سامسونگ احتمالاً دوربین تشخیص‌ عمق را از گوشی‌های میان‌رده‌ آینده خود حذف می‌کند

پنج‌شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بسیاری از افراد فکر می‌کنند دوربین‌های تشخیص عمق تعبیه‌شده در گوشی‌های هوشمند امروزی، چندان کارایی ندارند و به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز با این افراد هم‌عقیده است.
تبلیغات

گزارش رسانه‌های کره‌ای نشان می‌دهد سامسونگ احتمالاً تعداد دوربین‌های گوشی های میان‌رده خود را کاهش خواهد داد زیرا این شرکت ترجیح می‌دهد به‌جای ادامه‌دادن به بازی اعداد، روی بهبود کیفیت تمرکز کند.

گوشی‌های میان‌رده‌ی سری گلکسی A امسال، همگی از دوربین چهارگانه‌ی پشتی بهره می‌برند. برخی از این محصولات مثل گلکسی A33 از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند و برخی دیگر مثل گلکسی A53 به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. همچنین امسال گلکسی A73 با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد. در کنار این دوربین‌ها نیز شاهد دوربین‌های فوق‌عریض، ماکرو و تشخیص‌عمق هستیم که با توجه به هر مدل، وضوح و مشخصات آن‌ها کمی باهم تفاوت دارد.

عکاسی با گلکسی A73 سامسونگ

بااین‌حال، امکان دارد سال آینده تغییراتی در بخش دوربین اصلی گوشی‌های سری گلکسی A اعمال شود. البته درحال‌حاضر نمی‌توان با اطمینان کامل درمورد این تغییرات صحبت کرد، اما اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، گلکسی A24 و A54 در سال ۲۰۲۴ هرکدام فقط به سه دوربین پشتی مجهز خواهند شد. ظاهراً سامسونگ تصمیم دارد دوربین تشخیص‌ عمق را از میان‌رده‌های آينده‌ی خود حذف و به‌جای آن بیشتر روی بهبود مشخصات سه دوربین باقی‌مانده تمرکز کند.

در این گزارش به جانشین گلکسی A73 که احتمالاً با نام گلکسی A74 معرفی خواهد شد، اشاره‌ای نشده است که البته این اتفاق خیلی عجیب به‌نظر نمی‌رسد. گلکسی A73 ماه مارس در رویداد گلکسی A سامسونگ معرفی شد و مثل مدل قبلی آن فقط در تعداد محدودی از بازارها دردسترس قرار گرفت.

بهبود دوربین‌های اصلی

درحالی‌که دوربین‌های تشخیص‌ عمق روی گوشی‌های پرچم‌دار رده‌بالا، بسیار ارزشمند هستند، اما در گوشی‌های میان‌رده که معمولاً از آن‌ها به‌خوبی استفاده نمی‌شود، اهمیت بالایی ندارند. درعوض بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این دوربین‌ها را به‌عنوان ترفندی برای همگام‌شدن با رقبای خود به محصولات خود اضافه کرده‌اند و همین مورد باعث شده است تمرکز آن‌ها روی دوربین‌های اصلی کمتر شود.

رنگ بندی گوشی Nothing Phone 1 ناتینگ فون وان ناثینگ

بارزترین نمونه‌ی در این مورد، گوشی هوشمند Nothing Phone 1 است؛ پروژه‌ای که به رهبری کارل‌ پی و با رویکردی شجاعانه و تبلیغات فراوان، مشخصات میان‌رده و یک سیستم دوربین دوگانه‌ی متوسط را ارائه می‌کند. این اقدامی بود که به‌وضوح خلاف روند موجود در بازار پیش رفت، اما به‌نظر می‌رسد انتخاب جسورانه‌ی استارتاپ Nothing برای همراهی با طراحی دوربین نسبتاً مینیمال آن نتیجه‌بخش بوده است. Phone 1 عکس‌هایی با کیفیت بالا ثبت می‌کند و به‌نظر می‌رسد شرکت Nothing با تمرکز بیشتر روی ساخت دو دوربین باکیفیت به‌جای استفاده از چهار یا حتی پنج دوربین متوسط، انتخاب خوبی بوده است.

به‌نوشته‌ی دیجیتال‌ترندز، سامسونگ احتمالاً از روندی شبیه Nothing پیروی خواهد کرد. بااین‌حال، این تصمیم‌گیری بیشتر با کاهش هزینه‌ها ارتباط دارد زیرا غول فناوری کره‌ی جنوبی با رقابت سنگینی ازطرف شرکت‌های چینی مواجه شده است. این شرکت با حذف دوربین تشخیص‌ عمق از محصولات میان‌رده‌ی خود می‌تواند هزینه‌ی بیشتری روی مهندسی و بهبود دوربین‌های ماکرو و فوق‌عریض صرف کند.

بااین‌حال، گفته می‌شود گلکسی A34 از همان دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عریض و دوربین هشت مگاپیکسلی شبیه A33 بهره خواهد برد. علاوه‌براین انتظار می‌رود گلکسی A54 به‌جای استفاده از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی درکنار دوربین فوق‌عریض پنج مگاپیکسلی بهره ببرد که در این‌ صورت وضوح دوربین‌های این محصول نسبت به نسل کنونی آن یعنی A53 کاهش خواهد یافت.

همان‌طور که اشاره شد این گزارش هنوز رسماً تأیید نشده است اما شاید این تصمیم‌گیری به برنامه‌های سامسونگ برای گسترش لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) به میان‌رده‌های آینده‌ی این شرکت مرتبط باشد. امسال شاهد معرفی گلکسی A33 و A53 با OIS بودیم؛ قابلیتی که قبلاً فقط درانحصار گوشی‌های گران‌قیمت‌تر سری اس و نوت این شرکت بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات