با ویژگی‌های جدید One UI 5.1 آشنا شوید

پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ مدل سبز نمایشگر و پنل پشتی
سامسونگ سری گلکسی S23 را به‌طور پیش‌فرض با One UI 5.1 عرضه می‌کند، اما چه ویژگی‌هایی به این رابط‌کاربری اضافه شده است؟
تبلیغات

سامسونگ سرانجام شب گذشته در رویداد آنپکد ۲۰۲۳ از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S23 در کنار لپ‌تاپ‌های خود ازجمله گلکسی بوک ۳ اولترا رونمایی کرد. این شرکت پرچم‌داران جدید خود را با رابط‌کاربری One UI 5.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۳ عرضه می‌کند که پیشرفت‌های مختلفی روی آن اعمال شده است و قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌دهد.

ویرایش اسناد در تماس‌های ویدیویی

کار با قلم اس پن گلکسی S23 اولترا

برنامه‌ی سامسونگ Notes درحال‌حاضر یکی از بهترین ابزارهای یادداشت‌برداری محسوب می‌شود و قابلیت‌های آن در One UI 5.1 بهبود یافته است. با همکاری سامسونگ و گوگل اکنون می‌توانید هنگام تماس‌های ویدیویی در Google Meet، اسناد موردنظرتان را با همکاران یا دوستانتان ویرایش کنید.

اتصال یکپارچه‌تر میان گلکسی بوک و گوشی‌های گلکسی

قابلیت کنترل چندگانه One UI 5.1

One UI 5.1 به شما اجازه می‌دهد از گلکسی بوک و گوشی هوشمند سامسونگی خود به‌طور یکپارچه‌تر استفاده کنید. اکنون می‌توانید از ماوس، صفحه‌کلید یا پدلمسی گلکسی بوک خود برای انجام کارهایی مثل کپی و جایگذاری متن و تصویر از رایانه به گوشی استفاده کنید.

دسترسی آسان‌تر به برنامه‌ی Expert RAW

کاربران اکنون با One UI 5.1 می‌توانند به‌طور مستقیم و ازطریق برنامه‌ی دوربین گوشی‌ گلکسی خود به برنامه‌ی Expert RAW دسترسی داشته باشند. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تصاویر خام ثبت کنید که البته فقط در برخی مدل‌های خاص ازجمله سری گلکسی S23، گلکسی S22 و گلکسی زدفولد ۴ دردسترس است.

بهبود قابلیت Routines

در One UI 5.1 همچنین شاهد بهبود بخش Routines هستیم. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد مجموعه‌ای از اقدامات خاص را ایجاد کنند که براساس فعالیت آن‌ها روی گوشی فعال می‌شوند.

به‌نوشته‌ی فون‌آرنا، جدیدترین نسخه‌ی Routines قابلیت اشتراک‌گذاری سریع و حساسیت لمس را کنترل می‌کند و می‌تواند آهنگ زنگ و سبک فونت دستگاه را نیز تغییر دهد. در One UI 5.1 می‌توانید تصاویر زمینه‌ی خاصی را روی صفحه‌ی قفل و صفحه‌ی اصلی تنظیم کنید که با توجه به نوع فعالیت شما، تغییر خواهند کرد. این قابلیت امکان تنظیم تصویر زمینه برای محل‌کار، تمرین و غیره را فراهم می‌کند.

پشتیبانی از زبان انگلیسی در قابلیت Text Call بیکسبی

One UI 5.1 همچنین به شما اجازه می‌دهد از Bixby Text Call با زبان انگلیسی استفاده کنید. این عملکرد با One UI 5.0 معرفی شد اما در آن زمان فقط از زبان کره‌ای پشتیبانی می‌کرد. اگر با این قابلیت آشنایی ندارید باید اشاره کنیم با استفاده از آن می‌توان به‌طور خودکار به تماس‌های دریافتی پاسخ داد. علاوه‌براین صحبت‌های تماس گیرنده به متن تبدیل می‌شود تا بتوانید ازطریق پیام کوتاه به آن پاسخ دهید.

تاریخ انتشار One UI 5.1

One UI 5.1 درحال‌حاضر فقط در سری گلکسی S23 ارائه شده است اما طبق وعده‌ی سامسونگ، به‌زودی برای سایر گوشی‌های هوشمند سری گلکسی نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات