شرکت‌های چینی سعی دارند سامسونگ را در بازار گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه شکست دهند

پنج‌شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طراحی گلکسی A23 سامسونگ از نمای جلو
استراتژی جدید شرکت‌های چینی برای شکست سامسونگ تمرکز بر گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه خواهد بود
تبلیغات

سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند هنوز موفق نشده‌اند به تسلط سامسونگ در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پایان دهند. هواوی به این هدف نزدیک شد اما به‌دلیل ممنوعیت‌های تجاری، عقب‌نشینی کرد و به‌نظر می‌رسد شیائومی همچنان جایگاه سوم خود را در فهرست برترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند جهان حفظ کرده است. بااین‌حال، سایر شرکت‌های چینی از این نتایج رضایت ندارند و طبق گزارش‌ها، به‌دنبال اتخاذ استراتژی جدید درسال آینده هستند.

استراتژی‌های جدید شرکت‌های چینی به‌جای تبلیغ گوشی‌های پرچم‌دار، روی دستگاه‌های ارزان‌قیمت متمرکز خواهد بود. این یعنی سازندگان چینی درحال بررسی بازگشت به برنامه‌های کاری قدیمی توسعه‌ی محصولات ارزان‌قیمت با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند هستند. براساس گزارشی که در ویبو منتشر شده است، برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند در چین قصد دارند محصولات خود را در سال آینده به سطح قیمتی ۱۵۰ دلار برگردانند.

به گزارش SamMobile، رقبای سامسونگ قصد دارند سال آینده حجم تولیدات خود را افزایش دهند و برای رسیدن به این هدف، سعی می‌کنند مجموعه ویژگی‌ها و همچنین کیفیت ساخت محصولات خود را بهبود بخشند. درواقع شرکت‌های چینی بار دیگر به استفاده از مواد و اجزای باکیفیت بالاتر مانند قاب‌های فلزی روی خواهند آورد. آن‌ها همچنین قصد دارند از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی‌های ارزان‌تر استفاده کنند.

درهمین‌حال، گوشی‌های سامسونگ همچنان هرسال استانداردهای کیفی جدیدی را تعیین می‌کنند و حتی گوشی‌های میان‌رده‌ی آن‌ها نیز دربرابر گردوغبار و آب مقاوم هستند و به‌همین دلیل رقبای این شرکت دو راه در پیش دارند؛ یا با بهبود کیفیت و ویژگی‌های محصولات خود به رقابت ادامه دهند یا از رقابت خارج شوند.

درمجموع، به‌نظر می‌رسد رقبای سامسونگ تصمیم گرفته‌اند توجه خود را از بازار پریمیوم به گوشی‌های ارزان‌قیمت معطوف کنند. غول فناوری کره‌ای با سری گلکسی A خود موفقیت بزرگی به‌دست آورده است و ظاهراً به‌نظر می‌رسد سازندگان چینی درحال بررسی استفاده از اقداماتی شبیه سامسونگ هستند تا بتوانند این شرکت را در سال ۲۰۲۳ شکست دهند.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز درحال برنامه‌ریزی تغییراتی در گوشی‌های میان‌رده‌های خود است و مدل‌های ۲۰۲۳ سری گلکسی A احتمالاً فاقد دوربین تشخیص‌عمیق خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات