HP در حال کار روی لپ‌تاپ تاشو با نمایشگر ۱۷ اینچی است

سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً HP قصد دارد از صفحات منعطف پوششی شرکت SKIET روی نمایشگر لپ‌تاپ تاشو ۱۷ اینچی خود استفاده کند.
تبلیغات

درحال‌حاضر، گوشی‌های هوشمند تاشو بیشتر از شیشه‌های فوق‌نازک موسوم به UTG برای پوشش صفحه‌نمایش منعطف خود بهره می‌برند. این در حالی است که پوشش نمایشگرهای OLED استفاده‌شده در لپ‌تاپ‌های تاشو همچنان در مرحله‌ی توسعه است. در‌این‌میان، HP به‌طور خاص تصمیم گرفته است به‌جای UTG از یک لایه‌ی پلی‌آمیدی نازک موسوم به PI روی نمایشگر لپ‌تاپ تاشو ۱۷ اینچی آینده‌ی خود استفاده کند.

به‌گزارش NotebookCheck، ظاهراً HP مشغول ساخت لپ‌تاپ تاشو ۱۷ اینچی است که از نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر LG بهره می‌برد. گفته می‌شود این لپ‌تاپ اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. رسانه‌های کره‌ای امروز گزارش داده‌اند که یکی از شرکت‌های تابعه‌ی برند SK به نام SK IE Technology (SKIET) وظیفه‌ی تأمین صفحه‌ی پوششی فوق‌نازک پلی‌آمید انعطاف‌پذیر (PI) را برای نمایشگر تاشو این لپ‌تاپ برعهده دارد.

پوشش pi منعطف Skiet برای نمایشگرهای تاشو

تاکنون، شرکت‌های تولیدکننده از دو نوع پوشش برای نمایشگرهای انعطاف‌پذیر لپ‌تاپ‌های تاشو خود استفاده کرده‌اند: یکی PI و دیگری UTG. هر‌کدام از این صفحه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال، نسل کنونی گوشی‌های تاشو سامسونگ از UTG به‌عنوان پوشش نمایشگر تاشو استفاده می‌کنند؛ اما صفحه‌نمایش گلکسی زد فولد این شرکت از پوشش PI بهره می‌برد.

شایعه شده است که لپ‌تاپ تاشو هیولت پاکارد (Hewlett-Packard) از نمایشگر منعطف 4K بهره می‌برد که با بازکردن نمایشگر تاشو آن، از یک دستگاه ۱۱ اینچی به یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی بزرگ و زیبا تبدیل می‌شود. این محصول به‌احتمال زیاد از پنل اولد خمیده‌ای بهره می‌برد که LG در اوایل سال جاری در CES معرفی کرد. این صفحه‌نمایش لمسی از ورودی قلم نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، ممکن است HP لپ‌تاپ تاشو خود را به‌عنوان دستگاهی برای افراد خلاق به بازار عرضه کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که SKIET و LG فقط حدود ۱۰ هزار نمایشگر اولد و پوشش انعطاف‌پذیر عرضه خواهند کرد که این امر اعتبار بیشتری به تئوری دستگاه‌های خاص بازار می‌بخشد. طبق گزارش‌های اخیر، HP تصمیم گرفته‌ است SKIET را به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی خود انتخاب کند؛ زیرا سایر تأمین‌کنندگان صفحات منعطف، قیمت بسیار گران‌تری برای محصولات خود پیشنهاد داده‌اند.

در مقام مقایسه، باید اشاره کنیم SKIET برای تأمین هر ورق پوششی منعطف مبلغ ۸ دلار درخواست کرده‌ است و این رقم برای سایر تأمین‌کنندگان بین ۱۵ تا ۲۰ دلار اعلام شده است. بدین‌ترتیب، به‌نظر می‌رسد HP تصمیم گرفته است هزینه‌های تولید لپ‌تاپ تاشو خود را کنترل کند تا این محصول با برچسب قیمتی مناسب‌تر به بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات