هواوی: درنهایت قیمت گوشی‌های تاشدنی ارزان‌تر از گوشی‌های پرچمدار خواهد شد

دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
هواوی معتقد است درنهایت به سمتی می‌رویم که قیمت گوشی‌های تاشدنی از قیمت گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار نیز کمتر شود.
تبلیغات

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی در آخرین مصاحبه‌‌ی خود با روزنامه‌ی آلمانی De Welt، درباره‌ی آینده‌ی بازار گوشی‌های هوشمند صحبت کرد و نظر خود را در مورد انواع سناریوهایی که ممکن است در این بازار پیش بیاید مطرح کرد. 

اوایل اسفندماه، میت ایکس، گوشی تاشدنی هواوی با نمایشگر تمام‌صفحه و مودم 5G معرفی شد. مدیرعامل هواوی معتقد است در سال‌های آینده، بازار گوشی‌های هوشمند به‌صورت قابل‌توجهی تحت تأثیر گوشی‌های هوشمند تاشدنی قرار خواهد گرفت و شرکت‌های تولیدکننده‌ی بسیاری به فرم فکتور جدید روی خواهند آورد تا از روی چنین طراحی کپی کنند و محصول خود را به بازار عرضه کنند. 

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

انتظار می‌رود گوشی هواوی میت ایکس، با قیمت ۲۵۸۵ دلار تقریبا در حدود ۲۳۰۰ یورو در بازار اروپا به فروش برسد. درنتیجه، باتوجه به قیمت بسیار بالای این گوشی هوشمند، اکثر کاربران نمی‌توانند چنین دستگاهی را خریداری کنند. اما شرایط همیشه هم به همین شکل باقی نمی‌ماند. وقتی گوشی‌های هوشمند تاشدنی بیشتری به بازار معرفی شود، قطعا قیمت آن‌ها نیز با گذشت زمان کاهش پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است روزی فرا برسد که کاربران بتوانند گوشی هوشمند با قیمت پایین‌تر از ۱۰۰۰ یورو (۱۱۲۵ دلار) و حتی کمتر از ۵۰۰ یورو (۵۶۲ دلار) خریداری کنند. البته شدت علاقه‌ی کاربران بازار به فناوری جدید گوشی‌های هوشمند تاشدنی، می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر روند کاهش قیمت‌ها داشته باشد.

ریچارد یو در بین صحبت‌های خود کنایه‌ای هم به اپل می‌زند. ظاهرا کوپرتینونشین‌ها قرار نیست امسال هم گوشی هوشمند تاشدنی خود را معرفی کنند و ریچارد یو شخصا معتقد است که اپل سال آینده‌ی میلادی نیز برای عرضه‌ی دستگاه تاشدنی خود با مشکلات زیادی رو‌به‌رو خواهد بود. رسانه‌ی آلمانی از مدیرعامل هواوی در مورد طرح‌های توسعه‌ای آینده‌‌ی شرکت سؤال می‌کند. ریچارد یو در پاسخ این سؤال می‌گوید که شرکت‌اش روی توسعه‌ی دوربین‌ گوشی‌های هوشمند کار می‌کند. همچنین درتلاش است تا طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند بیشتر شود و باتری‌ها با فناوری شارژ سریع، سریع‌تر شارژ خواهند شد. علاوه‌بر این، هوش مصنوعی نیز در محصولات آتی هواوی، نقشی کلیدی برعهده خواهند داشت.

همان‌طور که انتظارش می‌رفت، ریچارد یو در مصاحبه‌ی خود در مورد مزایای شبکه‌های 5G نیز صحبت می‌کند. و به‌صورت مشخص به افزایش سرعت و چگونگی عملکرد شبکه‌های اینترنت پرسرعت مبتنی بر هوش مصنوعی در زمان واقعی توضیح می‌دهد. شبکه‌های اینترنت نسل بعدی، باعث ایجاد تغییراتی در صنعت گوشی‌های هوشمند خواهند شد. هواوی معتقد است این شرکت، سال آینده‌ی میلادی به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد.

باتوجه به اتهام جاسوسی که دولت آمریکا به محصولات هواوی وارد کرده است، غول فناوری چینی نمی‌تواند محصولات خود را در بازار ایالات متحده به فروش برساند. همین مسئله باعث شده که هواوی یکی از بازارهای خود را از دست بدهد. درنتیجه ممکن است نتواند آنطور که مد نظرش است، رشد کند و محصولات خود را به‌فروش برساند. 

ریچارد یو در جریان مصاحبه‌ی‌ خود در مورد وابستگی این شرکت به عناصری از جمله سیستم‌عامل از شرکت‌های آمریکایی مورد سؤال قرار گرفت. مدیرعامل غول فناوری چینی در پاسخ این سؤال گفت که بی‌شک هواوی ترجیح می‌دهد وابستگی نداشته باشد ولی رسیدگی به چنین موضوعاتی جزو برنامه‌های اولویت اول هواوی نیستند و در الویت دوم قرار دارند. اگر به هر دلیلی هواوی دسترسی به سیستم‌عامل اندروید و ویندوز  ۱۰ را از دست بدهد، غول فناوری چینی خیلی سریع سیستم‌عامل انحصاری خودش را توسعه خواهد داد که قطعا با گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های این شرکت سازگاری دارد. 

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات