اپل احتمالاً به‌دنبال ساخت قاب و لوازم جانبی با قابلیت تغییر رابط کاربری آیفون است

دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ظاهراً اپل به‌دنبال ساخت قاب و لوازم جانبی مخصوصی است که با قراردادن آیفون در آن‌ها، رابط کاربری گوشی متناسب با نوع لوازم جانبی یا قاب تغییر خواهد کرد.
تبلیغات

مؤسسه‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا درخواستی برای ثبت اختراع از اپل منتشر کرد که به دستگاه‌های الکترونیکی و لوازم جانبی (قاب و داک) اشاره می‌کند. این اختراع از سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم میدان نزدیک، برای تغییر عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی بهره خواهند برد.

فرض کنید قابی اسپرت روی آیفون قرار داده‌اید. در این صورت، احتمال دارد آیفون بدون دریافت ورودی اضافه از کاربر، رابط کاربری گرافیکی اولیه‌ی خود را با رابط کاربر متمرکز بر ورزش جایگزین کند یا مثلاً هنگامی‌ که گوشی روی پایه‌ی بلندگو قرار می‌گیرد، احتمالاً رابط کاربری گرافیکی اولیه‌ی آن با مجموعه‌ای از کنترل‌های پخش صدا جایگزین خواهد شد.

علاوه‌براین، قاب محافظ آیفون احتمالاً به‌گونه‌ای پیکربندی شود که حالت عملکرد دستگاه را تغییر خواهد داد؛ درحالی‌که پایه‌های شارژ نیز عملکرد گوشی را روی حالت دیگری تنظیم خواهد کرد. بنابراین، امکان دارد رابط‌های گرافیکی آیفون هنگام استفاده از لوازم جانبی، برای عملکردی خاص یا مجموعه‌ای از عملکردهای مرتبط با آن لوازم جانبی سفارشی شود.

به‌نوشته‌ی Patentlyapple، این رابط‌های کاربری گرافیکی برخی مواقع احتمالاً ساده‌تر از رابط کاربری گرافیکی اولیه خواهند بود که به آسان‌تر‌کردن استفاده‌ی کارآمد از دستگاه کمک می‌کند و امکان دارد برای حالت عملیاتی خاصی بهینه شود. ثبت اختراع اپل (تصویر 1A) سیستم نمونه شامل دستگاهی الکترونیکی و لوازم جانبی مرتبط با آن را نشان می‌دهد. تصویر 1B نیز شکل دستگاه تصویر 1A را درکنار نمونه‌ای از لوازم جانبی مرتبط با آن نشان می‌دهد.

پتنت لوازم جانبی هوشمند اپل 1A

ثبت اختراع اپل (تصویر ۴) داک ماشین را نشان می‌دهد. وقتی آیفون روی این داک قرار داده شود، رابط کاربری معمولی به CarPlay و Maps تغییر خواهد کرد.

پتنت داک خودرو آیفون اپل

ثبت اختراع اپل (تصویر ۵) دو قاب جدید را نشان می‌دهد:‌یکی رابط کاربری آیفون را به رابط کاربری متمرکز بر عملکرد دوربین تبدیل می‌کند و دیگری برای بازی طراحی شده است که در آن چند دکمه برای اجرای بهتر بازی‌ها در نظر گرفته شده است.

ثبت اختراع اپل (تصویر ۶) قاب آیفون مرتبط با اتوماسیون خانگی را نیز نشان می‌دهد که رابط کاربری سنتی آیفون را به یکی از مواردی تغییر می‌دهد که به لوازم خانگی ازجمله کنترل تلویزیون اختصاص داده شده است. شکل ۸ هم چارت قاب سفارشی و سیستم اتصال را ارائه می‌دهد.

پتنت قاب مرتبط با لوازم خانگی و اتوماسیون خانگی اپل

اپل خاطرنشان می‌کند ممکن است رابط‌های کاربری گرافیکی کمکی با اجازه‌دادن به کاربر برای انتخاب از میان گروهی از نمادهای گرافیکی ایجاد شوند. برای مثال، شکل ۶ گروهی نمونه از نمادهای گرافیکی ازجمله کنترل صوتی (شماره‌ی ۶۰۰)، اتوماسیون خانگی (شماره‌ی ۶۰۲)، دستور پخت (شماره‌ی ۶۰۴)، زمان‌سنج (شماره‌ی ۶۰۶)، تقویم (شماره‌ی ۶۰۸)، راهنمای کانال (شماره‌ی ۶۱۰)، ساعت (شماره‌ی ۶۱۲)، هواشناسی (شماره‌ی ۶۱۴) و خوراک خبری (شماره‌ی ۶۱۶) را نشان می‌دهد.

به‌منظور ایجاد رابط کاربری گرافیکی کمکی، کاربر احتمالاً نمادهای گرافیکی مدنظرش را انتخاب خواهد کرد و آن‌ها را در مکان‌های خاص روی نمایشگر دستگاه قرار خواهد داد. امکان دارد نمادهای گرافیکی به ورودی یا خروجی یا هردو نیاز داشته باشند.

شایان‌ ذکر است احتمالاً کاربر بتواند رابط‌های گرافیکی کمکی متعددی را تعریف کند که هرکدام شامل ترکیب متفاوتی از نمادها باشند. برای مثال، یکی از رابط‌های کاربری گرافیکی کمکی ممکن است شامل نمادی برای کنترل صدا باشد. با ارائه‌ی چنین سطحی از انعطاف‌پذیری، کاربران می‌توانند رابط‌های کاربری کمکی بسیار سفارشی و مرتبط را برای استفاده با داک‌ها و لوازم جانبی مختلف ایجاد کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید درخواست ثبت اختراع اپل به شماره‌ی ۲۰۲۲۰۱۰۵۰۳۴۷ را بررسی کنید. با‌‌‌توجه‌‌به اینکه این توضیحات مربوط به درخواست ثبت اختراع است، زمان عرضه‌ی محصول نهایی آن هنوز مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات