شیائومی ۱۲ پرو با حسگر جدید IMX707 سونی عکاسی در نور کم را بهبود می‌بخشد

یک‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی رسما تأیید کرد پرچم‌دار ۱۲ پرو با بهره‌گیری از حسگر IMX707 سونی عملکرد چشمگیری در عکاسی در نور کم ارائه می‌دهد.
تبلیغات

طبق اعلام رسمی، دوربین اصلی شیائومی ۱۲ پرو به حسگر جدید IMX707 سونی مجهز خواهد بود. از حسگر IMX707 سونی که برای اولین بار با گوشی پرچم‌دار شیائومی ۱۲ پرو عرضه خواهد شد، به‌عنوان یکی از بهترین حسگرهای گوشی‌های هوشمند یاد می‌شود. این حسگر دارای اندازه‌ی ۱/۱٫۲۸ اینچ، رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل و پیکسل‌های بزرگ ۲٫۴۴ میکرونی است که ورودی نور را تا ۴۹ درصد افزایش می‌دهند و به همین خاطر، عملکرد بسیار چشمگیری در عکاسی در نور کم دارند.

به ادعای افشاگر معروفی در توییتر به‌ نام Digital chat station، این حسگر نسبت به سنسور IMX700 که سال گذشته عرضه شد، فقط کمی بهبود یافته و هر دو دارای مشخصات فنی تقریباً یکسانی هستند. یک بلاگر دیگر به نام Todo Plus نیز فاش کرد که بین حسگر جدید سونی با نسخه قدیمی آن تفاوت عملکرد چشمگیری وجود ندارد. اگر این دو ادعا درست باشد، می‌توان اینطور برداشت کرد که سونی همان حسگر قدیمی IMX700 را با نام جدید عرضه کرده است، اما احتمالاً در آن چند تغییر جزیی اعمال شده است.

به گفته‌ی Digital chat station، هم شیائومی ۱۲ و هم ۱۲ پرو استفاده از حسگرهای سامسونگ را که در سری شیائومی Mi 11 به کار رفته بود، کنار گذاشته‌اند و حالا با تکیه بر حسگرهای ساخت سونی عملکرد بهتری در تجربه عکاسی ارائه می‌دهند.

نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی ۱۲ پرو

نسخه استاندارد شیائومی ۱۲ از حسگر IMX766 سونی استفاده می‌کند که نسبت به حسگر مدل پرو کمی کوچک‌تر است (۱/۱٫۵۶ اینچ)، اما همچنان از حسگر آیفون ۱۳ (۱/۱٫۸۸ اینچ) بزرگ‌تر است. عملکرد هر دو حسگر IMX766 و IMX707 مدل استاندارد و پرو به‌لطف تکنولوژی موسوم به «Image Brain» بهبود یافته و پردازش سریع‌تر تصویر و تجربه بهتر عکاسی از اجسام متحرک را ارائه می‌دهند.

طبق اعلام رسمی، دوربین سلفی شیائومی ۱۲ مجهز به حسگر ۳۲ مگاپیکسلی است و از فیلتر زیبایی مبتنی بر شبکه عصبی مولد رقابتی موسوم به GAN برای بازسازی جزییات پوست در سطح پیکسل استفاده می‌کند تا ظاهری شاداب و جوان به پوست بدهد.

شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک، ۲۸ دسامبر (۷ دی) عرضه خواهند شد. از دیگر ویژگی‌های این سری از پرچم‌ داران شیائومی می‌توان به بهره گرفتن از رابط کاربری اختصاصی MIUI 13 اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات