دو گوشی ردمی K50 و ریلمی GT Neo3 احتمالا با دایمنسیتی ۸۰۰۰ عرضه می‌شوند

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
قبل از اینکه مدیاتک تراشه دایمنسیتی ۸۰۰۰ خود را رسما معرفی کند، شایعاتی مبنی بر استفاده از این تراشه در دو گوشی ردمی K50 و ریلمی GT Neo3 منتشر شده است.
تبلیغات

افشاگر معتبری (Digital Chat Station) در توییتر به‌تازگی اطلاعات جالبی درباره دو گوشی ردمی K50 و ریلمی GT Neo3 منتشر کرده است. به گزارش gsmarena و طبق توییت افشاگر مذکور، این دو گوشی قرار است با تراشه دایمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک روانه بازار شوند. شایعه‌ی مورد بحث در حالی منتشر شده است که هنوز خبری از معرفی رسمی دایمنسیتی ۸۰۰۰ به عنوان نسخه‌ی ضعیف‌تر شده‌ی تراشه‌ی پرچم‌دار و مورد انتظار دایمنسیتی ۹۰۰۰ نیست. مدیاتک حدود یک هفته‌ی پیش پرچم‌دار قدرتمند جدید خود یعنی دایمنسیتی ۹۰۰۰ را معرفی کرد.

 Digital Chat Station tweet

انتظار می‌رود تراشه دایمنسیتی ۸۰۰۰ به جای فرایند ۴ نانومتری دایمنسیتی ۹۰۰۰، با فرایند ۵ نانومتری TSMC ساخته شود و علاوه بر آن مدیاتک از طراحی‌های ARMv8 قدیمی‌تر با چهار هسته‌ای Cortex-A78 (۲٫۷۵ گیگاهرتزی) و چهار هسته‌ی A55 (۲ گیگاهرتزی) به جای طراحی‌های جدید ARM Cortex-A710 و A510 در ساخت این تراشه استفاده کند.

به گزارش gsmarena، پردازنده‌ی مرکزی در تراشه دایمنسیتی ۸۰۰۰ همراه با پردازنده‌ی گرافیکی جدید Mali-G510 MC6 ارائه می‌شود؛ این پردازنده‌ی گرافیکی از نسل قبلی خود دو برابر سریع‌تر و ۲۲ درصد کارآمدتر است.

دایمنسیتی ۸۰۰۰ رزولوشن +FullHD با نرخ نوسازی ۱۶۸ هرتز و +QHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را برای این دو گوشی به ارمغال می‌آورد و امکان استفاده از رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

با توجه به استفاده هر دو گوشی از دایمنسیتی ۸۰۰۰ و مشخصات مشابه آن‌ها، ریلمی GT Neo3 و ردمی K50 را می‌توان در برخی موارد رقیبی برای هم در نظر گرفت؛ همان‌طور که دو نسل قبلی این دو گوشی، ردمی K40 نسخه معمولی و ریلمی GT Neo2 نیز با تراشه‌ای یکسان، اسنپدراگون ۸۷۰، معرفی شدند و مشخصات آن‌ دو نیز شباهت زیادی با هم داشتند.

ریلمی GT Neo2 در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) در چین رونمایی شد و دو ماه بعد از آن نیز به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کرد؛‌ ردمی K40 از رقیب خود کمی قدیمی‌تر بوده و مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) به بازار عرضه شده بود.

شیائومی کمی بعد از ردمی K40، پوکو F3 را راهی بازارهای اروپا کرد و به همین ترتیب می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های ردمی K50 و ریلمی GT Neo3 با چند ماه فاصله‌ نسبت به یکدیگر به بازار عرضه شوند.

Dimensity 8000

شایان ذکر است که لو وی‌بینگ (Lu Weibing)، مدیرکل شیائومی، اعلام کرده بود که از دایمنسیتی ۹۰۰۰ در ردمی K50 استفاده می‌شود، اما با توجه به شایعه اخیر می‌توان فرض کرد که این ادعا تنها برای نسخه گیمینگ ردمی K50 صدق می‌کند.

دایمنسیتی ۹۰۰۰ در گوشی‌ جدید اوپو، یعنی نسخه معمولی اوپو Find X4 نیز استفاده می‌شود، اما در نسخه پروی این گوشی از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده خواهد شد.

شما درباره استفاده از دایمنسیتی ۸۰۰۰ در دو گوشی ردمی K50 و ریلمی GT Neo3 چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات