اپل احتمالا زبان طراحی آیفون 5c را در آیفون ۱۵ زنده می‌کند

دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً اپل قصد دارد طراحی آیفون ۱۵ را با الهام از زبان طراحی گوشی آیفون 5c اصلاح کند. در این طراحی پنل پشتی کمی خمیده می‌شود تا دستگاه ارگونومی بیشتری پیدا کند.
تبلیغات

شایعه‌ی تأییدنشده‌ای که منبع اصلی‌اش به توییتر برمی‌گردد، ادعا می‌کند اپل تغییری مهم در طراحی آیفون ۱۵ اعمال خواهد کرد. افشاگر توییتری ShrimpApplePro می‌گوید لبه‌ی گوشی آیفون ۱۵ به سمت پنل پشتی خمیده خواهد شد. این در حالی است که اپل در چند نسل اخیر گوشی‌های آیفون، لبه‌ی خمیده را کنار گذاشته و سراغ لبه‌ی کاملاً تخت رفته است.

لپ تاپ‌های نسل جدید اپل زبان طراحی متفاوتی دارند که عموماً از آن استقبال شده است. در یک طرف از لبه‌ی کناری این لپ تاپ‌ها شاهد طراحی زاویه‌دار هستیم و طرف دیگر از انحنایی نسبتاً جزئی استفاده می‌‌کند (حرف انگلیسی J را در ذهن خود تصور کنید). این نوع طراحی مشابه طراحی گوشی آیفون 5c است که بدنه‌ی پلاستیکی داشت و حدوداً یک دهه قبل روانه‌ی بازار شد (زبان طراحی مبتنی‌بر نمایشگر تخت و انحنا در پنل پشتی).

ضخامت مک بوک ایر M2

مک‌ بوک ایر M2 اپل

اپل ابایی از بازگشت به ریشه‌ها ندارد. این شرکت سال‌ها قبل از لبه‌ی تخت در گوشی‌هایش استفاده می‌کرد، اما با معرفی آیفون ۶ سراغ لبه‌ی خمیده رفت و تا چندین نسل به استفاده از آن ادامه داد. لبه‌ی تخت آیفون ۱۲ بازگشت اپل به طراحی چشم‌نوازی بود که در آیفون 5s شاهدش بودیم.

براساس نوشته‌ی فون‌آرنا، طراحی جدیدی که اپل برای آیفون ۱۵ در نظر دارد، شامل بهترین مشخصه‌های ظاهری آیفون در سال‌های اخیر است. آیفون ۱۵ پنل جلویی تخت خواهد داشت، اما هم‌زمان در بخش پشتی از انحنایی جزئی استفاده خواهد کرد تا نگه‌داشتن آن در دست، راحت‌تر باشد.

حساب کاربری ShrimpApplePro همچنین می‌گوید اپل در آیفون ۱۵ به‌جای فولاد ضد زنگ از تیتانیوم استفاده می‌کند. تیتانیوم ماده‌ی گران‌قیمتی است، به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم صرفاً در بدنه‌ی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا (پرو مکس) شاهد فریم تیتانیومی باشیم. اپل توجه ویژه‌ای به فناوری شارژ بی‌سیم مگ‌سیف دارد، به همین دلیل بعید است که در آیفون ۱۵ از پنل پشتی شیشه‌ای استفاده نکند.

استفاده‌ی اپل از تیتانیوم در محصولاتش به آرامی در حال افزایش است. ساعت هوشمند رده‌بالای اپل واچ اولترا بدنه‌ی تیتانیومی دارد و احتمالاً اپل با استفاده از بازخوردهای کاربران این ساعت، تصمیم نهایی را درباره‌ی استفاده از تیتانیوم در بدنه‌ی آیفون می‌گیرد.

فاصله‌ی زیادی تا رونمایی آیفون ۱۵ داریم. گوشی‌های این خانواده که در چهار مدل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا معرفی می‌شوند، در بالای نمایشگر خود از داینامیک آیلند (حفره‌ی کپسولی) استفاده خواهند کرد. در کنار این‌ها گفته می‌شود که نمایشگر پروموشن (۱۲۰ هرتز) برای اولین بار در هر چهار مدل از گوشی‌های جدید اپل استفاده خواهد شد. اپل در حال حاضر صرفاً در مدل‌های پرو از نمایشگر پروموشن استفاده می‌کند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات آیفون در سال آینده، بهره‌مندی از درگاه USB-C خواهد بود. شایعه‌ها می‌گویند که اپل قصد دارد نمونه‌ی پرسرعت‌تری از این درگاه را در مدل‌های رده‌بالا استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات