تایید معرفی آیفون 9 پلاس با بررسی کدهای iOS 14

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات کسب‌شده از کدهای iOS 14 نشان می‌دهد که شرکت اپل علاوه‌بر معرفی گوشی هوشمند ۴/۷ اینچی قصد دارد نمونه‌ی بزرگ‌تری نیز به بازار عرضه کند که ممکن است آیفون ۹ پلاس نام‌گذاری شود.
تبلیغات

بررسی‌های انجام‌شده روی کدهای iOS 14 توسط 9to5Mac جزئیات جدیدی از گوشی iPhone 9 آینده را آشکار کرده است. طبق مدارک کشف‌شده، کمپانی اپل در حال کار روی تولید آیفون ۹ پلاس نیز هست که در کنار آیفون ۹ نقش آیفون بزرگ‌تر را ایفا کند و جایگزین شایسته‌ای برای iPhone 8 و iPhone 8 Plus در بازار به‌حساب آید. از زمانی‌که شایعات درباره‌ی طراحی سخت‌افزار ۴/۷ اینچی آیفون جدید درز کرد، این اولین‌بار است که مدارکی دال بر نسخه‌ی بزرگ‌تر آیفون ۹ به‌دست می‌آید.

تاکنون اطلاعات زیادی پیرامون جزئیات آیفون ۹ گوشی هوشمند آینده‌ی کمپانی اپل در دسترس قرار گرفته است که شامل مواردی از قبیل نمایشگر LCD با اندازه ۴/۷ اینچ و کلید هوم با Touch ID داخلی می‌شود؛ اما امروز و نظر به کدهای منتشر شده از iOS 14 مدارک تکمیلی بیشتری درباره‌ی آیفون جدید به‌دست آمده است.

پیش از هرچیز و برخلاف باور برخی از کارشناسان مشخص شد که اپل روی یک نسخه‌ی بزرگ‌تر از آیفون ۹ معمولی کار می‌کند که ممکن است آیفون ۹ پلاس یا نمونه‌ی پلاس هر نامی که اپل در نظر دارد، نام‌گذاری شود. از سویی دیگر، احتمال معرفی این دو مدل از آنجایی قوت گرفت که این آیفون‌ها باید جایگزین خط تولید آیفون ۸ باشند که دارای دو مدل ۴/۷ و ۵/۵ اینچی بوده است.

طبق شواهد به‌دست آمده این دو مدل آیفون دارای تراشه‌ی A13 خواهند بود که دقیقا همان پردازنده‌ی به‌کار رفته در آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو است. استفاده از این تراشه باعث می‌شود که آیفون ۹ نسبت به مدل‌های قدیمی مثل آیفون ۶ و آیفون ۷ بسیار کارآمدتر باشد، به‌خصوص برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند بودجه‌ی زیادی برای خرید آخرین مدل‌های روز گوشی‌های هوشمند هزینه نکنند و به عبارتی دیگر جزو طرفداران گوشی‌های پرچم‌دار نیستند.

iPhone 9 Plus /آیفون ۹ پلاس لیک

باتوجه به تمرکز برای کاهش قیمت و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند اقتصادی، آیفون ۹ و آیفون ۹ پلاس فاقد ویژگی تشخیص چهره یا Face ID هستند و در عوض امنیت آن‌ها از طریق حسگر اثرانگشت تأمین خواهد شد.

همچنین اطلاعات برآمده از کدهای iOS 14 نشان می‌دهد که نسل چهارم iPad Pro نیز در چهار مدل مختلف با اسامی J417،J418 ،J420 و J421 عرضه خواهد شد. این چهار مدل به احتمال زیاد شامل مدل‌های ۱۱ و ۱۲/۹ اینچی خواهد بود.

در نهایت یادآور می‌شویم که اسامی آیفون ۹ و آیفون ۹ پلاس برحسب حدس و گمان است؛ همانند برخی شایعاتی که از آیفون جدید با نام آیفون SE 2 یاد می‌کنند. طبق برنامه‌های گذشته‌ی اپل انتظار می‌رود که آیفون ۹ یا آیفون SE 2 در بهار سال میلادی جاری معرفی شود.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات