مشخصات احتمالی لپ‌تاپ گیمینگ سرفیس مایکروسافت فاش شد

سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً مایکروسافت درحال آماده‌سازی لپ‌تاپ گیمینگ سرفیس است که انتظار می‌رود با تراشه‌ی نسل دوازدهم اینتل، گرافیک RTX 3070 Ti انویدیا و نمایشگر ۱۶۵ هرتزی عرضه شود.
تبلیغات

لپ‌تاپ‌های سری سرفیس مایکروسافت در مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند که شامل نسخه‌ی استاندارد، پرو و استودیو می‌شود. اکنون به‌نظر می‌رسد این شرکت درحال آماده‌شدن برای اولین مدل گیمینگ لپ‌تاپ‌های سرفیس است.

اکنون برخی از مشخصات فنی لپ‌تاپ گیمینگ سرفیس مایکروسافت فاش شده است. این شرکت تاکنون محصولات سری سرفیس را با تمرکز بر تولیدکنندگان محتوا، بهره‌وری و فرم‌فکتور نازک و سبک طراحی کرده، اما این رویه با مدل گیمینگ، تغییر خواهد کرد.

به گزارش WccfTech، لپ‌تاپ گیمینگ سرفیس از صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی PixelSense Flow با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره خواهد برد. این نمایشگر همچنین از نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و فناوری دالبی‌ویژن پشتیبانی خواهد کرد. علاوه‌براین انتظار می‌رود ابعاد شاسی این محصول ۱۴٫۰۷ در ۹٫۶۵ در ۰٫۷۷ اینچ (۳۷۳٫۳۸ در ۲۴۵٫۱۱ در ۱۹٫۵۶ میلی‌متر) باشد.

مشخصات لپ تاپ گیمینگ سرفیس مایکروسافت

لپ تاپ گیمینگ سرفیس احتمالاً در دو نسخه با تراشه‌ی ۱۴ هسته‌ای Core i7 12700H یا تراشه‌ی ۱۲ هسته‌ای Core i5 12500H عرضه خواهد شد که هردو آن‌ها، بخشی اعضای خانواده‌ی نسل دوازدهم اینتل آلدرلیک هستند. مشتریان می‌توانند این محصول را با رم ۱۶ گیگابایت و حداکثر ۳۲ گیگابایت خریداری کنند. رم این دستگاه نیز از نوع LPDDR4X خواهد بود. مدل i7 این دستگاه با گرافیک انویدیا GeForce RTX 3070 Ti (با حافظه‌ی ۸ گیگابایتی) عرضه خواهد شد، درحالی‌که مدل i5 آن با گرافیک RTX 3050 Ti (با حافظه‌ی ۴ گیگابایتی) به‌فروش خواهد رسید.

از دیگر مشخصات لپ‌تاپ گیمینگ سرفیس مایکروسافت می‌توان به SSD قابل‌ جابه‌جایی با ظرفیت‌های ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت اشاره کرد. مدل Core i7 این محصول با هربار شارژ در استفاده‌های معمولی تا ۱۵ ساعت دوام می‌آورد، درحالی‌که گزینه‌ی Core i5 در شرایط مشابه، با هربار شارژ ۱۶ ساعت کار خواهد کرد. باتری این لپ‌تاپ با منبع تغذیه‌ی ۱۰۲ تا ۱۲۷ وات شارژ می‌شود. این محصول همچنین سه پورت USB C تاندربولت ۴ مبتنی‌بر استاندارد USB 4.0، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه سرفیس کانکت را دراختیار کاربران قرار خواهد داد و از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۱ نیز پشتیبانی خواهد کرد.

لپ‌تاپ گیمینگ سرفیس با بدنه‌ای از جنس منیزیم و آلومینیوم عرضه خواهد شد و خریداران می‌توانند آن را در رنگ مشکی مات یا پلاتینیوم سفارش دهند. ازآنجاکه این دستگاه برای گیمرها طراحی شده است، مایکروسافت آن را با برنامه‌ی ایکس باکس و یک بسته‌ی ماهانه‌ی Game Pass Ultimate به‌فروش خواهد رساند. درحال‌حاضر هیچ اطلاعاتی درمورد قیمت یا تاریخ عرضه‌ی این لپ‌تاپ دردسترس نیست اما انتظار می‌رود اواخر سال جاری یا در CES 2023 رسماً رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات