آیفون 9 اپل احتمالا امسال در دو مدل معرفی می‌شود

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
براساس گزارشی جدید اپل قصد دارد طی سال جاری میلادی دو مدل مختلف را از گوشی آیفون ۹ معرفی و روانه‌ی بازار کند تا تنوع گوشی‌های خانواده‌ی آیفون بالاتر رود.
تبلیغات

به‌تازگی گزارشی جدید از سوی رسانه‌ی دیجی‌تایمز منتشر شده است که ادعا می‌کند اپل روی دو مدل مختلف از گوشی آیفون ۹ کار می‌کند. دیجی‌تایمز می‌گوید آیفون ۹ در حقیقت قرار است همان موبایلی باشد که مدت‌ها است از آن با نام جایگزین آیفون SE یا آیفون SE 2 یاد می‌شود. طی ماه‌های اخیر به‌دفعات شاهد استفاده از لفظ آیفون SE 2 برای اشاره به این گوشی بوده‌ایم؛ شماری از کارشناسان نیز مدعی شده‌اند آیفون کوچک‌جثه‌ی امسال قرار است با همین نام معرفی شود. 

براساس ادعای برخی کارشناسان، اپل قصد دارد گوشی موردبحث را با طراحی شبیه به آیفون SE یعنی با لبه‌های صاف تولید کند؛ بااین‌حال ادعای مطرح‌شده از سوی شمار دیگری از تحلیلگران رد شده و آن‌ها مدعی هستند که آیفون ۹ قرار است از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به آیفون ۸ داشته باشد و فقط از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری بهبودهایی به‌خود ببیند. البته در گذشته نیز رسانه‌ای در گزارشی مجزا مدعی شده بود این گوشی قرار است آیفون ۹ نام بگیرد.

اپل آیفون 8  /  Apple iPhone 8

در آن زمان گفته شده بود که «اپل احتمالا قصد دارد ۶ گوشی را از سری آیفون در سال ۲۰۲۰ تولید و روانه‌ی بازار کند که چهار دستگاه از آن‌ها دارای نمایشگر OLED خواهند بود و دو دستگاه دیگر با نمایشگر LCD تولید خواهند شد. این اطلاعات از سوی برخی از افراد حاضر در زنجیره‌ی تأمین محصولات اپل در کشور تایوان فاش شده است.»

منبع گزارش جدید رسانه‌ی دیجی‌تایمز نیز افراد حاضر در زنجیره‌ی تأمین آیفون‌های اپل هستند که به‌شرط فاش نشدن نام‌شان، این جزئیات را در اختیار رسانه‌ی یادشده قرار داده‌اند. بااین‌حال مدارک دقیقی برای این ادعاها مطرح نشده؛ ظاهرا یکی از شرکت‌های تایوانی تأمین‌کننده‌ی آیفون‌های اپل با نام Chipbond Technology به‌تازگی سفارش تولید تراشه‌ی راه‌انداز دو آیفون مجزا را با نمایشگر LCD دریافت کرده است. Chipbound از سال‌ها پیش در زمینه‌ی تولید تراشه‌های راه‌انداز نمایشگرهای LCD فعالیت می‌کند و با اپل نیز همکاری تجاری دارد.

با درنظرگرفتن این توضیحات، نمی‌توانیم با اطمینان خاطر از تولید دو مدل آیفون LCD مختلف در سال ۲۰۲۰ سخن به میان بیاوریم. اما دلیل سفارش تولید دو آیفون LCD مختلف چیست؟ احتمال می‌دهیم که اپل نمایشگر آیفون LCD سال ۲۰۲۰ را از سوی تأمین‌کننده‌های مختلفی دریافت کند که هر یک از این نمایشگرها نیازمند تراشه‌های راه‌انداز متفاوتی هستند؛ از همین رو اهالی کوپرتینو خواستار تولید دو تراشه‌ی راه‌انداز مختلف توسط Chipbond Technology شده‌اند. احتمال دیگری که مطرح می‌شود این است که اپل قصد دارد در اواخر سال ۲۰۲۰ محصولاتش را به‌حدی جزئی به‌روزرسانی کند؛ بااین‌حال مدارک فعلی در حدی مستند نیستند که بتوان از آن‌ها به‌عنوان دلیلی محکم برای عرضه‌ی گوشی دیگری از سوی اپل در اواخر سال جاری میلادی یاد کرد. حتی برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که احتمال دارد گوشی دوم در اوایل سال ۲۰۲۱ به‌عنوان مدل پلاس یکی از آیفون‌های جدید روانه‌ی بازار شود.

گوشی آیفون SE در هنگام عرضه، دو بازار مختلف را هدف قرار داد. نخست: این گوشی مخصوص آن دسته از کاربران اپل بود که به موبایلی اقتصادی از برند آیفون نیاز داشتند، اما از لحاظ مالی نمی‌توانستند هزینه‌ی آیفون‌های جدید را پرداخت کنند؛ دوم:‌ این گوشی مخصوص کسانی بود که نمی‌توانستند با اندازه‌ و طراحی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۶ کنار بیایند و به دستگاهی جمع‌و‌جورتر علاقه‌مند بودند. از همین رو استقبال بسیار خوبی از آیفون SE به‌عمل آمد و شمار زیادی از کاربران آن را تهیه کردند. 

آیفون SE

اپل طی سال‌های اخیر تصمیم گرفته است سراغ تولید گوشی‌های کوچک در حدواندازه‌ی آیفون SE نرود؛ زیرا معتقد است بازار امروزی تمایل چندانی به چنین موبایلی ندارد و این گوشی نمی‌تواند موفقیت چندانی کسب کند. مورد مهم دیگر این است که اهالی کوپرتینو طی سال‌های اخیر گوشی‌های‌شان را با طراحی جدیدی تولید کرده‌اند. در این نوع طراحی به‌جای لبه‌های تخت، شاهد لبه‌هایی خمیده در اطراف گوشی هستیم که ظاهری مدرن و جذاب دارد. در گزارش رسانه‌ی دیجی‌تایمز و همچنین برخی از گزارش‌های پیشین آمده است که اپل قصد دارد در طراحی آیفون‌های ۲۰۲۰ مجددا از لبه‌های تخت استفاده کند. آیفون SE آخرین آیفونی بود که از این زبان طراحی استفاده می‌کرد.

مینگ چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده‌ی اپل، مدتی پیش در یادداشتی پیش‌بینی کرده بود که این شرکت قصد دارد در آیفون ۹ از طراحی شبیه به آیفون ۸ و سخت‌افزار شبیه به آیفون ۱۱ استفاده کند. آیفون SE اپل ترکیبی از آیفون ۵ اس و آیفون ۶ اس بود؛ درواقع این گوشی از طراحی مشابه آیفون ۵ اس و سخت‌‌افزار مشابه آیفون ۶ اس استفاده می‌کرد و ظاهرا کوپرتینویی‌ها قصد دارند برای آیفون ۹ نیز رویکردی مشابه اتخاذ کنند. 

مینگ چی کو دراین‌زمینه می‌گوید که آیفون SE 2 یا همان آیفون ۹ در دو مدل جداگانه با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد؛ علاقه‌مندان خواهند توانست این گوشی را در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و قرمز تهیه کنند. این تحلیلگر همچنین می‌گوید که قیمت پایه‌ی آیفون SE 2 قرار است از ۳۹۹ دلار شروع شود. درحالی که طراحی کلی گوشی قرار است شباهتی بی‌چون‌و‌چرا به آیفون ۸ داشته باشد، اما اپل در محصول موردبحث از تراشه‌ی قدرتمند A13 در کنار ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده خواهد کرد. این یعنی آیفون ۹ قرار است از همان پردازنده‌ای بهره بگیرد که در داخل گوشی‌های جدید آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو گنجانده شده است؛ بااین‌حال SE 2 به‌میزان یک گیگابایت رم کمتری خواهد داشت.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات