هواوی پی 11 مانند آیفون 10 در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهد داشت

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات فاش‌شده از بررسی فریم‌ور رسمی محصولات هواوی، عرضه پرچم‌دار جدید چینی‌ها را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش مورد تأیید قرار می‌دهد.
تبلیغات

با گسترش روز افزون گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر بدون حاشیه، سازندگان با استفاده از روش‌های مختلف تلاش می‌کنند نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به پنل جلوی محصولات خود را افزایش دهند. آیفون ۱۰ (iPhone X) که گل‌ سرسبد آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل است، یکی از متفاوت‌ترین محصولات بدون حاشیه بازار محسوب می‌شود؛ اپل حاشیه‌های نمایشگر را از این مدل پرچم‌دار حذف کرده و همین موضوع کوپرتینویی‌ها را ناچار کرده است در بالای صفحه‌نمایش به منظور جای‌گیری سنسورهای ضروری از جمله دوربین TrueDepth و بلندگوی مخاطب، در پنل جلوی گوشی بریدگی ایجاد کنند.

چنین طرحی با توجه به حذف‌ حاشیه‌های نمایشگر از آیفون ۱۰ ضروری بوده است؛ با این‌حال برخی از کاربران از تصمیم اپل برای ایجاد یک بریدگی نامتوازن در بالای صفحه‌نمایش چندان خوشنود نیستند. این بریدگی بحث‌برانگیز ممکن است به آیفون‌های بعدی اپل راه پیدا کند یا اپل مجاب شود به دنبال روشی جایگزین برای گنجاندن حسگرهای ضروری در پنل جلوی گوشی باشد.

مانند آیفون ۱۰، گوشی اسنشال فون نیز در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی دارد و این بریدگی مُدور به دوربین سلفی اختصاص یافته است. به همین جهت، قابل پیش‌بینی است که سازندگان در سال آینده، محصولاتی با طراحی مشابه آیفون ۱۰ یا اسنشال فون ارائه دهند.

آیفون 10 ایکس / iphone x

یکی از سازندگانی که به‌ نظر می‌رسد به طراحی متفاوت پرچم‌دار امسال اپل علاقه‌مند شده، هواوی است؛ توسعه‌دهندگان انجمن XDA در بررسی‌های اخیر خود، موفق شده‌اند اطلاعاتی در مورد طراحی احتمالی پرچم‌دار ۲۰۱۸ هواوی به‌ دست آورند. درصورتی‌که هواوی به رویه گذشته‌ی خود مبنی بر عرضه محصولات رده‌بالا از سری «پی» ادامه دهد، پرچم‌دار بعدی این شرکت هواوی پی ۱۱ خواهد بود که جایگزین پی ۱۰ می‌شود.

با بررسی‌ اطلاعاتی که در فایل‌های فرم‌ور رسمی هواوی وجود دارد، توسعه‌دهندگان انجمن XDA به تصویری دست پیدا کرده‌اند که روی صفحه‌نمایش را فرامی‌گیرد؛ به این تصویر در یک فایل پیکربندی با عنوان «نمایشگر با گوشه‌های دارای انحنا» ارجاع داده شده است. همچنین فایل دیگری وجود دارد که به‌صورت دقیق به Notch (بریدگی) اشاره می‌کند. با ارزیابی اطلاعات به‌دست‌آمده، تصویر زیر بازطراحی شده است که ظاهر احتمالی هواوی پی ۱۱ را به نمایش می‌گذارد:

هواوی پی 11

در رابطه با رزولوشن و اندازه صفحه‌نمایش پرچم‌دار جدید هواوی نیز جزئیات تازه‌‏ای فاش شده است؛ به‌ نظر می‌رسد چینی‌ها تصمیمی برای ارائه پرچم‌داران خود با رزولوشن +Quad HD نداشته باشند (البته میت ۱۰ از یک نمایشگر کشیده ۱۸:۹ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل استفاده می‌کند). اگر اطلاعات به‌‏دست‌آمده صحت داشته باشد، هواوی پی ۱۱ به یک نمایشگر ۶.۰۱ اینچی مجهز خواهد بود که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد؛ به همین جهت، پرچم‌دار جدید این شرکت نام‌آشنا از یک نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ استفاده خواهد کرد. در اطلاعات فاش‌شده از انیمیشن مربوط به بوت‌ سیستم‌عامل اندروید روی محصولات هواوی، توسعه‌دهندگان تیزبین انجمن XDA موفق شده‌اند فایل متحرکی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴ پیکسل به ‏‌دست آورند؛ این تفاوت‌ها، به‌نوعی عرضه هواوی پی ۱۱ را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش تأیید می‌کنند.

در مجموع به‌ نظر می‌رسد سری پی ۱۱ گوشی‌های پرچم‌دار هواوی با تغییرات چشمگیر نسبت به نسل گذشته و دیگر محصولات این سازنده عرضه خواهند شد. در همین رابطه، مدتی پیش در زومیت خواندید که تعدادی تصویر تبلیغاتی برای محصولات جدید هواوی از سری PCE به‌ دست آمده است که به عرضه آن‌ها با دوربین سه‌گانه اشاره می‌کند؛ پرچم‌دار ۲۰۱۸ هواوی می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل به ثبت برساند و رزولوشن عکس‌های سلفی به ۲۴ مگاپیکسل خواهد رسید. سری PCE احتمالاً به‌نوعی عرضه پرچم‌داران جدید هواوی از سری P11 را مورد تأیید قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات