از گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 سامسونگ چه انتظاراتی داشته باشیم

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در این مطلب به قابلیت‌های احتمالی و شایعات منتشرشده در مورد گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ نگاهی خواهیم داشت.
تبلیغات

به‌تازگی گزارش شد که شرکت سامسونگ توسعه فرم‌ور گلکسی اس ۹ را آغاز کرده است و در این گزارش، به این موضوع اشاره شده است که پرچم‌دار جدید سامسونگ در دو مدل اس ۹ و اس ۹ پلاس در دسترس قرار خواهد گرفت. به احتمال زیاد، پرچم‌داران جدید گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. اگر مایل هستید با برخی از قابلیت‌ها و مشخصات احتمالی پرچم‌داران جدید سامسونگ آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

قابلیت‌های احتمالی گلکسی اس ۹

گلگسی اس 8

در رابطه با پرچم‌داران جدید سامسونگ، گفته می‌شود اندازه نمایشگر گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نسبت به نسل قبل بدون تغییر خواهد بود؛ به همین جهت انتظار داریم مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ به نمایشگر ۵.۸ اینچی و ۶.۲ اینچی مجهز شده باشد. همچنین انتظار می‌رود طراحی بدون لبه در گلکسی اس ۹ تکرار شود؛ به همین جهت، ممکن است هر دو مدل به نمایشگر اینفینیتی دیسپلی با لبه‌های منحنی مجهز باشد.

یکی از شایعاتی که در مورد پرچم‌داران سامسونگ همواره وجود دارد، افزایش رزولوشن نمایشگر به 4K است. برای نزدیک به سه سال، شرکت سامسونگ پرچم‌داران خود را با صفحه‌نمایش Quad HD عرضه می‌کند. اما آیا گلکسی اس ۹ در نهایت می‌تواند به روند عرضه گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ با نمایشگر Quad HD خاتمه دهد؟

 پیش از اینکه شرکت سامسونگ به دنبال عرضه گوشی‌های پرچم‌دار خود با نمایشگر 4K باشد، این سازنده باید نگرانی‌ها را بابت ارتقاء رزولوشن صفحه‏‌نمایش برطرف کند و یکی از این موارد، مصرف بهینه شارژ باتری است. البته افزایش رزولوشن صفحه‌نمایش به 4K در گوشی‌های هوشمند که نمایشگر کوچکی دارند؛ شاید تغییر چندانی را در تجربه کاربران اعمال نکند.

اینکه شرکت سامسونگ به نگرانی‌های کاربران در مورد جای‌گیری حسگر اثر انگشت در گلکسی اس ۹ خاتمه خواهد داد یا خیر، هنوز مشخص نشده است. بااین‌حال، عده‌ای از طرفداران سامسونگ مدعی هستند که جای‌گیری سنسور اثر انگشت در پنل پشتی گوشی چندان مناسب نیست؛ با اینکه شرکت سامسونگ تغییراتی در گلکسی نوت ۸ اعمال کرده است اما همچنان محل جای‌گیری حسگر اثر انگشت رضایت‌بخش نیست.

گلکسی اس ۸

البته شایعاتی مبنی بر احتمال ادغام حسگر اثر انگشت با نمایشگر وجود دارد؛ شایعات مشابهی برای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس منتشر شده بود. به همین جهت، می‌توان امید داشت که فناوری حسگر اثر انگشت اپتیکال برای استفاده در گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس آماده باشد.

به احتمال زیاد، استفاده از شیشه و فلز در طراحی بدنه گوشی گلکسی اس ۹ ادامه خواهد یافت و آن‏طور که انتظار داریم، مقاومت بدنه به دلیل استفاده از لایه‌های شیشه‌ای گوریلا گلس جدید ارتقاء می‌یابد. با اینکه گلکسی اس ۹ از نظر ظاهری تغییر چندانی نسبت به نسل قبل نخواهد داشت، این احتمال وجود دارد که جک هدفون از پرچم‌دار جدید سامسونگ کنار گذاشته شود.

یکی از قابلیت‌های مورد انتظار برای گلکسی اس ۹، عرضه این مدل با دوربین دوگانه است. شرکت سامسونگ برای اولین‌بار از دوربین دوگانه در فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۸ استفاده کرد و به همین جهت، محتمل است که پرچم‌دار جدید سامسونگ نیز به دوربین دوگانه مجهز شود. البته بد نیست بدانید که این سازنده درنظر داشت گوشی گلکسی اس ۸ پلاس را به دوربین دوگانه مجهز کند و حتی مدل‎هایی از آن با دوربین دوگانه توسعه یافته بود؛ با این‏حال، شرکت سامسونگ از عرضه پرچم‌دار جدیدش با دوربین دوگانه صرف ‎نظر کرد.

دوربین دوگانه به احتمال زیاد، یکی از مهم‎ترین مزایای گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ خواهد بود که افزایش فروش آن‌ را به همراه دارد. با این‎حال، هنوز مشخص نیست که شرکت سازنده در گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۹ از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو با دریچه دیافراگم F2.4 و لنز واید با دریچه دیافراگم F1.7 استفاده می‎کند یا از ترکیب متفاوتی برای گوشی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس بهره می‎گیرد.

گلکسی اس 8

شرکت سامسونگ همچنین تعدادی قابلیت نرم‌افزاری به گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس اضافه خواهد کرد. سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ نصب شده است و قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید، احتمالاً شامل بهبود امکانات دستیار صوتی بیکسبی خواهد شد. از جمله این تغییرات، می‌توان به افزایش پشتیبانی دستیار صوتی بیکسبی از برنامه‌های شخص ‎ثالث اشاره کرد.

سامسونگ، گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را به جدیدترین تراشه پرچم‌دار خود مجهز خواهد کرد؛ آن‌ها را با مقدار حافظه رم بیشتری نسبت به نسل قبل در دسترس قرار خواهد داد و از حافظه داخلی با سرعت بیشتر روی گوشی‎‏های پرچم‌دار جدیدش استفاده می‎کند.

 همچنین این انتظار وجود دارد که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر نسبت به نسل قبل مجهز شده باشد. البته باید توجه داشت که عملکرد باتری‌های ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت به کار گرفته شده در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس مناسب است؛ با این‌حال، هنوز هم جای پیشرفت وجود دارد. در رابطه با قیمت پرچم‌داران جدید سامسونگ، باید گفت گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس چندان ارزان نخواهند بود؛ فبلت گلکسی نوت ۸ نزدیک به ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است و گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را با قیمت ۷۲۰ دلار و ۸۵۰ دلار ارائه می‌شود.

گلکسی اس ۹ یک محصول انقلابی خواهد بود یا نسخه‌ای تکامل‌یافته

تکذیب عرضه گلکسی اس 8 مینی

گلکسی اس ۸ را می‎توان یک ارتقاء قابل‌ توجه نسبت به نسل قبل یعنی گلکسی اس ۷ عنوان کرد؛ از جمله این موارد، باید از قابلیت‌هایی مانند نمایشگر بدون لبه، تغییر نسبت ابعاد نمایشگر از ۱۶:۹ به ۱۸:۹، حذف دکمه فیزیکی هوم و انتقال حسگر اثر انگشت به پنل پشتی گوشی نام برد. اما آیا می‌توان انتظار داشت که گلکسی اس ۹ مانند گلکسی اس ۸، با تغییرات چشمگیر عرضه شود؟ بعید است؛ حداقل با توجه به رویه‎ای که در بازار گوشی‌های هوشمند وجود دارد، تغییرات قابل‏ توجه را برای گلکسی اس ۹ غیر محتمل می‎دانیم.

اینکه گلکسی اس ۹ تنها به عنوان یک مدل بهبودیافته از گلکسی اس ۸ به بازار عرضه شود، لزوماً چندان بد نیست. پرچم‌داران جدید سامسونگ از نظر طراحی، جزو بهترین‌های بازار محسوب می‌شوند و ادامه یافتن طراحی و بهبود مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‌های نرم‌افزاری، گلکسی اس ۹ را به رقیب قدرتمندی برای پرچم‌داران نیمه اول سال ۲۰۱۸ مبدل خواهد ساخت.

شما کاربران زومیت، چه انتظاراتی از گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس دارید؟ آیا مایل هستید شرکت سامسونگ، پرچم‌داران جدیدش را تنها با مشخصات سخت‌افزاری ارتقا یافته نسبت به نسل قبل ارائه دهد یا تمایل دارید تغییرات گسترده‌تری در گوشی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ اعمال شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات