شیائومی گوشی ساده Qin را با قیمت 30 دلار عرضه می‌کند

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت چینی شیائومی تولید خانوده‌ای از گوشی‌های ساده با نام Qin را شروع کرده است. در ادامه با مشخصات اولین اعضای خانواده‌ی Qin آشنا می‌شویم.
تبلیغات

در اقدامی تعجب برانگیز، شیائومی دست به معرفی خانواده‌ای از گوشی‌های ساده یا همان فیچرفون‌ها زده است که Qin نام دارند. این دستگاه که سرمایه‌ی لازم برای ساخت آن ازطریق سرمایه‌گذاری جمعی (Crowdfunding) تهیه شده است، توسط شیائومی طراحی شده و دارای برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی است و از امکان ارتباط نسل چهارم (4G) نیز پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر این پروژه دارای ۲۳ هزار پشتیبان است و مجموع هزینه‌ی پرداخت‌شده برای سفارش‌های آن به حدود ۹۵۰ هزار دلار می‌رسد.

نام Qin که در زبان چینی به‌صورت «چین» تلفظ می‌شود، از نام سلسه‌ی چین برگرفته شده است. دو گوشی اولیه از خانواده‌ی چین بسیار شبیه به‌هم هستند و هردو از نمایشگر ۲.۸ اینچی از رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کنند. صفحه‌کلید فیزیکی و نمایشگر گوشی در بدنه‌ای جای گرفته‌اند که ارتفاع آن ۱۳۲ میلی‌متر است؛ عرض بدنه‌ی گوشی به ۵۳.۸ میلی‌متر می‌رسد و ضخامت آن نیز به ۸.۵ میلی‌متر محدود می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی، برخورداری از درگاه سیم‌کارت دوگانه است.

Xiami Qin / گوشی چین شیائومی

از میان این دو گوشی، مدل Qin 1 مشخصات پایین‌تری دارد و به پردازنده‌ی MT6260A ساخت مدیاتک، با یک هسته‌ی ARM7 مجهز است. استفاده از حافظه‌ی رم ۸ مگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۶ مگابایتی از دیگر مشخصه‌های این گوشی هستند. Qin 1 از سیستم مکان‌یاب جهانی (GPS) و ارتباط LTE پشتیبانی نمی‌کند؛ اما امکان ارتباط ازطریق وای‌فای و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ را فراهم می‌آورد. سیستم‌عامل استفاده‌شده برای این گوشی‌ها، Nucleus نام دارد و باتری ۱۴۸۰ میلی‌آمپرساعتی نیز می‌تواند ۱۵ روز را بدون شارژمجدد دوام بیاورد.

مدل قوی‌تر نیز Qin 1s نام‌گذاری شده است که به پردازنده‌ی SC9820 از برند Spreadtrum مجهز است؛ این پردازنده دارای دو هسته با معماری Cortex-A53 است که سرعت آن روی ۱.۲ گیگاهرتز تنظیم شده است. حافظه‌ی رم ۲۵۶ مگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ مگابایتی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که Qin 1s را از Qin 1 متمایز می‌کنند. در زمینه‌ی فناوری‌های ارتباطی‌ هم Qin 1s دست بالا را دارد و از استانداردهای VoLTE، وای‌فای و بلوتوث ۴.۲ پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) هم از جمله ویژگی‌های Qin 1s است. هر دو گوشی دارای شارژر USB نوع C و خروجی بلندگو در قسمت پایین گوشی هستند.

Xioami Qin / گوشی چین شیائومی

اما اگر هنوز منتظر مشخصات دوربین هستید باید به شما بگوییم که هم در قسمت پشت و هم در جلوی این دو گوشی خبری از دوربین نیست. بدتر اینکه این دو گوشی به خروجی ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز مجهز نیستند؛ پس امید نداشته باشید که بتوانید هنگام رفت‌وآمد در اتوبوس و مترو به موزیک مورد علاقه‌تان گوش دهید.

هر دو محصول جدید Xiaomi در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شوند؛ قیمت پایه‌ی این گوشی‌‌ها در حدود ۳۰ دلار است. عرضه‌ی آن‌ها نیز برای ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) برنامه‌ریزی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات