تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ در پرچمداران ۲۰۲۲ به‌کار گرفته می‌شود

جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
مدیاتک اعلام کرده که ۵ کمپانی آنر، اوپو، ردمی، ویوو و شیائومی از تراشه‌ی Dimensity 9000 در پرچمداران سال ۲۰۲۲ خود استفاده خواهند کرد.
تبلیغات

زمانی که مدیاتک تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 9000 را رونمایی کرد، همه منتظر رقابت این تراشه‌ی مدیاتک با تراشه‌های سری ۸ کوالکوام بودند. مدیاتک در سیستم‌-روی‌-یک-چیپ پرچم‌دار خود از آخرین معماری ارائه شده‌ی کورتکس آرم (Arm Cortex) بهره برده که بازده‌ی خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

مدیاتک امیدوار است که با ساخت این پردازنده‌ی قدرتمند به بازار امریکای شمالی راه پیدا کند، بازاری که هیچ‌وقت نتوانسته است به آن ورود جدی کند. محصولات این تولیدکننده‌ی نیمه‌هادی بیشتر در بازارهای چین، اروپا و هند به‌ فروش می‌رسند.

امروز مدیاتک رسما اعلام کرده است که پنج کمپانی آنر، اوپو، ردمی، ویوو و شیائومی از تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ در پرچمداران آینده خود استفاده خواهند کرد.

براساس اعلام رسمی هنری دوان، قائم‌مقام مدیرعامل اوپو، گوشی پرچم‌دار بعدی از سری Find X اولین محصولی خواهد بود که به تراشه‌ی Dimensity 9000 مجهز خواهد شد. انتظار می‌رود، این گوشی، Oppo Find X4 پرچم‌دار بعدی اوپو باشد که البته پیش از این در رویدارد کوالکام سامیت اعلام شده بود که به تراشه‌ی اسنپدراکون ۸ نسل اول مجهز خواهد شد. به این ترتیب احتمالا اوپو دو نسخه از گوشی Find X4 را با دو پردازنده از کوالکام و مدیاتک تولید خواهد کرد و نسخه‌ی کوالکام را در بازار امریکای شمالی و نسخه‌ی مجهز به دایمنسیتی ۹۰۰۰ را در بازار جهانی ارائه خواهد کرد.

هنوز نمی‌دانیم دیگر کمپانی‌های نام‌برده شده توسط مدیاتک در کدامیک از محصولات خود از دایمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده خواهند کرد. ما می‌دانیم که شیائومی در گوشی Xiaomi 12 از اسنپدراگون ۸ استفاده خواهد کرد. اما این گوشی نیز ممکن است در بعضی از بازارها از جمله بازار بزرگ چین به همراه تراشه Dimensity 9000 عرضه شود.

مدیاتک پشتیبانی از نمایشگرهای ۱۴۴ هرتز را در سیستم‌-روی-یک-چیپ دایمنسیتی ۹۰۰۰ میسر کرده است که باعث می‌شود گزینه‌ی مناسبی برای گوشی‌های گیمینگ ردمی شود.

پنج برندی که مدیاتک به عنوان شرکای تجاری خود برای استفاده از تراشه‌ی جدید دایمنسیتی از آن‌‌ها نام برده در واقع همان شرکای قدیمی این شرکت هستند که محصولات خود را در همان بازارهای قدیمی مدیاتک ارائه می‌کنند، همان بازارهایی که مدیاتک در آن‌ها موفق بوده است. مدیاتک هنوز موفق نشده است تا کمپانی‌های جدیدی همچون سونی، وان‌پلاس یا موتورولا را به فهرست شرکای تجاری خود اضافه کند. به این ترتیب انتظار نمی‌رود مدیاتک با دایمنسیتی ۹۰۰۰ نیز بتواند وارد بازار امریکای شمالی شود. با این حال انتظار می‌رود برخی از پرچمدارانی که در بازارهای غیر امریکای شمالی عرضه می‌شوند به این پردازنده مجهز شوند.

اگر Dimensity 9000 واقعا بتواند از نظر بازده با Snapgragon 8 Gen 1 رقابت کند، احتمالا برندهای بیشتری نسبت به استفاده از تراشه‌های مدیاتک تشویق خواهند شد. آن‌وقت احتمال ورود مدیاتک به بازار امریکای شمالی در سال ۲۰۲۳ میسر خواهد شد. البته مدیاتک برای ورود به بازار امریکا نیاز دارد تا از mmWave 5G در تراشه‌های خود پشتیبانی کند.

مدیاتک ۵۰ میلیون تراشه در سال ۲۰۲۰ به‌فروش رساند و پس از آن در سال ۲۰۲۱ فروش تراشه‌ی خود را سه برابر کرد و ۱۵۰ میلیون تراشه فروخت. این کمپانی اگر بتواند وارد بازارهای جدید شود و شرکای تجاری بیشتری را نسبت به خرید و به‌کارگیری تراشه‌های خود تشویق کند می‌توانند روند صعودی فروش خود را حفظ کند.

تجربه‌ی استفاده از گوشی‌های مجهز به تراشه‌های مدیاتک را دارید؟ لطفا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات