عرضه پیکسل 4a احتمالا تا ماه ژوئن به‌تأخیر افتاده است

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
درحالی که گفته می‌شد گوگل قصد دارد پیکسل 4a را در اواخر ماه مه معرفی و عرضه کند، شایعه‌ای جدید از تأخیر در عرضه‌ی این گوشی میان‌رده خبر می‌دهد.
تبلیغات

پیکسل 4a میان‌رده‌ی جدید گوگل است که از مدت‌ها پیش شایعه‌هایی درمورد آن شنیده‌ایم؛ افشای اطلاعات پیکسل 4a به‌حدی رسیده که تقریبا همه‌چیز را درمورد آن می‌دانیم. برخی رسانه‌ها پیش‌تر گفته بودند گوگل قصد دارد پیکسل 4a را روز ۲۲ مه ۲۰۲۰ (۲ خرداد ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار کند، با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این اتفاق قرار نیست رخ دهد. طبق گزارشی جدید، عرضه‌ی میان‌رده‌ی موردانتظار گوگل تا ماه ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹) به‌تأخیر افتاده است.

گزارش جدید مربوط‌به تأخیر در عرضه‌ی پیکسل 4a از سوی وبلاگی آلمانی با نام Caschys منتشر شده است. این وبلاگ ادعا می‌کند توانسته به برخی اسناد داخلی یکی از اپراتورهای مخابراتی بزرگ آلمان با نام Vodafone Germany دسترسی پیدا کند. ظاهرا در وب‌سایت رسمی این اپراتور تاریخ احتمالی ۵ ژوئن (۱۶ خرداد) به‌عنوان روز عرضه‌ی پیکسل 4a گوگل تعیین شده است.

البته در نظر داشته باشید که تاریخ موردبحث مختص‌به بازار آلمان خواهد بود؛ با این‌حال می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گوشی پیکسل 4a در همین تاریخ در دیگر کشورهای اروپایی نیز در دسترس قرار گیرد. همچنین احتمال می‌دهیم گوشی جدید گوگل زودتر از پنجم ژوئن در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه شود.

گوگل تاکنون به‌صورت رسمی اعلام نکرده است که قصد دارد در چه تاریخی پیکسل 4a را رونمایی و عرضه کند. این شرکت هفته‌ی گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد روز سوم ژوئن امسال (۱۴ خرداد) مراسمی ویژه تحت عنوان Android 11 Beta Launch Show برگزار کند. این مراسم که زمان برگزاری دقیق آن برای ساعت ۱۹:۳۰ به‌وقت تهران تعیین شده است، محفلی برای برگزاری کنفرانس‌هایی خواهد بود که گوگل پیش‌تر قصد داشت آن‌ها را در خلال مراسم Google I/O 2020 برگزار کند؛ مراسمی که دنیاگیری ویروس کرونا آن را به‌تعطیلی کشاند. اگر مراسم I/O لغو نمی‌شد گوگل به‌احتمال بسیار زیاد در جریان برگزاری آن، پیکسل 4a را رونمایی می‌کرد.

از پیکسل 4a به‌عنوان یکی از جدی‌ترین رقبای آیفون SE نسل دوم اپل یاد می‌شود. آن‌طور که شایعه‌ها می‌گویند، میان‌رده‌ی جدید اهالی مانتین ویو قرار است برای پردازش کارهای مختلف بر تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ کوالکام مجهز باشد. این گوشی همچنین ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد داشت و به‌هنگام عرضه دارای سیستم‌عامل اندروید ۱۰ خواهد بود. پیکسل 4a افزون‌ بر این موارد برای به‌تصویرکشیدن محتوای بصری از صفحه‌نمایشی OLED با اندازه‌ی ۵/۸۱ اینچ و وضوح فول HD پلاس استفاده خواهد کرد و در دو مدل با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در دسترس قرار خواهد گرفت.

پیکسل 4a قرار است در پنل پشتی میزبان دوربینی یگانه با وضوح ۱۲/۲ مگاپیکسل باشد. همچنین گفته می‌شود پیکسل 4a در پنل جلویی میزبان حسگری ۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین سلفی خواهد بود که زاویه‌ی دید ۸۴ درجه‌ای را ارائه می‌دهد. رسانه‌ای کوبایی به‌تازگی بررسی دوربین پیکسل 4a گوگل را منتشر کرده است. نمونه‌تصاویر پیکسل 4a نشان می‌دهند که دوربین این گوشی به‌عنوان دستگاهی میان‌رده، عملکردی بسیار خوب دارد. 

پیکسل 4a در کنار موارد موردبحث به حسگر اثر انگشت در پنل پشتی مجهز خواهد شد. همچنین برخی رسانه‌ها از بهره‌مندی پیکسل 4a از باتری ۳٬۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی و فناوری شارژ سریع ۱۸ وات ازطریق درگاه USB-C سخن به‌میان آورده‌اند. همچنین قیمت گوشی گوگل پیکسل 4a احتمالا ۳۹۹ دلار خواهد بود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد به‌تأخیرافتادن عرضه‌ی پیکسل 4a دارید؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات