آیفون 9 از زبان طراحی آیفون 8 بهره می‌برد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
ویدئوی منتشر شده از رندر آیفون 9 یا همان آیفون SE 2 طراحی ظاهری مدل آتی آیفون ارزان‌قیمت را فاش کرد.
تبلیغات

طبق جدیدترین رندرهای منتشر شده از  آیفون ۹ توسط OnLeaks، این گوشی طراحی شبیه به آیفون ۸ را به‌تصویر می‌کشد. این‌بار اطلاعات انتشار یافته تنها یک عکس نیست و شاهد فاش‌شدن ویدئویی از جدیدترین محصول احتمالی اپل در سال ۲۰۲۰ هستیم. آن‌چیزی که بیشتر از همه توجه را به‌خود جلب می‌کند، نبود قاب شیشه‌ای براق و جایگزینی آن با شیشه‌ی مات همچون آیفون ۱۱ پرو و قرارگیری لوگوی اپل در مرکز قاب پشتی است.

اپل آیفون 9 رندر  /  Apple iPhone SE 2 / iPhone 9 Leak

رندرهای فاش شده از گوشی آیفون ۹ طراحی یکسان و یک‌شکل با آیفون ۸ را از هر جهت نشان می‌دهد. طبق این ویدئو لبه‌های فریم دارای انحنا از جنس فلز براق است، درحالی که قاب پشتی با شیشه‌ی مات پوشانده شده است. این قاب شیشه‌ای مات حس و حال طراحی پشتی آیفون ۱۱ را تداعی می‌کند و نوید پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را به کارابران می‌دهد. از سویی دیگر براساس گزارش‌هایی که در گذشته منتشر شده بودند؛ آیفون ۹ با تراشه‌ی A13 و ۳ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. علاوه‌بر این طبق گزارش iGeeksBlog نمایشگر این گوشی اندازه ۴/۷ اینچی است و از پنل LCD استفاده می‌کند. کلید هوم نیز پس از وقفه‌ای طولانی به گوشی ارزان‌قیمت اپل بازمی‌گردد و حسگر اثر انگشت در آن قرار خواهد گرفت. چینش دوربین آیفون ۹ از لحاظ ظاهری فرقی با آیفون ۸ ندارد، اما هنوز مشخص نیست که آیا اپل دوربین آیفون ۹ را بهبود می‌دهد یا خیر.

این گوشی را می‌توان مدل ارزان‌قیمت آیفون‌های جدید به‌شمار آورد که بالاخره قرار است پس از مدتی جای خالی آیفون SE را در خط تولید اپل بگیرد. بسیاری از خبرگزاری‌ها از این رندر تحت عنوان iPhone SE 2 یاد کرده‌اند؛ اما باتوجه به تفاوت زیاد در طراحی به احتمال زیاد این اسمی نخواهد بود که اپل از آن استفاده کنند. احتمال می‌رود اپل این مدل را iPhone 9 نام‌گذاری کند، زیرا از نظر منطقی این گوشی دستگاهی بین آیفون ۸ و آیفون 10 است، به این دلیل که مشخصات فنی پیشرفته‌تری نسبت به آیفون ۸ دارد؛ اما زبان طراحی آیفون 10 (مانند ناچ) را ندارد.

اپل آیفون 9 رندر  /  Apple iPhone SE 2 / iPhone 9 Leak

اولین‌بار در ماه اکتبر ۲۰۱۹ مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، درباره‌ی احتمال شباهت آیفون ۹ به آیفون ۸ اظهارنظر کرد. همچنین، او قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلاری را برای این محصول که به‌گفته‌ی وی در دو نسخه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار معرفی خواهد شد، منطقی دانست.

مینگ چی کو در گزارش Tianfeng Securities گفت که انتظار می‌رود آیفون اس‌ای ۲ دارای قیمت ۳۹۹ دلاری باشد. هدف از عرضه‌ی این گوشی مجاب کردن کاربران آیفون ۶ و ۶ پلاس  (که دیگر نمی‌توانند به iOS 13 کوچ کنند) به ارتقاء دادن گوشی است. درحال حاضر نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی آیفون ۸ با قیمت ۴۴۹ دلار به‌فروش می‌رسد.

نخستین آیفون SE در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۳۹۹ دلار برای نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی عرضه شد و زمانی‌که اپل خط تولید این گوشی را در سال ۲۰۱۷ تعطیل کرد، قیمت برای نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی تا ۳۴۹ دلار پایین آمد.

به نقل از مینگ چی کو پس از معرفی iPhone SE 2 در سال جاری، شاهد ارائه‌ی iPhone SE 2 Plus خواهیم بود که دارای نمایشگری تمام صفحه بدون کلید هوم است. مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند که اندازه‌ی این دستگاه هوشمند ۵/۵ یا ۶/۱ اینچ باشد. به ادعای او آیفون SE 2 Plus همچنان فاقد Face ID است و اپل طرح تعبیه‌ی حسگر اثرانگشت را در کلید فیزیکی پاور گوشی هوشمند خود را دارد.

آیفون ۹ یا آیفون SE 2 طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در بهار معرفی خواهند شد. 

در نهایت مجموع این گزارش‌ها براساس حدس و گمان است و نمی‌توان این اطلاعات را به‌طور حتم مورد ارجاع قرار داد. نظر شما درباره‌ی آینده‌ی گوشی‌های آیفون چیست؟ از آیفون ۹ جدید چه انتظاری دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات