اپل با آیفون ۱۵ پرو به نسل اول آیفون ادای احترام می‌کند

جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طراحی پشت آیفون ۱۴ پرو
آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس احتمالا دو مشخصه در طراحی خود خواهند داشت که مستقیما از گوشی‌های قدیمی اپل الهام گرفته شده‌اند.
تبلیغات

شایعه‌ها ادعا می‌کنند که اپل به دنبال اعمال تغییراتی محسوس در طراحی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس است. بیشتر افشاگران روی خمیده شدن لبه‌ی دستگاه تأکید دارند، با این‌حال یک افشاگر می‌گوید اپل قصد دارد به‌جای دو دکمه‌ی تغییر شدت صدا، از یک دکمه‌ی طویل استفاده کند.

بر اساس گزارش مک‌رومرز، اپل معمولا برای متصل کردن هر دکمه به بدنه‌ی آیفون، از دو پین استفاده می‌کند؛ با این‌حال رندرهای منتسب‌به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس که از روی فایل CAD این دو گوشی ساخته شده‌اند و دقت بسیار زیادی دارند، چیز دیگری نشان می‌دهند.

در رندرهای آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس، در ناحیه‌ی دکمه‌‌های صدا، به‌جای چهار پین تنها دو پین می‌بینیم. درمقایسه اگر به رندرهای آیفون ۱۵ نگاه کنید، متوجه وجود چهار پین (دو پین برای هر دکمه) خواهید شد.

حساب کاربری ZoneOfTech در توییتر می‌گوید «۱۰۰ درصد مطمئن است» که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس یک دکمه‌ی یکپارچه برای کنترل شدت صدا خواهند داشت. این افشاگر همچنین می‌گوید اپل دکمه‌ی میوت را که در آیفون‌های فعلی ساختار لغزنده دارد، به ساختار فشاری مجهز می‌کند.

بر اساس آنچه از گوشه و کنار شنیده‌ایم، اپل به دنبال اضافه کردن دکمه‌های غیرمتحرک به آیفون‌های جدید است. این دکمه‌ها مبتنی‌بر بازخورد هپتیک خواهند بود. دکمه‌ی غیرمتحرک باعث می‌شود که آیفون در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم‌تر باشد.

اپل احتمالا دو موتور تپتیک (Taptic Engine) جدید به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه می‌کند. این موتورها در انحصار دکمه‌های غیرمتحرک خواهند بود. آیفون‌های فعلی برای ارائه‌ی بازخورد هپتیک صرفا یک موتور تپتیک دارند. گفته می‌شود اپل در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس سراغ استفاده از دکمه‌های سنتی می‌رود.

اولین آیفون / iPhone تاریخ از نمای جلو و نیم رخ و پشت

نسل اول آیفون به دکمه‌‌ای یکپارچه برای کنترل صدا مجهز بود. این دکمه در گوشی‌های آیفون 3G و آیفون 3GS حفظ شد، اما در آیفون ۴ جای خود را به دو دکمه‌ی دایره‌ای‌شکل داد. اپل در گوشی آیفون ۶ سراغ دکمه‌های بیضی‌شکل رفت و همچنان از طراحی مشابهی در جدیدترین گوشی‌هایش استفاده می‌کند.

یکی دیگر از تغییرات مهم آیفون‌های نسل جدید، خمیده شدن لبه‌ی دستگاه است. این طراحی از آیفون 5c الهام خواهد گرفت؛ با این‌ توضیح که لبه‌ی سمت نمایشگر تیز خواهد بود، اما هرچه به سمت پنل پشتی حرکت کنید، خمیدگی بیشتر خواهد شد. آن‌طور که به نظر می‌رسد، اپل برای جلب رضایت کاربران قصد دارد سراغ زبان طراحی آیفون‌های قدیمی برود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات