گلکسی اس 9 سامسونگ از نسبت ابعاد ۹۰ درصدی صفحه‌نمایش به بدنه برخوردار است

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس شایعات، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۹ افزایش خواهد یافت و به ۹۰ درصد خواهد رسید.
تبلیغات

شرکت سامسونگ در اوایل سال آینده از گوشی‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس رونمایی خواهد کرد و همین موضوع باعث شده است در رابطه با پرچم‌داران جدید سازنده‌ی کره‌ای، شایعات زیادی منتشر شود. حتی مدتی پیش، تصویر رندری از گوشی گلکسی اس ۹ درون یک قاب منتشر شد که طراحی آن‌ را با دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت در پنل پشتی به نمایش می‌گذاشت. منبع انتشار تصویر به‌دست‌آمده از نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی اس (Galaxy S) سامسونگ، مدعی بود که حاشیه‎ی بالای صفحه‌نمایش از آنچه در تصویر دیده‌ایم؛ نازک‌تر است.

رندر کیس گلکسی اس 9

به همین جهت، وب‌سایت سم‌موبایل به‌تازگی به نقل از یک منبع مطلع، به نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ اشاره کرده است. این‌طور که ادعا می‌‏شود، نمایشگر پرچم‌دار جدید این شرکت نزدیک به  ۹۰ درصد از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص خواهد داد؛ باید اشاره کرد که در گوشی گلکسی اس ۸ پلاس، نزدیک به ۸۴ درصد از پنل جلوی گوشی با نمایشگر پوشانده شده است.

با توجه به طراحی بدون لبه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار که در سال ۲۰۱۷ رایج شده است، سازندگان به‌سختی تلاش می‌کنند محصولات جدید خود را ضمن حفظ ابعاد نسل‌های پیشین، با بزرگ‌ترین نمایشگر ارائه دهند. البته هیچ‌یک از گوشی‌های موجود در بازار به معنای واقعی «بدون حاشیه» نیستند؛ اما به‌ نظر می‌رسد سامسونگ در تلاش است با عرضه‌ی گلکسی اس ۹، به این هدف دست پیدا کند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط سم‌موبایل دریافت شده است، حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش گوشی گوشی گلکسی اس ۹ (galaxy s9) تقریباً حذف خواهد شد؛ این در حالی است که در نسل قبل یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش وجود داشت. علاوه‌ بر این، کره‎ای‌ها تصمیم دارند حاشیه‌ی بالای صفحه‎‌نمایش گوشی گلکسی اس ۹ را نسبت به نسل قبل باریک‌تر کنند. البته مشخص نیست که آیا حاشیه‌های اندک در سمت راست و چپ نمایشگر دستخوش تغییر می‌شود یا سامسونگ، تغییری در ساختار آن‌ها نخواهد داد. با توجه به انحنای موجود در لبه‌های نمایشگر گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، بعید است شرکت سازنده بتواند تغییراتی را در این بخش اعمال کند.

از آنجایی‌که اطلاعات تازه به‌دست آمده در حد گمانه‌زنی است و هیچ تأییدیه رسمی مبنی بر صحت آن‌ وجود ندارد، چندان نباید انتظارات خود را از گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ افزایش دهید. با این‌حال، فاصله زمانی زیادی تا رونمایی از پرچم‌داران جدید سامسونگ باقی نمانده است و بر اساس شایعات، سامسونگ در نظر دارد گوشی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را در نمایشگاه CES به نمایش بگذارد؛ ولی پرچم‌داران جدید کره‌ای‌ها تا ماه مارس عرضه نخواهد شد. از دیگر شایعات در رابطه با گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، می‌توان به آغاز فرآیند تولید انبوه آن‌ها از ماه آینده میلادی اشاره کرد.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس مانند نسل قبل، به نمایشگر ۵.۸ اینچی و ۶.۲ اینچی مجهز خواهند بود. در نسخه‌هایی که به‌صورت جهانی عرضه می‌شوند، سامسونگ از چیپ‏ست پرچم‌دار اکسینوس ۹۸۱۰ استفاده خواهد کرد. سایر مدل‌ها که در ایالات متحده و چین به فروش خواهند رسید، به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز می‌شوند. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس اولین محصولات سامسونگ از سری گلکسی اس خواهند بود که با دوربین دوگانه راهی بازار می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات