Xiaomi 12S و Xiaomi 12S Pro احتمالاً با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس معرفی خواهند شد

چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید حاکی از آن است که دو گوشی هوشمند Xiaomi 12S و Xiaomi 12S Pro از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس بهره خواهند برد.
تبلیغات

ماه مارس گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد شیائومی قصد دارد حداقل سه گوشی هوشمند جدید با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس معرفی کند. گفته می‌شود شیائومی ۱۲ اولترا احتمالاً در سه‌ماهه دوم سال جاری با این پردازنده معرفی خواهد شد. طبق گزارش‌های جدید، این شرکت چینی از گوشی‌های پرچم‌دار جدیدی با نام شیائومی ۱۲ اس و شیائومی ۱۲ اس‌ پرو نیز با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس رونمایی خواهد کرد.

شیائومی ۱۲، شیائومی ۱۲ ایکس و شیائومی ۱۲ پرو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک تولید شده با فرایند چهارنانومتری سامسونگ بهره می‌برند. طبق گزارش‌های اخیر، TSMC درحال تولید اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس (با شناسه SM8475) با فرایند چهارنانومتری است. همان‌طور که از نام این پردازنده پیدا است، می‌توان آن را نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک دانست.

همان‌طور که Gizmochina اشاره کرده است، انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس اوایل ماه مه معرفی شود و اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به این تراشه نیز احتمالاً در ماه ژوئن روانه‌ی بازار خواهند شد. طبق شایعات، موتورولا، لنوو، شیائومی و سامسونگ ازجمله برندهایی هستند که گوشی‌های هوشمند جدیدی با این پردازنده معرفی خواهند کرد.

شیائومی ۱۲ اس با نام رمز Diting و شماره مدل 2206123SC و شماره مدل کوتاه L3S شناخته می‌شود. ازطرف دیگر شیائومی ۱۲ اس‌ پرو از نام رمز Unicorn، شماره مدل 2206122SC و شماره مدل کوتاه L2S بهره می‌برد. متأسفانه هنوز اطلاعاتی درمورد مشخصات سری Xiaomi 12S دردسترس نیست.

در خبرهای مرتبط اشاره شده که شیائومی درحال‌کار روی گوشی هوشمند میان‌رده‌ی Xiaomi 12 Lite 5G است. انتظار می‌رود این گوشی به نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی امولد با وضوح Full HD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شود. از دیگر ویژگی‌های موردانتظار برای این دستگاه می‌توان به تراشه اسنپدراگون 778G، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۶ یا هشت گیگابایت اشاره کرد. این گوشی به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را با رابط کاربری MIUI 13 اجرا خواهد کرد. دوربین سلفی شیائومی ۱۲ لایت 5G نیز ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین سه‌گانه‌ی پشتی آن شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS)، یک دوربین هشت مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک دوربین پنج مگاپیکسلی ماکرو خواهد بود. ازآنجاکه این دستگاه گواهی FCC را هم دریافت کرده است، احتمالاً در اواخر ماه جاری یا ماه مه معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات