سامسونگ ادعا می‌کند طراحی گلکسی فولد از هواوی میت ایکس بهتر است

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
غول فناوری کره‌ای ادعا می‌کند که طراحی گوشی هوشمند تاشدنی گلکسی فولد از طراحی گوشی تاشدنی هواوی میت ایکس بهتر است.
تبلیغات

ابتدای اسفندماه،‌ گلکسی فولد، گوشی تاشدنی سامسونگ معرفی شد. به‌فاصله‌ی تنها چند روز، هواوی، میت ایکس، گوشی تاشدنی با نمایشگر تمام‌صفحه و مودم 5G خود را نیز رونمایی کرد. 

چندی قبل، مدیرعامل هواوی طی اظهارنظری جنجالی در مورد گوشی تاشدنی گلکسی فولد سامسونگ، طراحی آن را بد توصیف کرد. همین اظهارنظر باعث شد تا کره‌ای‌ها هم واکنش نشان بدهند و مدیربخش تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ نیز استدلال‌های محکمی در مقابل گفته‌ی مدیرعامل هواوی مطرح کرده است. 

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

براساس اعلام نظر نماینده‌ی رسمی سامسونگ، گوشی هوشمند تاشدنی هواوی با اینکه به سمت بیرون گسترده می‌شود و در در طراحی آن چینی‌ها سعی‌ کرده‌‌اند نمایشگری تقریبا مسطح را در اختیار کاربران قرار بدهند، اما در عین حال، نمایشگری به‌شدت آسیب‌پذیر و حساس نسبت به خراشیدگی و آسیب‌های جدی‌تر تولید‌ کرده‌اند. حتی ازنظر کاربری و استفاده نیز چنین طراحی با مشکلات جدی رو‌به‌رو است و ممکن است کاربر به‌اشتباه دستش به کلیدی بخورد و با کسی تماس بگیرد یا بدون اینکه بخواهد چیزی را روی نمایشگر لمس کند. 

با اینکه نماینده‌ی سامسونگ اعتراف می‌کند به‌دلیل محدودیت‌های فناوری، طراحی گلکسی فولد به‌گونه‌ای است که در حالت گسترده نمایشگری کاملا مسطح را در  اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، ولی به‌سمت داخل بسته می‌شود. غول فناوری کره‌ای ادعا می‌کند در بلندمدت، می‌تواند بر محدودیت‌های فناوری غلبه کند و این مشکل را مرتفع سازد تا بتواند نمایشگری کاملا مسطح را در حالت گسترده در اختیار کاربران قرار دهد. تحقیقات سامسونگ برای رسیدن به این هدف ادامه دارد. 

گلکسی فولد / Galaxy Fold

براساس آخرین گزارش‌ها، سامسونگ در حال توسعه دو گوشی هوشمند تاشدنی جدید است که یکی از آن‌ها طراحی مشابه گوشی هواوی میت ایکس دارد و به سمت بیرون گسترده می‌شود. باید منتظر باشیم و ببینیم کر‌ه‌ای‌ها قصد دارد محصولات تاشدنی بعدی خود را با چه مشخصات و طراحی به بازار عرضه کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات