیز تمام مشخصات این گوشی را زیر ذره‌بین بردیم و ارزش خرید آن را از زوایای گوناگون سنجیدیم که می‌توانید در مقاله بررسی پوکو F5 آن‌ها را مشاهده کنید.

پوکو X6 Pro

پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Pro

گوشی پوکو X6 Pro شیائومی که یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار ایران محسوب می‌شود، با پردازنده قوی، شارژر و صفحه‌نمایش پرسرعت، یکی از باارزش‌ترین مدل‌ها در بازه قیمتی خود است.

شیائومی در مدل یادشده از پردازنده MediaTek Dimensity 8300 Ultra که از فناوری ساخت ۴ نانومتری بهره می‌برد استفاده کرده است. چنین پردازنده قدرتمندی در کنار ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای در اجرای بازی‌های سنگین و چندوظیفه‌گی داشته باشد.

صفحه‌نمایش به‌کاررفته در گوشی شیائومی از نوع OLED با وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است که محتوای باکیفیت و روانی را در برنامه‌ها و محیط‌های مختلف پخش می‌کند. این نمایشگر همچنین از استاندارد HDR10 پلاس با قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ نیز بهره می‌برد که چنین ویژگی‌ای برای یک گوشی میان‌رده، واقعاً ارزشمند محسوب می‌شود.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در کنار دوربین‌های اولتراواید و ماکرو، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر پرسرعت ۶۷ واتی، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که ارزش خرید پوکو X6 Pro را بالا برده‌اند. اگر علاقه‌مندید تا در مورد ویژگی‌ها و تست‌های مختلف گوشی میان‌رده شیائومی بیشتر بدانید، بررسی پوکو X6 پرو شیائومی را در زومیت از دست ندهید.

پوکو F4

بهترین گوشی بازار - پوکو اف ۴ شیائومی | POCO F4 Xiaomi رنگ نقره ای

پوکو F4 شیائومی یکی از گوشی‌های محبوب پوکو محسوب می‌شود که دارای صفحه نمایش ۶/۶۷ اینچی OLED با وضوح فول‌اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، HDR10+، Dolby Vision و پوشش گوریلا گلس ۵ است. این نمایشگر دارای یک سوراخ پانچ برای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در بخش بالایی خود بوده و از اسکنر اثر انگشت در لبه کناری گوشی پشتیبانی می‌کند.

گوشی پوکو F4 از تراشه Snapdragon 870 5G بهره می‌برد که پردازنده‌ای هشت هسته‌ای با سرعت کلاک ۳/۲ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 650 است و گزینه‌ای عالی برای انجام بازی‌های سنگین یا اجرای چندین نرم‌افزار به‌صورت همزمان محسوب می‌شود. این پردازنده درست همان پردازنده استفاده‌شده در گوشی نسل قبلی یعنی پوکو F3 به‌حساب می‌آید.

پوکو F4 از ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره UFS 3.1 بهره می‌برد. این گوشی با MIUI ۱۴.۲ عرضه شد که بر پایه اندروید ۱۲ بوده، البته رابط کاربری گوشی‌های پوکو با سایر گوشی‌های شیائومی تا حدودی متفاوت بوده و در برخی موارد نزدیک به اندروید خالص است.

این گوشی پرچمدارکش دارای دوربینی سه‌گانه در پنل پشتی است که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۱۹ درجه و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 می‌شود. دوربین‌های پشتی از عکاسی HDR و پانوراما و فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

دوربین سلفی نیز که در بالای نمایشگر قرار گرفته، دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی با قبلیت فیلم‌برداری فول‌اچ‌دی بوده اما اکتفا به مشخصات روی کاغذ کار چندان درستی نیست. با توجه به تست‌های انجام‌گرفته، دوربین جلوی این گوشی قادر است عکس‌های خوبی را در موقعیت‌های نوری مختلف ثبت کند و شاید استفاده از مگاپیکسل بالا در برخی گوشی‌ها، تنها یک راه برای بازاریابی آن محصول باشد.

پوکو F4 باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی دارد که از شارژ سریع ۶۷ وات از طریق پورت USB Type-C پشتیبانی می‌کند. به گفته این شرکت، پوکو F4 را می‌توان در مدت‌زمان ۳۸ دقیقه به طور کامل شارژ کرد. این گوشی همچنین دارای بلندگوهای استریو، NFC، پورت مادون قرمز، Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2، GPS و دو اسلات برای قرار دادن سیم‌کارت‌ها است.

پوکو M6 Pro

پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو M6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco M6 Pro

گوشی پوکو M6 پرو شیائومی که از زبان طراحی جدید گوشی‌های شیائومی و سخت‌افزار قدرتمند بهره می‌برد، گزینه‌ی مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای علاقه‌مندان به سری پوکو است.

پوکو M6 پرو که حدود ۱۸۰ گرم وزن دارد، دارای صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی از نوع OLED با وضوح FHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است که با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود تا در برابر ضربه مقاومت خوبی داشته باشد.

تراشه Helio G99 Ultra مدیاتک با ۸ هسته پردازشی در پوکو M6 پرو شیائومی قرار دارد که عملکرد خوبی در پردازش برنامه‌ها و بازی‌های سنگین دارد. ما در این مقاله به شما مدلی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم را پیشنهاد می‌دهیم که حدود ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد، اما اگر بودجه خود را حدود ۲ میلیون تومان افزایش دهید، می‌توانید نسخه ۱۲ گیگابایت رم این گوشی را هم بخرید.

پوکو M6 پرو شیائومی دارای حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۶۷ واتی است که می‌تواند گوشی را در کمتر از ۴۰ دقیقه از صفر تا صد شارژ کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که گوشی یادشده از برخی گوشی‌های گران‌قیمت‌تر از خود نیز ارزشمندتر باشد.

پوکو M5s

poco m5s

در میان گوشی‌های با قیمت مناسب، گوشی پوکو M5s شیائومی یکی از بهترین گوشی های اقتصادی بازار و مناسب برای کاربرانی است که قصد ندارند برای خرید گوشی هزینه زیادی کنند اما در عوض امکانات نسبتا خوبی نصیبشان می‌شود.

POCO M5s دارای صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که برای تماشای ویدیو و بازی عالی به‌نظر می‌رسد. شاید در بازه قمیتی گوشی مذکور، کمتر مدلی پیدا شود تا این اندازه به وضوح و نوع پنل نمایشگر دقت کرده باشد!

POCO M5s دارای مجموعه دوربین چهارگانه در پنل پشتی است که شامل یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک سنسور اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، یک سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود.

دوربین اصلی در شرایط نوری مختلف عکس‌های خوبی می‌گیرد و همچنین از فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. شیائومی همچنین برای دوربین سلفی گوشی اقتصادی خود، سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی درنظر گرفته است.

پوکو M5s مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو G95 است. فرکانس پردازنده ۲٫۰۵ گیگاهرتز است که نسبت به قیمت گوشی عملکرد خوبی دارد.

گوشی یادشده دارای ظرفیت رم ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در کنار ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است که باعث کارکرد مناسب گوشی در برنامه‌ها و بازی‌های مختلف می‌شود اما نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگین با نرخ فریم بالا را داشته باشید.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با سرعت شارژ بالای ۳۳ واتی، اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت و وزن مناسب ۱۷۹ گرمی، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که ارزش خرید گوشی اقتصادی پوکو M5s شیائومی را بالا می‌برند.

پوکو C40

poco c40

گوشی پوکو C40 شیائومی در حال حاضر ارزان‌ترین گوشی سری پوکو در ایران است و با توجه به قیمت و امکاناتی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای گوشی دوم یا کاربرانی باشد که انتظار چندان زیادی از موبایل خود ندارند.

Poco C40 دارای طراحی نسبتاً مدرن با صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۷۱ اینچی اچ‌دی پلاس است که تجربه بصری خوبی را برای تماشای فیلم، بازی، و مرور وب ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش این گوشی توسط پوشش گوریلا گلس محافظت می‌شود که به جلوگیری از خراش یا شکستن کمک می‌کند، چیزی که شاید در گوشی‌های هم‌قیمت مشاهده نشود!

Poco C40 از پردازنده هشت هسته‌ای JLQ JR510 در کنار ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد که با جایگاه کارت microSD تا ۲۵۶ گیگابایت قابل افزایش است.

فاکتور ارزشمندی که خرید گوشی ارزان‌قیمت شیائومی را حتی بصرفه‌تر از قبل می‌کند، باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است که با توجه به مصرف پایین پردازنده، در استفاده‌های معمولی شاید تا دو روز هم نیازی نباشد آن را به شارژر وصل کنید.

Poco C40 دارای سیستم دوربین دوگانه در پشت است که از یک سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که با هوش مصنوعی به‌کاررفته در سیستم‌عامل شیائومی، عکس‌های نسبتاً خوبی ثبت می‌کند.

دوربین سلفی نیز به‌صورت قطره‌ای در بالای نمایشگر قرار گرفته است که از سنسوری ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

در این مقاله سعی کردیم بهترین گوشی‌های پوکو شیائومی حاضر در بازار ایران را معرفی کنیم تا با امکانات آن‌ها بیشتر آشنا شوید؛ اما اگر به دنبال خرید گوشی‌های دیگر این شرکت چینی هستید، می‌توانید سری به راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی نیز بزنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی پوکو موجود در بازار ایران کدام است؟

    در حال حاضر گوشی‌ پوکو F5 Pro را می‌توان قوی‌ترین گوشی‌ پوکو شیائومی در بازار ایران دانست که با پردازنده بسیار قوی، مناسب بازی کردن و اجرای برنامه‌های سنگین است.

  • آیا گوشی‌های پوکو ارزش خرید دارند؟

    باتوجه‌به قیمت مناسب و امکانات فوق‌العاده‌ گوشی‌های پوکو که در هر گوشی دیگری مشاهده نمی‌شود، گوشی‌های سری پوکو شیائومی از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردارند.

  • جدیدترین گوشی های پوکو کدام مدل‌ها هستند؟

    دو گوشی پوکو F5 و پوکو F5 پرو از جدیدترین و بهترین گوشی‌های شیائومی در زیربرند پوکو محسوب می‌شوند که از قدرت پردازشی بالا و کیفیت ساخت خوب و قیمت مناسب بهره می‌برند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات