این اولین لپ تاپ دنیا با نمایشگر ۱۶ اینچ اولد ۲۴۰ هرتز است

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
لپ تاپ ریزر بلید ۲۰۲۴ روی میز نمای جلو
ریزر دو لپ‌تاپ جدید به نمایش گذاشته است که نمایشگر حرفه‌ای دارند و رقیب مک‌بوک پرو محسوب می‌شوند.
تبلیغات

ریزر در آستانه‌ی نمایشگاه CES 2024 دو لپ تاپ جدید رونمایی کرده است که مدل تقویت‌شده‌ی Blade 16 و Blade 18 هستند و در فهرست بهترین لپ تاپ گیمینگ قرار می‌گیرند. این برند شناخته‌شده می‌خواهد لپ‌تاپ‌های جدیدش را هفته‌ی آینده در CES به نمایش بگذارد.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی ریزر، بلید ۱۶ مدل ۲۰۲۴ به اولین نمایشگر ۱۶ اینچ اولد ۲۴۰ هرتز دنیا مجهز است که در همکاری با سامسونگ ساخته شده. مدل ۱۸ اینچ این لپ تاپ ریزر به نمایشگر ۱۶۵ هرتز LCD (با نور پس‌زمینه‌ی LED) مجهز است که نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و وضوح 4K دارد و از فناوری G-Sync پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ ریزر بلید ۲۰۲۴ از نمای بالا در دو مدل

به گفته‌ی ریزر، پنل دو لپ‌ تاپ جدید بلید ۱۶ و بلید ۱۸ گواهی Calman Verified را دریافت کرده‌اند و به‌صورت پیش‌فرض کالیبره شده‌اند. این پنل‌ها ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهند و شاخص‌ترین ویژگی لپ‌تاپ‌های جدید ریزر هستند.

نمایشگر اولد ریزر بلید ۱۶ (با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل)، رنگ‌های مشکی را عمیق نمایش می‌دهد و زمان پاسخ‌دهی بسیار سریعی دارد. بر اساس گفته‌ی ریزر، این نمایشگر دارای نسبت کنتراست چشمگیر ۱٬۰۰۰٬۰۰۰:۱ است و از استانداردهای VESA DisplayHDR True Black 500 و VESA ClearMR 11000 پشتیبانی می‌کند.

دختر گیمر شاد در حال کار با لپ تاپ ریزر بلید ۲۰۲۴

مدل فعلی ریزر بلید ۱۸ که سال گذشته رونمایی شد، دارای نمایشگر ۲۴۰ هرتز با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل و توانایی پشتیبانی از G-Sync است؛ با این‌حال مدل جدید ریزر بلید ۱۸ از نمایشگری با وضوح 4K، نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و زمان پاسخ‌دهی سه میلی‌ثانیه استفاده می‌کند و توانایی پشتیبانی از G-Sync را دارد.

تحلیلگران سال‌ها است که جمله‌ای جالب درباره‌ی لپ‌تاپ‌های سری ریزر بلید به کار می‌برند: «چه می‌شد اگر لپ‌تاپی گیمینگ در بازار وجود داشت که شبیه لپ تاپ اپل مک بوک پرو بود؟»

ریزر با کالیبره‌کردن پنل، کاهش تاری حرکت (موشن‌بلور) و تأکید بر پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P3 در تلاش است نظر کاربرانی را جلب کند که به‌دنبال مهاجرت به ویندوز هستند و دستگاهی می‌خواهند که هم برای بازی مناسب باشد و هم ویرایش عکس و ویدیو.

ریزر فعلاً به مشخصات نمایشگر لپ‌تاپ‌های جدیدش بسنده کرده است و قصد دارد جزئیات کامل بلید ۱۶ و بلید ۱۸ را در مراسم CES 2024 اعلام کند. در آن زمان قیمت لپ تاپ های موردبحث مشخص خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات