ال جی دیسپلی، مسئول تامین ۳ تا ۵ میلیون نمایشگر اولد آیفون اپل شد

جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس آخرین گزارش‌ها، ال جی دیسپلی، تامین کننده‌ی ۳ تا ۵ میلیون نمایشگر OLED برای آیفون اپل خواهد بود.
تبلیغات

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، تلاش‌های اپل برای یافتن تامین کننده‌ی دوم نمایشگر OLED به ثمر نشست و در نهایت LG توانست قرارداد تامین نمایشگر اولد مورد استفاده در آیفون‌های آتی اپل را به نتیجه برساند. 

جستجوی اپل برای تامین‌کننده‌ ثانویه پنل‌های OLED سرانجام به پایان رسید و با اینکه پیش از این خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده بود ال‌جی تامین ۲ تا ۴ میلیون نمایشگر OLED را بر عهده خواهد داشت؛ ولی آخرین خبرها حاکی از آن است که ال جی مسئول تامین ۳ تا ۵ میلیون نمایشگر اولد برای آیفون ۲۰۱۸ اپل خواهد بود که این تعداد خیلی بیشتر از آمار ارائه شده‌ی قبلی توسط بلومبرگ است. با این قرار داد جدید، اپل بالاخره پس از تلاشی طولانی، می‌تواند وابستگی خود را نسبت به سامسونگ کاهش دهد. 

یکی از خبرگزاری‌های کره‌ای در خصوص این قرارداد جدید اعلام کرد:

اپل به‌زودی می‌تواند از نمایشگرهای تولید شده شرکت ال‌جی دیسپلی به عنوان تامین‌‌کننده دوم نمایشگرهای اولد برای گوشی‌‌های آیفون استفاده کند.

یکی از مدیران شرکت ال‌جی در راستای این خبر اعلام کرد:

ال جی در شروع کار، قرار است بین ۳ تا ۵ میلیون نمایشگر OLED برای اپل تولید کند. به همین منظور ال‌جی دیسپلی قصد دارد ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

از آنجایی که سامسونگ تنها شرکتی بود که توانست نیازها و مشخصات سخت‌افزاری مورد نظر کوپرتینونشین‌ها را تامین کند، تنها عرضه کننده‌ی نمایشگر اولد برای گوشی آیفون ۱۰ شد. اپل که نمی‌خواست همه‌ی نیاز خود را به نمایشگر اولد از طریق سامسونگ تامین کند، در صدد یافتن تامین کننده‌ی دیگری بود تا بتواند بخشی از سفارش‌های خود را به آن شرکت واگذار کند. از آنجایی که آیفون‌های ۲۰۱۹ اپل با نمایشگر اولد عرضه می‌شوند، این نیاز جدی بود و ال جی دیسپلی در نهایت موفق شد، استانداردها و مشخصات سخت‌افزاری مورد نظر اپل را تامین کند و به عنوان دومین تامین‌کننده‌ی نمایشگر اولد وارد همکاری جدیدی با اپل شود. 

به نظر می‌رسد کوپرتینونشین‌ها مبلغی حدود ۲.۷ میلیارد دلار به ال‌جی پرداخت کرده‌اند تا خط تولید انحصاری نمایشگر اولد آیفون را راه‌اندازی کند. ظاهرا این مبلغ، بخش عمده‌ای از هزینه‌های راه‌اندازی خط تولید را تامین می‌کند. 

اپل تمایل دارد برای هر یک از قطعات مورد نیاز برای ساخت محصولات خود، حداقل دو تامین کننده مجزا داشته باشد تا بتواند در حین مذاکره برای عقد قرارداد و خصوصا قیمت‌گذاری، راحت‌تر وارد میدان مذاکره شود و از سوی دیگر اگر اختلاف نظری پیش آمد، بازه‌ی عملکردی بهتری در اختیار داشته باشد. اپل این موضوع را قبلا هم تجربه کرده است. چند ماه قبل، اپل برای کاهش قیمت پنل‌ OLED آیفون های ۲۰۱۸ با سامسونگ مذاکره شد. 

زمانی که آیفون ۱۰ رونمایی شد، قیمت بالا، بزرگ‌ترین دلیل کاهش فروش آیفون ۱۰ بود. بعدها شایعه شد که اپل قصد دارد با کاهش هزینه‌های تامین نمایشگر اولد، جانشین آیفون ۱۰ را با قیمتی حدود ۱۰ درصد پایین‌تر از آیفون ۱۰ به بازار عرضه کند. خیلی زود خبری منتشر شد و این گمانه‌زنی را رد کرد و مشخص شد جانشین آیفون ۱۰ اپل با قیمت بیشتری به بازار عرضه خواهد شد. حال باید ببینم آیا قرارداد جدید اپل با ال‌جی دیسپلی روی قیمت نهایی آیفون اپل تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ 

ظاهرا کوپرتینویی‌ها قصد دارند نیمی از نیاز خود به نمایشگر اولد را از طریق ال‌جی دیسپلی تامین کنند ولی ایده‌آل شرکت کره‌ای ال‌جی در دست گرفتن تمام تولید نمایشگر اپل است. ظاهرا سفارشی که ال جی قرار است به انجام برساند، نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد برای آیفون ۲۰۱۸ است. با توجه به جانشینی آیفون ۱۰ پلاس به‌جای آیفون ۱۰، انتظار می‌رود اپل، گوشی آیفون ارزان‌قیمت‌تری با نمایشگر LCD‌ ولی با طراحی مشابه به بازار عرضه کند. بر اساس آخرین گزارش‌ها انتظار می‌رود گوشی آیفون با نمایشگر LCD در رنگ‌های متنوع با ترکیبی مشابه آیفون ۵ سی به بازار عرضه کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات