سامسونگ در فکر ساخت گوشی هوشمندی با صفحه‌ی نمایش دوطرفه است

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اخیرا پتنت صفحه‌نمایشی طولانی را ثبت کرده که به دور گوشی خم می‌شود و تا پنل پشتی آن ادامه می‌یابد.
تبلیغات

اگر پروژه گوشی‌های هوشمند تاشدنی سامسونگ موفق نباشد، کره‌ای‌ها ایده‌های بسیار دیگری می‌توانند اجرا کنند. براساس گزارش وب‌سایت Let's Go Digital، سامسونگ اخیرا مجوز ثبت پتنت نمایشگری طولانی را دریافت کرده که علاوه‌بر پوشاندن پنل جلویی گوشی، در بالای صفحه گوشی خم می‌شود و تا قسمتی از پشت آن را پوشش می‌دهد. این ایده می‌تواند برای موارد جالبی به‌کار برده شود. برای مثال، این نمایشگر به سوژه عکس اجازه می‌دهد خود را از صفحه‌نمایش پشت گوشی تماشا کند. همچنین، می‌توان از صفحه‌ی پشت گوشی برای ترجمه‌ی هم‌زمان استفاده کرد. کاربر با حرکت دست یا قلم استایلوس به‌دور صفحه‌‌نمایش، می‌تواند مشخص کند از کدام قسمت این صفحه‌‌نمایش طولانی (جلو یا عقب گوشی) قصد دارد استفاده کند. به‌لطف صفحه‌‌نمایش عقب در پنل پشتی گوشی، می‌توانید به‌جای استفاده از دوربین ساده جلو برای گرفتن عکس سلفی، از دوربین عقب استفاده کنید که معمولا باکیفیت‌تر است. بااین‌حال، قسمت بسیار جالب‌تر این ایده، امکان ترجمه‌ی هم‌زمان است؛ به‌طوری‌که دو شخص در دو سوی گوشی قرار می‌گیرند و بدون نیاز به چرخاندن صفحه‌ی گوشی، یکی از آن‌ها صحبت می‌کند و دیگری از طرف دیگر گوشی ترجمه صحبت او را مشاهده می‌کند و برعکس.

ازآنجاکه این صفحه‌‌نمایش به دور گوشی خم می‌شود، امکان مشاهده‌ی اعلان‌ها و پیام‌ها در قسمت بالای گوشی وجود دارد؛ بدون اینکه نیاز باشد گوشی را از جیب بیرون آورید. اگرهم قصد داشتید به پیامی پاسخ دهید، می‌توانید به‌راحتی گوشی را از جیب خود بیرون بیاورید و پیام مد‌نظر را از بالای گوشی به صفحه‌‌نمایش جلویی آن بکشید.

سامسونگ تقریبا کمی دیر به این ایده دست یافته است؛ زیرا ویوو نکس دوال دیسپلی (Vivo NEX Dual Display) نیز که اخیرا معرفی شد، از صفحه‌نمایشی در پنل پشتی خود بهره می‌برد. البته، دو صفحه‌‌نمایش گوشی ویوو از هم جدا هستند و مانند ایده‌ی سامسونگ از صفحه‌‌نمایشی طولانی برای پنل جلو و پشت استفاده نمی‌کند. ویوو همچنین مدت‌ها است که قابلیت راهنمایی ژست عکاسی را معرفی کرده که به سوژه تصویر پیشنهادهای ژست‌گرفتن برای عکس را می‌دهد.

به‌هر‌حال، نرم‌افزار ترجمه برای گوشی سامسونگ با چنین نمایشگری که در قسمت بالای آن خم می‌شود، ایده بسیار جالبی به‌نظر می‌رسد. این امکان وجود دارد که شاهد این فناوری باشیم؛ اما چندان هم مطمئن نباشید؛ چراکه اغلب پتنت‌ها معمولا اشکالاتی خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات