BOE چین می‌خواهد به یکی از تامین‌کنندگان پنل OLED آیفون اپل بدل شود

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
BOE چین که در حال حاضر نمایشگر LCD اپل را تامین‌ می‌کند، در تلاش است تا به یکی از تولید‌کنندگان نمایشگر OLED برای آیفون‌های این شرکت تبدیل شود.
تبلیغات

شرکت چینی BOE، بزرگترین تولیدکننده‌ی نمایشگرهای بزرگ LCD در جهان محسوب می‌شود و تأمین نمایشگر آیپد اپل نیز بر عهده‌ی این شرکت قرار دارد. بر‌اساس گزارش اخیر وال استریت ژورنال، BOE درصدد است تا تأمین بخشی از نیاز اپل به نمایشگر‌های OLED‌ را نیز برعهده بگیرد. 

ظاهرا چینی‌ها از نظر تولید نمایشگرهای پیشرفته از رقبای کره‌ای و ژاپنی خود عقب‌تر مانده‌اند. به همین منظور شرکت BOE قصد دارد تا پرچمدار ورود به عرصه‌ی رقابت شود. مهندسان کارخانه‌ی BOE در استان سیچوان چین، مصمم هستند تا با طراحی نمایشگرهای پیشرفته، خود را به اندازه‌ی رقبایشان در این حوزه بالا بکشند.

با توجه به اینکه BOE تنها تولید‌کننده‌ی چینی نمایشگر برای اپل است، کوپرتینونشین‌ها نگاه مثبتی به این شرکت دارند و موفقیت BOE در طراحی و تولید نمایشگر OLED‌ به نفع اپل هم تمام می‌شود. اگر BOE بتواند نمایشگر اولد با استانداردهای مورد نیاز اپل را تولید کند، وابستگی کوپرتینونشین‌ها به سامسونگ کمتر خواهد شد. به‌علاوه اپل تمایل دارد، از طریق تأمین‌کنندگان مختلف، نیاز خود را مرتفع سازد. کما اینکه بخشی از تأمین نمایشگر اولد آیفون‌های آتی بر عهده‌ی شرکت ال‌جی قرار گرفته است و طبق آخرین خبرها، ال‌جی دیسپلی، مسئول تأمین ۳ تا ۵ میلیون نمایشگر اولد آیفون اپل شد.

علاوه‌بر این ال‌جی دیسپلی، ۲۰ میلیون نمایشگر LCD برای آیفون ۶.۱ اینچی تولید می‌کند. با وجودی که سوالات بسیاری تاکنون درباره‌ی کیفیت و استاندارد تولید نمایشگر اولد توسط ال‌جی مطرح شده است، اپل تأمین بخشی از نمایشگر اولد خود را به ال‌جی واگذار کرد و اگر بتواند تأمین‌کننده‌ی دیگری را نیز زیر سر داشته باشد، در صورت بروز مشکل می‌تواند نیاز خود را در تأمین نمایشگر مرتفع سازد. همچنین وقتی اپل با تأمین‌کنندگان مختلف سروکار داشته باشد، می‌تواند با قیمت مناسب‌تری قطعه‌ی مورد نظر خود را خریداری کند. 

بر‌اساس اطلاعات مطرح‌شده از سوی یکی از افراد مطلع از موضوع، نزدیک‌ترین زمانی که BOE بتواند نمایشگر OLED مورد نیاز اپل را تولید کند، سال ۲۰۲۰ خواهد بود. در حال حاضر، BOE، نمایشگر OLED مورد نیاز گوشی میت RS هواوی را نیز تأمین می‌کند. همچنین هواوی و BOE برای ساخت اولین گوشی انحناپذیر همکاری می‌کنند. BOE در انتظار امضاء قراردادهای جدیدی با سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای تأمین نمایشگر مورد نیاز آن‌ها تا پایان سال جاری است. اگر BOE بتواند استانداردها و کیفیت مورد نظر اپل را برآورده سازد، می‌تواند قرارداد تأمین نمایشگر OLED اپل را نیز امضا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات