میت 10 هواوی بدون نیاز به داک به رایانه‌ رومیزی تبدیل می‌شود

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
میت 10 هواوی، همانند پرچم‌داران سامسونگ می‌تواند به یک رایانه‌ی رومیزی تبدیل شود. اما چند قابلیت موجب برتری این ویژگی در میت 10 بر گلکسی اس ۸ و نوت ۸ سامسونگ شده است.
تبلیغات

فبلت جدید هواوی که به‌تازگی شاهد عرضه‌ی آن بودیم، از قابلیت‌های جذابی برخوردار است؛ برای مثال، دوربین این دستگاه می‌تواند تشخیص دهد که در حال عکس‌برداری از چه چیزی هستید. اما یکی از بهترین ویژگی‌های این گوشی تبدیل شدن به یک رایانه‌ی رومیزی تمام‌عیار است.

شاید با خود می‌گویید گلکسی اس ۸ سامسونگ نیز ماه‌ها پیش با چنین قابلیتی عرضه شد؛ اما این تمام ماجرا نیست. میت ۱۰ هواوی برای تبدیل شدن به رایانه‌ی رومیزی نیازی به داک ۱۰۰ دلاری اختصاصی نخواهد داشت. تنها چیزی که نیاز دارید یک مبدل USB-C به HDMI است. به‌محض اینکه میت ۱۰ تشخیص دهد به یک درگاه HDMI متصل شده است، ویژگی موسوم به EMUI Desktop طی ۱۰ ثانیه فعال می‌شود و تجربه‌ی یک رایانه‌ی رومیزی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

با ورود به دسکتاپ، با محیطی شبیه به آن‌چه در رایانه‌های مک و ویندوز دیده‌اید مواجه می‌شوید. ردیفی از اپلیکیشن‌های ضروری نظیر مرورگر کروم، گالری و... در سمت چپ صفحه قرار دارند. در قسمت پایین صفحه نیز نواری وجود دارد و آیکون برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها در قسمت چپ این نوار جا خوش کرده‌ است. سمت راست این نوار به نمایش اطلاعاتی همچون وضعیت باتری و ارتباط با اینترنت اختصاص دارد. مانند ویژگی Dex سامسونگ، می‌توانید اپلیکیشن‌های گوشی‌ هوشمند خود را در محیط دسکتاپ اجرا کنید؛ خوشبختانه برخی اپلیکیشن‌های حیاتی نظیر کروم و جیمیل نیز برای محیط دسکتاپ بهینه شده‌اند. اما اپلیکیشن‌های دیگر در پنجره‌های کوچک مستطیلی اجرا می‌شوند.

با وجود پردازنده‌ی کرین ۹۷۰ و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، نگرانی چندانی بابت قدرت پردازشی و حافظه جهت استفاده از حالت دسکتاپ وجود نخواهد داشت.‌ گشت و گذار در برخی وب‌سایت‌های سنگین در مرورگر کروم با کاهش نرخ فریم همراه است؛ اما در وب‌سایت‌های مدرن‌تر که طراحی ساده‌تری دارند با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. همانند یک لپ‌تاپ عادی، می‌توانید تصاویر متحرک با فرمت Gif را در محیط توییتر و ویدئوهای یوتیوب تماشا کنید.

هواوی میت 10 پرو  / huawei  mate 10 pro

اگر مبدل USB-C به HDMI شما به درگاه‌های USB اضافه مجهز است، می‌توانید صفحه‌کلید و ماوس را نیز به گوشی وصل کنید تا تجربه‌ی شما به تجربه‌ی یک رایانه‌ی رومیزی نزدیک‌تر شود. اما اگر نمی‌توانید از صفحه‌کلید و ماوس استفاده کنید، این قابلیت به شما اجازه می‌دهد از نمایشگر میت ۱۰ به‌عنوان تاچ‌پد استفاده کنید.

از دید افرادی که ویژگی Dex در گوشی‌های سامسونگ را تجربه کرده‌اند، هرچند این ویژگی جذاب است، اما کاربردی نیست. هدف از تبدیل گوشی هوشمند به رایانه‌ی شخصی، این است که در مواقع نیاز بتوانید از گوشی به‌عنوان رایانه‌ی شخصی استفاده کنید. اما اگر برای انجام این کار به یک داک اختصاصی نیازمند هستید، این ویژگی چندان کاربردی نخواهد بود. هواوی با از بین بردن نیاز به داک اختصاصی، این معضل را برطرف کرده‌ است. امروزه تقریبا در تمام هتل‌ها می‌توانید به مانیتور یا تلویزیونی که از درگاه HDMI برخوردار است دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از برتری‌های ویژگی EMUI Desktop هواوی بر ویژگی Dex سامسونگ، این است که حتی در زمان استفاده از ویژگی دسکتاپ، می‌توانید از امکانات گوشی نیز به‌طور کامل استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید تماس تلفنی برقرار کنید، با گوشی عکس بگیرید یا اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی اجرا کنید. برعکس، وقتی از گلکسی اس ۸ یا نوت ۸ در حالت دسکتاپ استفاده می‌کنید، این گوشی‌ها قفل می‌شوند و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

در پایان شما را به تماشای دو ویدئوی مرتبط با ویژگی EMUI Desktop دعوت می‌کنیم.

تست ویژگی EMUI Desktop در میت ۱۰ پرو هواوی

معرفی ویژگی EMUI Desktop در کنفرانس میت ۱۰ هواوی

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات