هیولای بی‌شاخ‌‌ودم؛ این اولین لپ تاپ دنیا با نمایشگر ۱۸ اینچ ۱۶۵ هرتز 4K است

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
لپ تاپ ریزر بلید ۲۰۲۴ / Razer Blade 2024 از نمای کناری نزدیک
لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۸ با پردازنده‌ی پرقدرت اینتل، هوش مصنوعی و گرافیک توانمند انویدیا آمده است تا قواعد بازی را عوض کند.
تبلیغات

ریزر بامداد امروز در نمایشگاه CES 2024 جدیدترین لپ‌تاپ‌هایش را که در فهرست بهترین لپ تاپ گیمینگ قرار می‌گیرند، رونمایی کرد. این شرکت پیش از آغاز نمایشگاه، جزئیات هیجان‌انگیزی درباره‌ی نمایشگر لپ‌تاپ‌هایش اعلام کرده بود.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی ریزر، لپ‌تاپ‌های جدید Blade 14 و Blade 16 به قدرتمندترین مدل‌های پردازنده اینتل و پردازنده AMD و گرافیک انویدیا مجهزند. هر دو لپ تاپ نمایشگر اولد ۲۴۰ هرتز با وضوح +QHD دارند.

قیمت لپ تاپ ریزر بلید ۱۶ در کانفیگ پایه به ۲٬۹۹۹٫۹۹ دلار می‌رسد و این محصول از همین حالا قابل خرید است. قیمت لپ تاپ بلید ۱۴ فعلاً مشخص نیست و ریزر گفته که این محصول را از اواخر ماه جاری میلادی برای پیش‌خرید در دسترس قرار می‌دهد.

لپ تاپ ریزر بلید ۲۰۲۴ / Razer Blade 2024 سه مدل نمای جلو

ریزر افزون‌بر بلید ۱۴ و بلید ۱۶، شگفتی دیگری برای گیمرها داشت: لپ‌تاپ بلید ۱۸ که به روایت ریزر قرار است «قواعد بازی را تغییر دهد.»

لپ‌تاپ‌های ریزر بلید ۱۴ و بلید ۱۶ روی ارائه‌ی تجربه‌ی بصری سطح بالا تمرکز ویژه‌ای دارند و نه‌تنها بازی‌ها را با وضوح بالا اجرا می‌کنند، بلکه به نرخ نوسازی چشمگیر مجهزند. در این لپ‌تاپ‌ها از نمایشگری با گواهی ClearMR و DisplayHDR True Black استفاده شده است تا رنگ مشکی را عمیق نشان دهند و به کنتراست قابل توجه دست پیدا کنند.

لپ تاپ ریزر بلید ۲۰۲۴ / Razer Blade 2024 دو مدل از نمای بالا

ریزر بلید ۱۶ از نمایشگر ۱۶ اینچ اولد ۲۴۰ هرتز استفاده می‌کند که وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و زمان پاسخ‌دهی ۰٫۲ میلی‌ثانیه دارد. نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و می‌تواند سریعاً در بین دو حالت جابه‌جا شود: حالت اول با وضوح +UHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حالت دوم با وضوح +FHD و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز.

گیمر در حال بازی با لپ تاپ ریزر بلید ۲۰۲۴ / Razer Blade 2024

ریزر بلید ۱۶ از پردازنده‌ی پرقدرت نسل چهاردهمی Intel Core i9-14900HX و پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4090 استفاده می‌کند (14900HX قدرتمندترین پردازنده‌های لپ‌تاپی حال حاضر دنیا است که ۲۴ هسته دارد و می‌توان آن را ازطریق نرم‌افزار Razer Synapse اورکلاک کرد). این لپ‌تاپ به هسته‌های تنسور هوش مصنوعی مجهز است.

ریزر می‌گوید گرافیک به‌کاررفته در لپ تاپ بلید ۱۶ دارای توان ۱۷۵ وات است و از DLSS 3 پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ ریزر بلید ۲۰۲۴ / Razer Blade 2024 مدل ۱۴ اینچ نمایشگر
پنل جلو نمایشگر مدل ۱۶ اینچ لپ تاپ ریزر بلید ۲۰۲۴ / Razer Blade 2024
لپ تاپ ریزر بلید ۲۰۲۴ / Razer Blade 2024 طرح گرافیکی
لپ تاپ ریزر بلید ۲۰۲۴ / Razer Blade 2024 بخش جلویی

برند سرشناس بازار کامپیوتر، لپ‌تاپ بلید ۱۴ را نیز رونمایی کرده که رویکردی متفاوت نسبت‌ به مدل ۱۶ اینچ دارد و به‌جای پردازنده‌های اینتل سراغ پردازنده‌های ای‌ام‌دی می‌رود و در قوی‌ترین کانفیگ به AMD Ryzen 9 8945HS مجهز است.

گران‌قیمت‌ترین کانفیگ ریزر بلید ۱۴ از پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4070 با توان ۱۴۰ وات استفاده می‌کند و به نمایشگر ۱۴ اینچ ۲۴۰ هرتز +QHD با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ مجهز است.

ریزر فعلاً جزئیات کاملی درباره‌ی بلید ۱۸ منتشر نکرده، اما می‌گوید این لپ تاپ از اولین نمایشگر ۱۸ اینچ ۱۶۵ هرتز 4K دنیا بهره می‌گیرد و به استاندارد جدید تاندربولت ۵ مجهز است. لپ‌تاپ ریزر به قوی‌ترین پردازنده‌های اینتل مجهز خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات