مشخصات تراشه دایمنسیتی 8000 فاش شد

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
پس‌از رونمایی تراشه‌ی پرچم‌دار Dimensity 9000، اکنون مشخصات تراشه‌ی Dimensity 8000 برای استفاده در گوشی‌های میان‌رده‌ی ۲۰۲۱ فاش شده است.
تبلیغات

پس از آنکه مدیاتک تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ را برای گوشی‌های رده‌بالای سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. حال از گوشه‌وکنار جزئیات تراشه‌ی میان‌رده‌ی دایمنسیتی ۸۰۰۰ نیز به‌گوش می‌رسد. تراشه‌ی جدید قرار است قدرت پردازشی تعدادی از گوشی‌های میان‌رده‌ی ۲۰۲۲ را تأمین کند.

به‌گزارش گیزموچاینا، یکی از فاش‌کنندگان مشهور خبرهای فناوری در ویبو به‌نام دیجیتال‌چت استیشن مدعی شده است که تایوانی‌ها درحال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۰۰۰ هستند. این تراشه که احتمالا به‌زودی به‌طور رسمی معرفی خواهد شد، بر پایه‌ی فناوری پنج نانومتری تولید می‌شود. دایمنسیتی ۸۰۰۰ از چهار هسته‌ی Cortex A78 با فرکانس کاری ۲٫۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex A55 با فرکانس کاری ۲٫۰ گیگاهرتز به‌عنوان CPU‌ استفاده می‌کند و از واحد پردازشی Mali G510 MC6 به‌عنوان GPU‌بهره می‌گیرد.

Digital Chat Station می‌گوید که تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۰۰۰ از نمایشگرهای +FHD با نرخ نوسازی ۱۶۸ هرتز یا نمایشگرهای +QHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. از دیگر قابلیت‌های این تراشه می‌توان به پشتیبانی از رم LPDDR5، فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 و فناوری شارژ فوق‌سریغ ۷۵ وات اشاره کرد. با توجه به مشخصات فاش‌شده، به‌نظر می‌رسد دایمنسیتی ۸۰۰۰ یک نسخه‌ی کوچک‌ از تراشه‌ی پرچم‌دار دایمنسیتی ۹۰۰۰ خواهد بود.

مدیاتک، فروشگاه پرچم‌دار دایمنسیتی را در وب‌سایت خرده‌فروشی الکترونیکی محبوب JD.com افتتاح کرده، این فروشگاه به بخش‌های مختلفی مثل تراشه‌‌های سری ۹۰۰۰، سری ۱۰۰۰، سری ۹۰۰، سری ۸۰۰، و سری ۷۰۰ تقسیم شده است. در هریک از بخش‌ها، گوشی‌های هوشمند با برندهای مختلف که از تراشه‌های مدیاتک بهره می‌برند به کاربران نمایش داده می‌شود. از جمله برندهای موجود در فروشگاه دایمنسیتی می‌توان به شیائومی، اوپو، ویوو و غیره اشاره کرد. انتظار می‌رود اولین دسته از گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه‌ی پرچم‌دار دایمنسیتی ۹۰۰۰ در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی در فهرست یادشده درج شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات