One UI به‌عنوان جایگزین رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس، برای اندروید 9 معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ شب گذشته در جریان برگزاری نطق اصلی SDC 2018، از رابط کاربری وان یوآی رونمایی کرد؛ رابطی که استفاده از گوشی‌های بزرگ‌جثه را به امری ساده تبدیل می‌کند.
تبلیغات

شب گذشته پس از هفته‌ها انتظار، افتتاحیه‌ی کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ ۲۰۱۸ برگزار شد و این شرکت در آن ضمن رونمایی از نمایشگرهایی جدید و در دسترس قرار دادن دستیار بیکسبی برای توسعه‌دهندگان، از رابط کاربری جدیدی به‌نام One UI برای اندروید ۹ پای پرده‌برداری کرد. 

گوشی‌های جدید سامسونگ از این پس به لطف داشتن رابط کاربری وان یوآی، تجربه‌ی به‌نسبت جدیدی را به کاربر ارائه خواهند داد؛ این رابط کاربری از لحاظ بصری تغییرات محسوسی به خود دیده است، از جمله داشتن گوشه‌های گردتر، رنگ‌بندی‌های مختلف بسته به هر اپلیکیشن و آیکون‌های بازطراحی‌شده. 

در کنار این موارد، سامسونگ اعلام کرده که هدف اصلی رابط کاربری One UI این است که استفاده از گوشی‌های بزرگ‌جثه‌ی امروزی را به امری ساده مبدل کند. 

رابط کاربری وان یوآی / One UI

One UI؛ کاربرمحورترین UX ساخته‌شده توسط سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند

مناطق تعاملی اصلی رابط کاربری وان یوآی، در قسمت پایینی آن قرار داده شده‌اند تا به‌راحتی توسط انگشت شست کاربر، قابل‌دسترسی باشند؛ سامسونگ مدعی شده است که One UI «کاربرمحورترین UX (تجربه‌ی کاربری) ساخته‌شده توسط این شرکت در گوشی‌های هوشمند» به‌شمار می‌آید.

بعضی از اپلیکیشن‌های داخلی گوشی‌های سامسونگ، از این پس قرار است دارای یک «حوزه‌ی قابل‌تماشا» باشند؛ حوزه‌ای که طبق گفته‌ی کره‌ای‌ها، قرار است در حقیقت یک متن بزرگ و خوانا به‌عنوان متن هدر باشد. به‌علاوه، این اپلیکیشن‌ها دارای یک «حوزه‌ی تعاملی» نیز خواهند بود که نیمه‌ی پایینی نمایشگر را می‌پوشاند.

از میان دیگر بهبودهای این رابط کاربری می‌توان به حالت تاریک یکپارچه با تمامی بخش‌ها اشاره کرد که قطعا مورداستقبال خیلی‌ها قرار خواهد گرفت. Samsung گفته است که این رابط کاربری به‌منظور کمتر پرت شدن حواس کاربر و دستیابی به محیطی منظم‌تر، بازطراحی شده است و به افراد کمک می‌کند که تمرکز بیشتری روی کاری که می‌خواهند انجام دهند، داشته باشند.

رابط کاربری وان یوآی / One UI

One UI استفاده از گوشی‌های بزرگ‌جثه را به امری ساده تبدیل می‌کند

سامسونگ در وب‌سایت رسمی خود آورده است: «وان یوآی به‌شما کمک می‌کند روی آنچه که واقعا برای‌تان اهمیت دارد، متمرکز باشید. به‌لطف همکاری سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه، تجربه‌ای جدید به شما منتقل خواهد شد؛ چرا که این جزئیات کوچک هستند که تفاوت‌های بزرگ را رقم می‌زنند.»

سامسونگ همچنین اعلام کرده است که قصد دارد نسخه‌ی بتای One UI را برای آن‌هایی که دوست دارند تا پیش از انتشار رسمی این رابط کاربری از آن استفاده کنند، منتشر کند؛ این نسخه‌ی بتا قرار است در کشورهای چین، فرانسه، آلمان، هند، لهستان، کره‌ی جنوبی، اسپانیا، بریتانیا و آمریکا منتشر شود. برای دستیابی به نسخه‌ی بتا، لازم است پیش از هر چیز اپلیکیشن Samsung Members را از گوگل‌پلی دانلود کنید و پس از لاگین کردن در آن، وارد بخش Notices شده و گزینه‌ی One UI Beta Program Registration را انتخاب کنید؛ پس از ثبت درخواست، نرم‌افزار دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید تا وان یوآی بالا بیاید.

رابط کاربری وان یوآی / One UI

نسخه‌ی پیش‌نمایش اولیه‌ی وان یوآی پیشتر در نسخه‌ی جدید بتای اندروید ۹ پای، رؤیت شده بود. این بتا قرار است به‌صورت گسترده طی ماه جاری در ایالات متحده‌ی آمریکا، آلمان و کره و سپس در کشورهای اروپایی و آسیایی، منتشر شود. سامسونگ می‌گوید که One UI (و به‌تبع، اندروید ۹ پای) در ژانویه‌ی ۲۰۱۹ (دی-بهمن ۱۳۹۷) به‌صورت رسمی برای گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۹ پلاس و گلکسی نوت ۹ منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات