حسگر اثر انگشت گلکسی S10 حتی با خراش‌های خفیف روی نمایشگر هم کار می‌کند

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که حسگر اثر انگشت اولتراسونیک سامسونگ گلکسی اس 10 حتی در صورتی که نمایشگر خراش‌های خفیف بردارد، به‌درستی کار می‌کند.
تبلیغات

گلکسی اس ۱۰ پلاس (+Samsung Galaxy S10) به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ، یکم اسفندماه در رویداد آن‌پکد ۲۰۱۹ رونمایی شد. یکی از نکات جالب در مورد این گوشی، بهره‌مندی آن از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک است. از همان زمان معرفی گوشی، شمار زیادی از کاربران از خود می‌پرسیدند که این حسگر تا چه حد دقت دارد و سرعت آن چقدر است. 

سوالی که شاید افراد کمی از خود بپرسند، این است که آیا این حسگر اثر انگشت در صورت ایجاد خط و خش روی نمایشگر هم کار می‌کند؟ کانال JerryRigEverything در یوتیوب که مدت‌ها است در زمینه‌ی تست مقاومت گوشی‌ها دربرابر خط و خش و خمیدگی فعالیت می‌کند و مخاطبان زیادی هم دارد، اخیرا این سؤال مهم را مورد بررسی قرار داده است. 

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

زک نیلسون، صاحب این کانال، در ویدیوی تست مقاومت اس ۱۰، کار جالبی انجام داد و روی نمایشگر این گوشی خط انداخت تا ببیند که آیا حسگر اثر انگشت آن همچنان کار می‌کند یا خیر. بررسی‌های نیسلون نشان داد که این حسگر حتی در صورت ایجاد خط و خش خفیف روی نمایشگر هم به‌خوبی کار می‌کند. 

برای کسانی که در مورد نحوه‌ی کارکرد این حسگر برای‌شان سؤال پیش آمده است، باید بگوییم که در این نوع حسگرها، صدای فراصوت با فرکانس بالا به‌سمت انگشت کاربر فرستاده می‌شود تا از این طریق، یک مدل سه‌بعدی از اثر انگشت او را ذخیره کند. درواقع هرچه صدای فراصوت بیشتری به سطح انگشت‌تان برخورد کند و دوباره به حسگر برگردد، جزئیات بیشتری از آن ثبت می‌شود و مدل نهایی، دقیق‌تر در می‌آید. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک دقت و امنیت بیشتری نسبت به حسگر اپتیکال دارد. برای اطلاع از مزایای این حسگر، حتما این مقاله را به‌قلم امیرعباس کهربا مطالعه کنید.

حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مزایای متعددی به‌دنبال دارد

ظاهرا در صورت ایجاد خط و خش خفیف روی نمایشگر اس ۱۰، این پروسه دچار مشکل نمی‌شود و حسگر همچنان به‌خوبی کار می‌کند. این یعنی کاربر می‌تواند با خیال راحت به‌صورت روزمره از این گوشی استفاده کند و نگران خراش‌های خفیف احتمالی نباشد. گفتنی است که سامسونگ گوشی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس را همراه‌با محافظی ویژه برای نمایشگر عرضه می‌کند تا از صدمه‌ندیدن آن اطمینان حاصل کند. 

ویدیوی زک نیلسون را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

نظر شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ آیا انتظار چنین اتفاقی را داشتید؟ دیدگاه‌های خود را در مورد گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ و ویژگی‌های آن نظیر قیمت و مشخصات فنی، با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات