D1-kifpool

چرا تولید محتوای متنی همیشه اهمیت دارد؟

پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
محتوای متنی هنوز هم به‌عنوان یکی از روش‌های مهم بازاریابی محتوا در نظر گرفته می‌شود و برخلاف پیش‌بینی‌ها، محبوبیت آن کاهش پیدا نکرده است.
تبلیغات
D4-mcid4

بازاریابی محتوا حدود ۱۰ سال پیش به‌عنوان یکی از روش‌های بازاریابی معرفی شد و آن زمان، تعداد کمی از بازاریابان، مفهوم و ظرفیت این روش جدید بازاریابی را درک کردند. اینکه یک کسب‌وکار بتواند در اولین برخورد آنلاین خود با مشتری، تأثیر خوبی روی او بگذارد، بهترین سرمایه‌گذاری آن‌ها در بخش بازاریابی محسوب می‌شود.

بااین‌حال عده‌ای پیش‌بینی کرده بودند که بازاریابی محتوا و محتوای متنی با مرور زمان محبوبیت خود را از دست خواهد داد و روش‌های جدیدتر بازاریابی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ و محتوای ویدئویی جای آن را خواهند گرفت؛ که البته اشتباه فکر می‌کردند. نتایج نظرسنجی از بیش از هزاران بازاریاب نشان می‌دهد هرقدر کسب‌وکارها مهارت بیشتری در تولید محتوای متنی پیدا می‌کنند، بازاریابی به این روش نیز تأثیر بیشتری در بهبود کسب‌وکار می‌گذارد. در ادامه، به بررسی بیشتری دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهند چرا محتوای متنی هنوز هم تأثیرگذار است و باید جدی گرفته شود.

content
کپی لینک

۱- حدود ۴۱ درصد بودجه‌ی بازاریابی برای تولید محتوا است

طبق نتیجه‌ی نظرسنجی‌ها، سال گذشته کسب‌وکارها تنها ۲۳ درصد از بودجه‌ی بازاریابی خود را به بازاریابی محتوا اختصاص داده بودند؛ درصورتی‌که در سال جدید، این رقم به ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است. این یعنی تنها طی یک سال، بودجه‌ی اختصاص‌داده‌شده به بازاریابی محتوا حدود ۷۸ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین نتیجه‌ی نظرسنجی از بازاریابان موفق صنعتی (b2b) نیز نشان می‌دهد که این افراد ۴۰ درصد از بودجه‌ی بازاریابی را به تولید محتوا اختصاص داده‌اند.

نکته‌ی جالب این است که حدود دو سوم از شرکت‌کنندگان نظرسنجی پیش‌بینی کرده‌اند سال آینده بودجه‌ی مربوط‌به تولید محتوا را افزایش خواهند داد. حال شاید این سؤال پیش بیاید که منظور از تولید محتوا، چه مدل محتوایی است؟

محتوای متنی باوجود مخالفت‌هایی که با آن می‌شود، هنوز پادشاه است و بین انواع مدل‌های بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و محتوای ویدئویی، جایگاه اول را دارد. ۹۸ درصد از بازاریابان در نظرسنجی اعلام کردند که محتوای متنی اولین اولویت آن‌ها است. ۷۲ درصد تولید محتوای ویدئویی را ترجیح می‌دهند و تنها ۲۶ درصد اولویت اول را روی تولید محتوای تعاملی در شبکه‌های اجتماعی گذاشته‌اند.

محتوای متنی و بلاگ‌ها، انتخاب اول ۷۷ درصد بازاریابان در سال جاری هستند و بعد از آن، سئو و بازاریابی ایمیلی با ۴۵ و ۴۲ درصد در جایگاه دوم و سوم قرار دارند، درحالی‌که تنها ۴۰ درصد آن‌ها محتوای ویدئویی را به‌عنوان اولویت اول بازاریابی در سال جاری انتخاب کردند.

content marketing
کپی لینک

۲- بازاریابی محتوا به‌طور فزاینده با اهداف تجاری در ارتباط است

نتیجه‌ی تحقیقات اسمارت اینسایتز نشان می‌دهد بازاریابی محتوا به‌عنوان تأثیرگذارترین فعالیت در شرایط فعلی و آینده‌ی کسب‌وکار از سوی بازاریابان انتخاب شده است. اما بازاریابی محتوا با چه هدفی در کسب‌وکارهای مختلف استفاده می‌شود؟

  • ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان، آگاهی از برند را به‌عنوان هدف نهایی از تولید محتوا اعلام کردند
  • ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان، تولید لید یا سرنخ را به‌عنوان هدف نهایی از تولید محتوا اعلام کردند
  • ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان، بهبود نتیجه‌ی جست‌وجو در موتورهای جست‌وجو را به‌عنوان هدف نهایی از تولید محتوا اعلام کردند

نتایج به‌دست‌آمده از نظرسنجی شگفت‌انگیز است و همچنین نشان می‌دهد نگرش مدیران نسبت به بازاریابی محتوا تغییر کرده است. پنج سال پیش، بازاریابی محتوا تنها با هدف بهبود پیدا کردن رتبه‌ی سایت در نتیجه‌ی موتور جست‌وجو انجام می‌شد اما امروزه حتی ‌نحوه‌ی اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه‌‌ (ROI) بازاریابی محتوا تغییر کرده است:

  • ۸۹ درصد از شرکت‌کنندگان به‌دنبال افزایش ترافیک وب‌سایت بوده‌اند
  • ۶۵ درصد به‌دنبال بهبود رتبه‌ی سئو بوده‌اند
  • ۶۲ درصد به‌دنبال افزایش تعداد مشترکان سایت بوده‌اند

تنها ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که به‌دنبال افزایش فروش به‌عنوان نرخ بازگشت سرمایه‌ی محتوا بوده‌اند. این یعنی بازاریابان متوجه شده‌اند که بازاریابی محتوا در طولانی‌مدت جواب می‌دهد.

content
کپی لینک

۳- استفاده از جستجوی صوتی در حال افزایش است

استفاده از جستجوی صوتی یا فرمان صوتی در حال افزایش است و اغلب مردم از الکسا یا سیری می‌خواهند آهنگ مورد نظر آن‌ها را پخش کند یا پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا را به آن‌ها نشان دهد. روزبه‌روز به تعداد طرفداران این روش جست‌وجو افزوده می‌شود و بازاریابان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

درحال‌حاضر، بیش از یک میلیارد جستجوی صوتی در هر ماه ازطریق دستیارهای صوتی انجام می‌شود و همچنین طبق گزارش مایکروسافت، دو سوم کاربران گوشی‌های هوشمند، به‌طور مرتب و روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. بازاریابان، این روش جستجوی جدید را تا چه اندازه جدی گرفته‌اند؟

سال گذشته، تنها ۱۱ درصد از بازاریابان، جستجوی صوتی را در استراتژی بازاریابی محتوا لحاظ کردند و مابقی بازاریابان هیچ اطلاعی ندارند که چگونه باید این کار را انجام دهند:

  • ۶۲ درصد از بازاریابان معتقدند هنوز نمی‌توان در مورد مزایای سرمایه‌گذاری روی جستجوی صوتی‌ نظر قطعی داد
  • ۴۲ درصد از آن‌ها نیز گفتند که در سال جدید، جستجوی صوتی را به روش‌های بازاریابی خود اضافه خواهند کرد

پیش‌بینی می‌شود سال آینده، میزان ۵۰ درصد از جستجوها به‌صورت صوتی انجام شوند؛ این یعنی بهینه‌سازی محتوا و افزودن کلمه‌های کلیدی صوتی به متن، اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد.

کپی لینک

محتوای متنی هنوز هم پادشاه است

یکی دیگر از دلایل محبوبیت محتوای متنی، به روان‌شناسی انسان‌ها مربوط می‌شود. محتوای متنی نه‌تنها ساده‌ترین روش تولید محتوا از نظر زمان و هزینه برای کسب‌وکارها است، بلکه همه‌ی ما در مدرسه یاد گرفته‌ایم که اطلاعات را با خواندن کسب کنیم و اینترنت نقش پررنگی در این زمینه داشته است.

تحقیقات همچنین نشان داده است که نسل جدید نسبت به نسل پیش از خود، علاقه‌ی بیشتری به خواندن کتاب دارد و خواندن اخبار جدید را به تماشای آن ترجیح می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت محتوای متنی هنوز هم طرفداران زیادی دارد و بازاریابان نباید این حقیقت را نادیده بگیرند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟

داغ‌ترین مطالب روز
آذری جهرمی در یک نشست در دانشگاه شریف
آذری‌جهرمی: نشت اطلاعات سرداران نظامی نتیجه اقدامات بانک مرکزی بود

محمدجواد آذری‌جهرمی تجمیع اطلاعات در بانک مرکزی و اپراتورهای تلفن همراه را عامل زمینه‌ساز نشت داده و شناسایی سرداران نظامی در حملات اسرائیل عنوان ...

100
1 روز قبل
لوگوی ایرانسل و لوگوی اینترنت 4G
لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل در کوتاه‌ ترین زمان

اگر به‌دنبال روشی برای غیرفعال‌کردن و لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل هستید، حتماً این مطلب را مطالعه کنید.

19
حدود 9 ساعت قبل
کاور استعلام اینترنت ایرانسل
کد استعلام اینترنت ایرانسل چیست؟

ساده‌ترین روش برای استعلام اینترنت ایرانسل استفاده از کد دستوری USSD است. در این مقاله با روش‌های استعلام باقی‌مانده‌ی بسته‌ی ایرانسل آشنا خواهید شد.

28
1 روز قبل
بهترین گوشی برای فیلمبرداری
بهترین گوشی برای فیلمبرداری [تابستان ۱۴۰۴]

در این مقاله، پس از معرفی بهترین گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار مناسب برای فیلم‌برداری، به نکات کلیدی مهم پیش از خرید آن‌ها اشاره می‌کنیم.

63
1 روز قبل
ایرانسل من
راهنمای صفر تا صد سوزاندن خط ایرانسل بدون دردسر و پیچیدگی

سیم‌کارت ایرانسلتان گم شده است یا می‌خواهید سریع آن را بسوزانید؟ در این مقاله با روش‌های ساده و مطمئن سوزاندن خط ایرانسل آشنا شوید.

8
1 روز قبل
استعلام و پرداخت قبض برق
چگونه قبض برق را مشاهده و پرداخت کنیم؟ | راهنمای کامل و ساده

پرداخت قبض برق دیگر سخت نیست. در این مقاله با ساده‌ترین روش‌های استعلام و پرداخت قبض برق آشنا شوید و هزینه‌هایتان را بهتر مدیریت کنید.

2
حدود 2 ساعت قبل
آیفون ۱۶ پرو مکس در دست
آیفون اکنون ارزان‌تر از همیشه رجیستر می‌شود

در هفته‌ی اخیر هزینه‌ی رجیستری کاهش قابل توجهی داشته است و اکنون کسانی که آیفون دارند، می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی کمتر، گوشی خود را رجیستر کنند.

35
1 روز قبل
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات