هرآنچه از گوشی‌های سری شیائومی 12 انتظار داریم

سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
مطالعه 13 دقیقه
شیائومی ۱۲ اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک نخواهد بود، اما این موضوع تأیید شده است که امروز، هفتم دی‌ماه، پرچم‌داران جدید شیائومی حداقل در دو مدل معرفی خواهند شد.
تبلیغات

شیائومی مدتی قبل وعده داد که اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام را معرفی خواهد کرد؛ اما در واقع این موتورولا بود که گوی سبقت را در این زمینه از شیائومی ربود و با معرفی موتو X30، اولین دستگاه مجهز به تراشه‌ی مورد اشاره را معرفی کرد؛ محصولی که هم‌اکنون در چین دردسترس قرار دارد.

در ادامه با زومیت همراه باشید تا هرآنچه را از گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ می‌دانیم، مرور کنیم.

تاریخ معرفی شیائومی ۱۲

شیائومی تأیید کرد که گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ طی رویدادی در تاریخ ۲۸ دسامبر (۷ دی‌ماه) و ساعت ۱۵ به‌وقت تهران، در چین معرفی خواهند شد؛ البته مراسم صرفاً برای چین خواهد بود و هنوز نمی‌دانیم تاریخ معرفی جهانی پرچم‌داران بعدی شیائومی دقیقاً چه زمانی خواهد بود.

با توجه به رسم همیشگی شیائومی، رویداد معرفی مدل جهانی گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت احتمالاً در جریان برگزاری رویداد MWC ۲۰۲۲ یعنی اواخر ماه فوریه سال آینده‌ی میلادی انجام خواهد شد. در ادامه جدول زمانی معرفی گوشی‌های پرچم‌دار قبلی این شرکت را مشاهده می‌کنید:

  • سری شیائومی می ۱۱ - دسامبر ۲۰۲۰ در چین و مارس ۲۰۲۱ به‌طور جهانی
  • سری شیائومی می ۱۰ - فوریه ۲۰۲۰ در چین و مارس ۲۰۲۰ به‌طور جهانی
  • سری شیائومی می ۹ - مارس ۲۰۱۹ در چین و آوریل ۲۰۱۹ به‌طور جهانی
  • سری شیائومی می ۸ - می ۲۰۱۸ در چین و نوامبر ۲۰۱۸ به‌طور جهانی

درحال‌حاضر شیائومی گوشی‌های خود را به‌طور رسمی در ایالات متحده عرضه نمی‌کند؛ بنابراین اگرچه بسیاری کاربران منتظر عرضه‌ی جهانی پرچم‌داران بعدی آن هستند؛ اما بعید به‌نظر می‌رسد که این محصولات به‌طور مستقیم در آمریکای شمالی دردسترس خریداران قرار گیرند.

شیائومی در حساب رسمی توئیتر خود تأیید کرد که حداقل دو مدل گوشی جدید در مراسم ماه دسامبر خود معرفی خواهد کرد. براساس شایعاتی که دردسترس قرار دارد، انتظار می‌رود این شرکت نسل جدید پرچم‌دار خود را در مدل شیائومی ۱۲ معمولی، شیائومی ۱۲ پرو، شیائومی ۱۲ اولترا و مدل جدید شیائومی ۱۲ ایکس معرفی کند.

مدیران شیائومی در ویبو پست‌هایی را با سه مدل گوشی‌های جدید شرکت منتشر کرده‌اند که این موضوع احتمالاً تأیید می‌کند که امسال حداقل شاهد معرفی سه مدل شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲ ایکس خواهیم بود. ظاهراً شیائومی ۱۲ ایکس عضو جدید خانواده است؛ گوشی هوشمندی که ابعاد کوچک‌تری نسبت به مدل‌های دیگر سری شیائومی ۱۲ خواهد داشت و علاوه‌براین از سخت‌افزار ضیف‌تری بهره خواهد برد.

این احتمال وجود دارد که شیائومی ۱۲ اولترا، در واقع بزرگ‌ترین نسخه‌ی سری شیائومی ۱۲ باشد. براساس اطلاعاتی که تاکنون دردسترس قرار گرفته است، انتظار داریم این محصول در ماه ژوئن رونمایی شود.

مثل همیشه فعلا قیمت رسمی گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ اعلام نشده است؛ زیرا هنوز زمان زیادی تا عرضه‌ی محصول به بازار باقی مانده است، بنابراین یک بار دیگر به نگاهی به قیمت مدل‌های قبلی پرچم‌داران این شرکت خواهیم داشت:

  • شیائومی می ۱۱ با قیمت حدود ۹۱۰ دلار
  • شیائومی می ۱۰ با قیمت حدود ۱۰۹۵ دلار
  • شیائومی می ۹ با قیمت حدود ۶۸۵ دلار
  • شیائومی می ۸ با قیمت حدود ۶۳۰ دلار

با توجه به آمار فوق به‌راحتی می‌توان افزایش محدوده‌ی قیمت را در مدل‌های جدیدتر شیائومی مشاهده کرد. جهش اصلی قیمت بین معرفی سری می ۹ و می ۱۰ رخ داد. ازآنجاکه احتمالاً شیائومی ۱۲ اولترا جانشین جدید شیائومی ۱۱ اولترا خواهد بود، به‌نظر می‌رسد این محصول نیز با قیمت حدودی نسل قبلی‌اش یعنی ۱۱۹۹ یورو روانه‌ی بازار خواهد شد. به هرحال امیدواریم شیائومی برچسب قیمتی پرچم‌داران بعدی خود را در حد نسل قبلی این محصولات نگه دارد.

تنها خبری که درمورد قیمت گوشی‌ های شیائومی ۱۲ منتشر شده نشان می‌دهد این محصول در هند احتمالاً با قیمتی در حدود ۹۲۵ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد؛ این آمار با قیمت نسل قبلی پرچم‌داران شیائومی همخوانی دارد.

چرا نام این سری از پرچم‌داران شیائومی، می ۱۲ نیست؟

درحالی‌که گوشی پرچم‌دار ۲۰۲۱ شیائومی با نام می ۱۱ روانه‌ی بازار شد، اما انتظار نمی‌رود مدل جدید این محصول با نام می ۱۲ معرفی شود.

پس از انتشار گزارش XDA-Developers، شیائومی تأیید کرد که استفاده از برند می در خارج از چین را متوقف می‌کند تا نام دستگاه‌های این شرکت ساده‌تر شود. درنتیجه، انتظار داریم پرچم‌دار بعدی چینی‌ها به‌سادگی با نام شیائومی ۱۲ دردسترس خریداران قرار گیرد.

شیائومی در بیانه‌ای اعلام کرد محصولات سری می از سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ به «شیائومی» تغییر نام داده خواهند شد. به گفته‌ی این شرکت، تغییر یادشده حضور جهانی برند را متحدتر خواهد کرد و شکاف بین محصولاتش را کاهش خواهد داد؛ البته اعمال تغییر نام در تمام نواحی جهان احتمالاً مدتی طول خواهد کشید.

مشخصات شیائومی ۱۲

تاکنون چند شایعه در این رابطه منتشر شده که تاحدودی اهداف شیائومی را به ما نشان می‌دهد. در ادامه به مرور مشخصات احتمالی گوشی شیائومی ۱۲ خواهیم پرداخت.

شیائومی ۱۲

گفته می‌شود تصویر بالا که اولین‌بار در ویبو منتشر شد، مربوط به نمونه‌ی اولیه‌ی شیائومی ۱۲ است که در یکی از متروهای چین دیده شد. در این تصویر جزئیات زیادی قابل مشاهده نیست.

برخی از لودهندگان خبرهای فناوری از جمله OnLeaks و Zoutons برای تولید رندرهایی از مدل پایه‌ی شیائومی ۱۲ با یکدیگر همکاری کردند. درنتیجه،‌ی این همکاری ابعاد دستگاه مورد اشاره ۱۵۲٫۷ در ۸٫۶ در ۷۰ میلی‌متر اعلام شد که این یعنی پرچم‌دار بعدی این شرکت نسبت به می ۱۱ کوچک‌تر خواهد بود. دلیل اصلی کاهش ابعاد، استفاده از پنل ۶٫۲ اینچی به‌عنوان صفحه‌نمایش گوشی است.

دوربین شیائومی ۱۲

رندرها با آنچه توسط یکی دیگر از لودهندگان خبرهای فناوری در ویبو منتشر شد، همخوانی دارد. این تصاویر پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه‌ی پشتی را نشان می‌دهد که شامل یک دوربین بزرگ و دو دوربین کوچک‌تر است. علاوه‌براین در کنار دوربین‌ها شاهد فلش ال‌ای‌دی و یک حسگر اضافه هستیم که احتمالاً کارکردی شبیه حسگر LiDAR اپل دارد؛ البته شاید این بخش فقط میزبان میکروفون اضافه‌ی پشتی دستگاه باشد.

حساب کاربری WHYLAB در ویبو با انتشار قاب‌های محافظ شیائومی ۱۲، این طراحی را یک‌بار دیگر تأیید کرد. عکس معمولی منتشر شده از قاب شیائومی ۱۲، جزئیات زیادی را به ما نشان نمی‌دهد؛ اما بخش دوربین در این عکس‌ها با آنچه قبلا فاش شده بود مطابقت داشت.

قاب شیائومی ۱۲

اطلاعات زیادی درمورد صفحه‌نمایش این گوشی دردسترس قرار گرفته است. مای‌درایورز گزارش می‌دهد که شیائومی ۱۲ احتمالاً از پنل LTPO با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز متغیر بهره خواهد برد. همچنین شایعات دیگری که در وب‌سایت اسپانیایی XiaomiAdictos منتشر شده، حاکی از آن است که وضوح تصویر نمایشگر محصول احتمالاً 2K خواهد بود؛ البته امکان دارد که شیائومی از پنل ‌+FHD استفاده کند.

لودهنده‌ی دیگری به‌نام دیجیتال‌ چت‌استیشن اضافه می‌کند که صفحه‌نمایش شیائومی ۱۲ از حاشیه‌های باریک بهره خواهد برد. در واقع ضخامت حاشیه‌های پایینی کاهش یافته است تا تقارن بین ضخامت چهار طرف جلوی نمایشگر حفظ شود. لبه‌های دستگاه مثل می ۱۱ انحنا خواهد داشت و حفره‌ی دوربین سلفی نسبت به قبل کوچک‌تر خواهد بود؛ درنتیجه، به‌نظر می‌رسد نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این گوشی بسیار بالا خواهد بود.

وب‌سایت گیزموچاینا تصویری از محافظ صفحه‌نمایش شیائومی ۱۲ پرو به‌دست آورد که نشان می‌دهد این مدل نسبت به مدل می ۱۱ کمی کوچک‌تر خواهد بود. این خبر با آنچه OnLeaks پیش‌بینی کرده بود مطابقت دارد. همان‌طور که اشاره کردیم OnLeaks مدتی قبل اعلام کرده بود که شیائومی ۱۲ از نمایشگری ۶٫۲ بهره خواهد برد.

محافظ صفحه شیائومی ۱۲

از مدتی قبل مشخص شد که شیائومی ۱۲ به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام مجهز خواهد بود. این تراشه اواخر نوامبر و به‌عنوان نسل جدید اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس معرفی شد.

اسنپدراگون ۸ نسل یک با فرایند چهار نانومتری تولید می‌شود و از نظر عملکرد و مصرف انرژی نسبت به نسل قبلی‌اش بهبود یافته است. این ارتقاء می‌تواند تفاوت بزرگی در بازاری که شیائومی ۱۲ وارد آن خواهد شد رقابت شدیدی ایجاد کند، اگرچه این مزیت مدت زیادی طول نخواهد کشید؛ زیرا اکثر گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۲۲ به اسنپدراگون ۸ نسل یک مجهز خواهند شد.

گفته می‌شود شیائومی ۱۲ یکی از اولین گوشی‌هایی خواهد بود که از استاندارد رم جدید و سریع‌تر LPDDR5X پشتیبانی خواهد کرد؛ هرچند باید توجه داشته باشید که اسنپدراگون ۸ نسل یک از این استاندارد پشتیبانی نمی‌کند و به‌همین دلیل بعید به‌نظر می‌رسد که پرچم‌دار بعدی شیائومی از رم LPDDR5X بهره ببرد. حداکثر سرعت این نوع رم جدید ۸۵۳۳ مگابیت‌برثانیه است که نسبت به سرعت حداکثری LPDDR5 (معادل ۶۴۰۰ مگابیت‌برثانیه) جهش درخورتوجهی محسوب می‌شود؛ بنابراین بسیار ناامیدکننده خواهد بود که احتمالاً شاهد استفاده از این نوع رم در شیائومی ۱۲ نخواهیم بود.

شاید پیش‌تر درمورد فناوری جدید Loop LiquidCool شیائومی مطالبی خوانده باشید. این فناوری از طراحی جدیدی برای خنک‌کردن دستگاه بهره می‌برد و ظاهراً قادر است حرارت تولیدی گوشی را تا ۵ درجه بیشتر از قبل کاهش دهد؛ البته انتظار نداشته باشید شیائومی ۱۲ با آن معرفی شود؛ زیرا Loop LiquidCool احتمالاً در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ دردسترس قرار خواهد گرفت. برخی از منابع اعلام کرده‌اند امکان دارد که شیائومی ۱۲ اولترا با فناوری جدید خنک‌کننده‌ معرفی شود.

دیجیتال چت‌استیشن در مورد دوربین شیائومی ۱۲ جزئیاتی را منتشر کرده؛ سیستم دوربین پشتی این محصول شامل سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است که یکی از آن‌ها به‌عنوان حسگر اصلی، یکی به‌عنوان دوربین فوق‌عریض و دیگری به‌عنوان دوربین پریسکوپی استفاده خواهد شد.

دیجیتال چت‌استیشن در ماه نوامبر ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرده بود که شیائومی ۱۲ معمولی از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی بهره خواهد برد ولی در آن زمان هیچ اشاره‌ای به دو دوربین دیگر نشد. وی فقط اعلام کرد که دوربین‌های فوق‌عریض و پریسکوپی کیفیت خیلی بالایی ارائه نخواهد داد و این مورد احتمالاً وجه تمایز اصلی مدل استاندارد با مدل اولترا خواهد بود.

گفته می‌شود شیائومی قصد دارد از طراحی جدیدی استفاده کند تا بخش دوربین با بدنه‌ی پشتی شیائومی ۱۲ تقریباً هم‌سطح و یکپارچه شود، البته او در مورد جزئیات انجام اینکار هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده است.

مای‌درایورز گزارش داده شیائومی ۱۲ از شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ وات و احتمالاً شارژ بی‌سیم ۱۰۰ وات پشتیبانی خواهد کرد؛ البته همه‌ی خبرها و شایعات در این رابطه توافق نظر ندارند؛ زیرا دیجیتال چت‌استیشن ابتدا اعلام کرد که شیائومی ۱۲ با فناوری شارژ سیمی ۱۰۰ وات معرفی خواهد شد؛ ولی پس از مدتی اعلام کرد احتمالاً با فناوری شارژ ۶۷ وات و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی روانه‌ی بازار خواهد شد، این ویزگی‌ها اخیرا در فهرست 3C نیز دیده شده است.

گزارش منتشر شده توسط OnLeaks و Zoutons نیز نشان می‌دهد شیائومی ۱۲ احتمالاً از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سیمی ۱۰۰ وات بهره خواهد برد، بنابراین درمورد ظرفیت باتری و سرعت شارژ این مدل همچنان ابهاماتی وجود دارد و نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد.

تاکنون اطلاعات زیادی درمورد شیائومی ۱۲ پرو منتشر نشده است، اگرچه تقریباً اطمینان داریم این مدل به‌همراه سایر مدل‌های پرچم‌داران سری شیائومی ۱۲ رونمایی خواهد شد.

شیائومی ۱۲ پرو

تفاوت بین می ۱۱ و می ۱۱ پرو به دوربین و سرعت شارژ دو دستگاه مرتبط بود، بنابراین احتمال دارد امسال نیز همین رویه تکرار شود. این مورد حتی می‌تواند توجیهی برای گزارش‌های متناقض درمورد سرعت شارژ شیائومی ۱۲ معمولی باشد، زیرا احتمال دارد اطلاعات فاش شده توسط لودهندگان خبرهای فناوری برای دو مدل شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو با هم ترکیب شده باشد.

تنها رندری که به‌طور خاص از شیائومی ۱۲ پرو دردسترس قرار گرفته است نشان می‌دهد سیستم دوربین اصلی شباهت زیادی با مدل استاندارد این محصول خواهد داشت، اگرچه امکان دارد مشخصات فنی دوربین‌های این دستگاه با شیائومی ۱۲ تفاوت داشته باشد.

شیائومی ۱۲ ایکس یک مدل غافل‌گیرکننده است که برای اولین‌بار توسط کاپر اسکرزیپک، مشاور لهستانی شیائومی فاش شد. وی در واقع شماره‌ی IMEI و نام رمز این دستگاه را منتشر کرد.

شیائومی ۱۲ ایکس

به‌نظر می‌رسد شیائومی ۱۲ ایکس یک نسخه‌ی کوچک‌تر و کم‌قدرت‌تر از شیائومی ۱۲ باشد که احتمالاً جایگزین جدید مدل لایت خواهد بود. به‌همین دلیل احتمال دارد این محصول درواقع دومین گوشی پوستر رویداد معرفی شیائومی باشد.

در ابتدا گزارش شده بود که شیائومی ‍۱۲ ایکس از نمایشگر ۶٫۳ اینچی بهره خواهد برد؛ اما با توجه به اینکه OnLeaks مدعی شده شیائومی ۱۲ از نمایشگر ۶٫۲ اینچی بهره خواهد برد، این خبر کمی گیج‌کننده است؛ البته طبق شایعات مدل ۱۲ ایکس از نمایشگر امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد و وضوح آن نیز HD پلاس خواهد بود.

گفته می‌شود شیائومی ۱۲ ایکس از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ بهره خواهد برد و دوربین اصلی آن نیز ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود؛ البته این جزئیات هنوز تأیید نشده است. جالب اینکه لودهنده‌ای به‌نام Chun می‌گوید که شیائومی روی مدل دیگری به‌نام شیائومی ۱۲ ایکس پرو کار می‌کند که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک قدرت می‌گیرد؛ البته تاکنون هیچ اطلاعات دیگری در مورد آن دردسترس نیست.

تا مدتی قبل اطلاعات زیادی درمورد شیائومی ۱۲ اولترا دردسترس نبود؛ زیرا این مدل احتمالاً مدتی پس از مدل‌های دیگر معرفی خواهد شد؛ البته انتظار داریم مشخصات اصلی شیائومی ۱۲ اولترا با شیائومی ۱۲ مطابقت داشته باشد؛ به‌عنوان مثال گفته می‌شود شیائومی ۱۲ اولترا نیز به نمایشگر LTPO با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک مجهز خواهد بود.

شیائومی ۱۲ اولترا

دوربین اصلی می ۱۱ اولترا از طراحی نسبتاً عجیبی بهره می‌برد. این دستگاه یک ماژول دوربین مستطیل‌شکل بزرگ داشت که فضایی برای نمایشگر کوچک تعبیه شده در آن ارائه شده بود. انتظار می‌رود سیستم دوربین شیائومی ۱۲ اولترا بدون نمایشگر باشد و از تعداد بیشتری دوربین بهره ببرد.

لتزگودیجیتال سعی کرده است تا طراحی شیائومی ۱۲ اولترا را در رندرهای جدیدش نشان دهد. در رندرهای لتزگودیجیتال چهار دوربین، فلش، میکروفون و حسگر فوکوس خودکار به‌چشم می‌خورد. درج لوگوی لایکا روی سیستم دوربین بسیار جالب است، زیرا دیجیتال چت‌استیشن نیز قبلا اعلام کرده بود که احتمال دارد دوربین‌های شیائومی ۱۲ اولترا حاصل همکاری چینی‌ها با لایکا باشد.

وب‌سایت مای‌درایورز می‌گوید شیائومی ۱۲ اولترا احتمالاً اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسل خواهد بود. استفاده از این دوربین نسبت به دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی پرچم‌دارن فعلی بازار، جهش بزرگی محسوب می‌شود. پیش‌تر شایعاتی منتشر شده بود که سامسونگ از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گلکسی اس ۲۲ اولترا استفاده خواهد کرد؛ اما اخیرا گزارش‌های جدیدی منتشر شده که حاکی از آن است غول فناوری کره‌ای تصمیم گرفته استفاده از این دوربین را به نسل بعدی پرچم‌داران خود یعنی سری گلکسی اس ۲۳ موکول کند.

سامسونگ درواقع فرصت بسیار خوبی برای شیائومی فراهم کرده است تا اولین گوشی مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جهان را معرفی کند. البته مسلما شیائومی بدین منظور باید از سخت‌افزار ساخت سامسونگ استفاده کند. درحال‌حاضر دوربین ایزوسل HP1 سامسونگ، تنها حسگر موبایلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بازار به‌حساب می‌آید و ازآنجاکه شیائومی سابقه‌ای طولانی در استفاده از دوربین‌های سامسونگ در گوشی‌های هوشمندش دارد، این مورد احتمالاً همان چیزی خواهد بود که در شیائومی ۱۲ اولترا خواهیم دید.

بیشتر شدن صرفِ مگاپیکسل به‌معنی افزایش کیفیت تصاویر نیست، اما این حسگر چند ترفند جالب برای بهبود کیفیت تصویربرداری ارائه می‌دهد؛ به‌عنوان مثال می‌تواند تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی را با پیکسل‌های ۰٫۶۴ میکرومتری ثبت کند یا از ترکیب چهار پیکسلی برای تولید تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۲۸ میکرومتری بهره ببرد و به‌همین ترتیب امکان ضبط ویدئوهای 8K نیز فراهم خواهد شد. جالب‌تر اینکه این دوربین در نور کم با ترکیب هر ۱۶ پیکسل مجاور، برای عکاسی با وضوح ۱۲٫۵ مگاپیکسل با پیکسل‌های بزرگ ۲٫۵۶ میکرومتری بهره می‌برد که از نظر تئوری مزایای مشابهی با حسگرهای بزرگ‌تر دارد.

ازجمله ویژگی‌های احتمالی حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ می‌توان به حالت ایزو هوشمند اشاره کرد که عکس‌هایی با ایزو پایین و بالا را در یک عکس ترکیب می‌کند. این دوربین همچنین از قابلیت‌های دیگری مثل HDR متناوب، نمونه‌برداری چندگانه و فوکوس خودکار موسوم به «دابل سوپر PD» بهره می‌برد.

آیس‌یونیورس تا حدودی در مورد استفاده از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در شیائومی ۱۲ اولترا تردید ایجاد کرد. وی در توئیتی اشاره کرد که موتورولا احتمالاً اولین شرکتی خواهد بود که از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد و شیائومی نیز اولین محصول مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد. بدین ترتیب ازآنجاکه زمان معرفی شیائومی ۱۲ اولترا با این تاریخ همخوانی ندارد، بنابراین شاید گوشی دوربین‌محور شیائومی از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ بهره نبرد.

براساس اطلاعات فاش شده توسط دیجیتال چت‌استیشن، شیائومی ۱۲ اولترا از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد ولی مدتی بعد وی اشاره کرد که شیائومی درحال آزمایش یک لنز پریسکوپی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری است.

به گفته‌ی مای درایورز، شیائومی ۱۲ اولترا اولین گوشی هوشمندی است که از فناوری هایپرشارژ ۲۰۰ واتی بهره خواهد برد؛ این فناوری می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را فقط در هشت دقیقه به‌طور کامل شارژ کند؛ البته انتظار می‌رود شیائومی ۱۲ اولترا با باتری بزرگ‌تری روانه‌ی بازار شود.

گمانه‌زنی‌هایی درمورد مدل دیگری با نام شیائومی ۱۲ اولترا Enhanced Editon وجود دارد که مشخصات فنی آن حتی از مدل شیائومی ۱۲ اولترا بهتر خواهد بود. البته براساس گزارش‌های اخیر ظاهراً این خبر صحت نداشت، زیرا مشخصات ذکر شده برای Enhanced Editoin، احتمالاً مربوط به گوشی می‌میکس جدید خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات