سامسونگ گلکسی S10 نمایشگر Infinity-O و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش خواهد داشت

سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین توییت ایوان بلاس، افشاکننده‌ی معروف و قابل اطمینان، از وجود حفره در بالای نمایشگر و حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر گلکسی S10 خبر می‌دهد.
تبلیغات

با پشت سر گذاشتن رونمایی گوشی‌های برتر سال ۲۰۱۸ وقت آن رسیده تا نیم‌نگاهی به محصولات سال آینده داشته باشیم. یکی از اولین و جذاب‌ترین پرچم‌دارهایی که در سال ۲۰۱۹ معرفی می‌شود، سامسونگ گلکسی S10 است. این پرچم‌دار که احتمالاً هفته‌ی دوم اسفندماه و در جریان رویداد MWC در بارسلونا رونمایی خواهد شد، ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد. ایوان بلاس، از منابع غیررسمی اما قابل اعتماد دنیای فناوری در جدیدترین توییت خود برخی از این ویژگی‌های منحصربه‌فرد را اعلام کرده است.

به گفته‌ی بلاس (@evleaks)، گلکسی اس ۱۰ نمایشگری تحت عنوان Infinity-O خواهد داشت؛ همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، نمایشگر مذکور (نمایشگر دوم از سمت راست) که در همایش توسعه‌دهندگان سامسونگ در کنار چند نمونه‌ی دیگر نمایش داده شده و دارای حفره‌ای در گوشه‌ی بالای خود است.

Infinity-O

چنین نمایشگری تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی به کار نرفته است؛ از این رو، نوع و چگونگی به‌کارگیری آن توسط سامسونگ می‌تواند جالب توجه باشد. شرکت کره‌ای سامسونگ تاکنون از به‌کارگیری نمایشگرهای دارای هرگونه بریدگی امتناع کرده است.

ایوان بلاس S10

برخی از مشخصاتی که تا کنون در مورد گلکسی S10 منتشر شده است عبارتند از:

  • وجود دوربین سلفی در حفره‌ی گوشه‌ی نمایشگر Infinity-O دستگاه
  • به‌کارگیری حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر نمایشگر
  • دوربین اصلی سه‌گانه شامل سه لنز استاندارد، واید و تله‌فوتو
  • اندروید پای با رابط کاربری One UI

شکل و شمایل متفاوت نمایشگر پرچمدار جدید سامسونگ تنها ویژگی پیشرفته‌ی آن نیست؛ بلکه این نمایشگر قرار است مانند نمایشگر میت ۲۰ پرو و وان پلاس 6T، اسکنر اثر انگشت را در زیر خود جای دهد؛ با این تفاوت که حسگر مورد استفاده در گلکسی S10، ساخت کوالکام و از نوع اولتراسونیک (فراصوت) خواهد بود. ویدیوی زیر از کوالکام، نحوه‌ی کار این حسگر را به خوبی نمایش می‌دهد.

سایر مشخصات منتشر شده توسط ایوان بلاس، از وجود دوربین سه‌گانه در پشت اس ۱۰ خبر می‌دهد. ظاهراً لنزهایی از نوع استاندارد، واید و تله‌فوتو این ترکیب سه‌گانه را تشکیل می‌دهند که اگر حقیقت داشته باشد، نکته‌ی مثبتی برای سامسونگ خواهد بود. پیش‌تر اخباری در مورد دوگانه بودن دوربین جلوی S10 منتشر شده بود که با توضیحات فوق، احتمالاً این مسأله حقیقت نخواهد داشت؛ چرا که در این‌صورت باید دو حفره در نمایشگر وجود داشته باشد. ایوان بلاس، همان‌طور که قابل پیش‌بینی هم بود، از به‌کارگیری رابط کاربری One UI و اندروید ۹.۰ پای در پرچمدار آینده‌ی کره‌ای‌ها خبر داده است که پوسته‌ی مشکی‌رنگ نیز بخشی از آن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات