دوربین پیکسل 3 گوگل از قابلیت تشخیص بلادرنگ بهره می‌برد

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین خبرهای فاش‌شده، اپلیکیشن دوربین گوگل پیکسل ۳، از قابلیت تشخیص بلادرنگ گوگل لنز بهره می‌برد.
تبلیغات

در ماه می ۲۰۱۸ (‌خردادماه ۱۳۹۷)، اپلیکیشن مستقل گوگل لنز منتشر شد. پیشتر نیز گفته‌ شده بود که گوگل لنز با اپلیکیشن دوربین یکپارچه خواهد شد؛ ولی با باز کردن اپلیکیشن دوربین، کاربران نمی‌توانستند در زمان واقعی و بلادرنگ از گوگل لنز استفاده کنند. 

براساس آخرین خبرهای فاش‌شده، گوگل لنز به‌صورت پیش‌فرض در دوربین پیکسل ۳ گوگل فعال است. در فضای مجازی، ابتدایی ویدئویی در مورد این خبر، توسط یکی از افرادی که خبرهای فاش‌شده را منتشر‌ می‌کند، به‌اشتراک گذاشته شد؛ ولی ویدئو خیلی زود حذف شد.

در محتوای ویدئوی منتشرشده، کارت ویزیتی نشان داده شده بود که وقتی در مقابل دوربین گوشی قرار می‌گیرد، گوگل لنز می‌تواند بلادرنگ و در زمان واقعی آدرس ایمیل را روی کارت ویزیت تشخیص دهد و آن آدرس را در ایمیل آدرس جیمیل کپی کند.

گوگل لنز

در حالیکه کاربران می‌توانند ابتدا Lens را روی اپلیکیشن دوربین گوشی خود باز کنند، و همین فرآیند را طی کنند؛ با توجه به خبر فاش‌شده‌ی جدید، دوربین به‌صورت اتوماتیک می‌تواند چنین فرآیندی را تشخیص بدهد و آن‌ را به اجرا درآورد. لذا کار برای کاربران ساده‌تر می‌شود و بدون نیاز به ضربه‌زدن روی نمایشگر می‌توانند همین فرآیند را طی کنند. 

به‌نظر می‌رسد ایشان آگاروال، فاش‌کننده‌ی این خبر، در ویدئوی پیش‌نمایش مربوط به اپلیکیشن Pixel Tips که هنوز معرفی نشده، این موضوع را مشاهده کرده است. پیشتر نیز در Google App، در مورد Pixel Tips به‌صورت جزئی اشاره شده بود، ولی هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد جزئیات آن مطرح نشده بود. به‌نظر می‌رسد که Pixel Tips، پلتفرمی برای راهنمایی کاربران جدید گوشی‌های پیکسل در مورد نحوه‌ی استفاده بهتر از گوشی هوشمند جدید ارائه می‌دهد.

آرگاوال، با سرعت این ویدئو را به‌سرعت برداشت؛ هرچند توسعه‌دهندگان XDAتوانستند به‌سرعت بخش اصلی ویدئو را به‌دست آورند و منتشر کنند. پیشتر نیز  یک وبلاگ‌نویس روسی در یک گیف‌، امکانات پیشنهادی که ممکن است در آینده به گوگل لنز افزوده شود، به‌اشتراک گذاشت. به‌نظر می‌رسد موردی در گذشته تحت عنوان پیشنهاد مطرح‌شده بود، به‌زودی در واقعیت قابل دسترس می‌شود. 

باید تا ۹ اکتبر برابر با ۱۷ مهرماه منتظر بمانیم تا ببینیم Google درنهایت قصد دارد محصولات جدید خود را با چه قابلیت‌هایی رونمایی کند. پیشتر گفته‌ شده بود که تاریخ رونمایی از پیکسل ۳ گوگل مشخص شده است. همچنین گوگل دعوت‌نامه‌ جدیدی برای رویداد ۱۷ مهرماه پاریس ارسال کرد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات