مانیتورهای جدید اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار HP معرفی شدند

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
مانیتورهای M24، M27، E24m، E27m، E34m، مدل Z40c G3 و Z34c G3 در‌ جریان CES ۲۰۲۲ معرفی شدند.
تبلیغات

مانیتورهای M24 و M27 اچ‌پی

دو مانیتور M24 و M27 با نمایشگرهای IPS و وضوح FHD، ‌نسبت تصویر ۱۶ به ۹، حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت، نرخ نوسازی ۷۵ هرتزی و گواهی محافظت از چشم TÜV در قالب مانیتورهایی میان‌رده و مناسب ویدئو کنفرانس، معرفی شده‌اند.

M24 و M27 از امکان FreeSync ای‌ام‌دی پشتیبانی می‌کنند و از طرفی هم زمان پاسخگویی آن‌ها به ۵ میلی‌ثانیه محدود می‌شود تا کاربران به فکر استفاده‌ی آن‌ها برای بازی‌های رقابتی جدی نباشند؛ البته به نظر می‌رسد این دو مانیتور برای انجام ویدئو کنفرانس، در رده‌ی مانیتورهای زیر ۴۰۰ دلار، امکاناتی را از قلم نینداخته باشند. هر دو مانیتور از اسپیکر، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی به‌عنوان وب‌کم و دو میکروفون بهره می‌برند که آن‌ها را به یک گزینه‌ی عالی برای برقراری تماس‌های تصویری از‌ طریق برنامه‌های مختلف، از‌ جمله‌ مایکروسافت تیمز تبدیل می‌کند.

مانیتور HP مدل M27

از نظر درگاه‌ها نیز این مانیتورها پربار هستند. یک درگاه برای نمایشگر خارجی، یک HDMI 1.4، یک USB-C، دو درگاه USB-A و یک درگاه ۳/۵ میلی‌متری هدفون مجموع این درگاه‌ها را تشکیل می‌دهند؛ همچنین تفاوت این دو مانیتور با هم تنها از نظر اندازه و طبیعتاً قیمت خواهد بود. همان‌طور که از نام آن‌ها نیز معلوم است، M24 یک مانیتور ۲۴ اینچی و M27 یک مانیتور ۲۷ اینچی است که برای خرید مدل بزرگ‌تر ۴۰ دلار بیشتر باید هزینه کنید؛ البته اگر مانیتورهای کمی بهتری می‌خواهید نگاهی به مدل‌های E24m ، E27m و E34m اچ‌پی در ادمه‌ی متن بیندازید.

مانیتورهای سری E اچ‌پی

سه مانیتور HP از سری E با تمرکز روی کیفیت وب‌کم و صدای ورودی و خروجی برای ویدئو کنفرانس‌ها معرفی شده‌اند و قرار است در همین ماه میلادی وارد بازار شوند.

این سه مانیتور که از روی نام آن‌ها می‌توان اندازه‌ی نمایشگرشان را نیز حدس زد،‌ E24m، مدل E27m و E34m نام دارند که به ترتیب با قیمت‌های ۳۹۹، ۵۴۹ و ۶۹۹ دلار به فروش خواهند رسید.

از نظر مشخصات این سه مانیتور اشتراک‌های زیادی دارند که از‌ جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دوربین قابل‌تنظیم ۵ مگاپیکسلی، دو میکروفون، اسپیکرهای جلویی، درگاه انتقال داده و شارژ تایپ C، شارژر با توان حداکثری ۶۵ وات و بهینه‌سازی‌هایی در زمینه‌ی دوربین برای ویدئو کنفرانس‌ها، اشاره کرد.

اما اگر تفاوت‌های این سه مدل را بخواهید، ابتدا به نام‌ و اندازه‌ی نمایشگر آن‌ها باید اشاره کرد. مانیتور E24m یک نمایشگر تخت ۲۴ اینچ با وضوح FHD، مدل E27m یک مانیتور ۲۷ اینچ با نمایشگر تخت QHD و مدل E34m نیز یک نمایشگر ۳۴ اینچ خمیده با وضوح WQHD دارند. دو مدل با نمایشگر تخت از نسبت تصویر ۱۶ به ۹ بهره می‌برند؛ در‌ حالی‌که در مدل خمیده این نسبت به ۲۱ به ۹ رسیده است. علاوه‌براین نسبت کنتراست تصویر در مدل‌های تخت ۱ به ۱،۰۰۰ و حداکثر روشنایی نمایشگرشان نیز به ۳۰۰ نیت می‌رسد. مدل خمیده نیز نسبت کنتراست ۱ به ۳،۰۰۰ دارد و حداکثر روشنایی نیز ۴۰۰ نیت خواهد بود.

به عبارت دیگر، اگر بین این سه مدل جدید از مانیتورهای سری E اچ‌پی، بهترین پنل نمایشگر را می‌خواهید، خود را برای پرداخت فاکتور ۶۹۹ دلاری آن آماده کنید؛ در‌ غیر این‌صورت هر سه مدل از نظر سخت‌افزاری و وجود انبوهی از درگاه‌ها (USB-C، HDMI، درگاه نمایشگر خارجی، USB-A، جک هدفون) کاملاً مشابه هم هستند، گواهی مصرف بهینه‌ی انرژی و پشتیبانی از امکان ویندوز هلو نیز در هر سه مدل این مانیتورها وجود دارد.

مانیتورهای پرچم‌دار Z40c G3 و Z34c G3 اچ‌پی؛ مانیتورهای پرچم‌دار با پنل عریض

دو مدل معرفی شده‌ی سری Z مانتیورهای HP، در بین بهترین مدل‌ مانیتورهای اولترا واید قرار می‌گیرند. Z40c G3 و Z34c G3 دو مانیتور پرچم‌داری هستند که اچ‌پی در CES ۲۰۲۲ معرفی کرده است.

مانیتور Z40c اچ پی

ابتدا با Z40c G3 که یک مانیتور با نمایشگر خمیده ۳۹/۷ اینچ IPS و میزان خمیدگی 2500R، شروع می‌کنیم. رزولوشن این نمایشگر ۲۱۶۰×۵۱۲۹ پیکسل (WUHD) و نسبت تصویر آن نیز ۲۱ به ۹ است. نمایش ۱۰ میلیارد رنگ، پوشش ۹۸ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 و ۱۰۰ درصد sRGB از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این مانیتور پرچم‌دار اچ‌پی است.

البته این مانیتور بی‌عیب‌ونقص نیست و نمایشگر خیره‌کننده‌ی آن محدود به زمان پاسخگویی ۱۴ میلی‌ثانیه است. این موارد Z40c G3‌ را برای امور کاری بسیار مناسب می‌کند؛ البته گیمرهای حرفه‌ای،‌ خصوصاً نوع جدی و رقابتی آن‌ها باید به فکر یک نمایشگر جایگزین برای خود باشند.

از ویژگی‌های دیگر این مانیتور می‌توان به وجود انبوهی از درگاه‌های کاربردی، پشتیبانی از ویندوز هلو، وب‌کم ۱۳ مگاپیکسلی و میکروفون داخلی اشاره کرد. قیمت مانیتور ۴۰ اینچ اچ‌پی ۱،۴۹۹ دلار است.

مشخصات

HP Z34c G3

HP Z40c G3

پنل

IPS

IPS

میزان خمیدگی

TBC

2500R

اندازه نمایشگر

۳۴ اینچ

۳۹/۷ اینچ

رزولوشن

WQHD

WUHD

نسبت تصویر

۲۱:۹

۲۱:۹

نرخ نوسازی

۶۰ هرتز

۳۰ هرتز

عمق رنگی

۱۰ میلیارد

۱۰ میلیارد

گستره‌ی رنگی

۹۹٪ sRGB

۸۵٪ DCI-P3

۱۰۰٪ sRGB

۹۸٪ DCI-P3

نسبت کنتراست

۱۰۰۰:۱

۱۰۰۰:۱

زمان پاسخگویی

۶ میلی‌ثانیه

۱۴ میلی‌ثانیه

زاویه‌ی دید

۱۷۸ درجه

۱۷۸ درجه

تراکم پیکسلی

۱۱۰ پیکسل‌براینچ

۱۳۹ پیکسل‌براینچ

وب‌کم

۵ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

درگاه‌ها

1x USB-C

1x HDMI 2.0

1x DisplayPort 1.4

4x USB-A

1x LAN

2x Thunderbolt 3

1x HDMI 2.0

1x DisplayPort 1.4

4x USB-A

1x LAN

توان شارژر

۶۰ وات (حداکثر ۲۵۰ وات)

۷۲ وات (حداکثر ۳۱۰ وات)

ابعاد

۳۸۹/۲ × ۱۰۵ × ۸۱۳/۸ میلی‌متر

۴۴۴۷/۱ × ۱۴۱/۹ × ۹۴۷/۴ میلی‌متر

وزن

۱۱/۱ کیلوگرم

۱۴/۳ کیلوگرم

مانیتور HP Z34c با‌ وجود نمایشگر کوچک‌ترش، از بسیاری جهات شبیه Z40c است؛ همچنین رزولوشن نمایشگر آن به ۱۴۴۰×۳۴۴۰ کاهش یافته است. ویزگی‌های نمایشگرها مشابه است و تنها شاهد افزایش نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز هستیم.

زمان پاسخگویی نمایشگر کاهش داشته است و HP از یک وب‌کم ۵ مگاپیکسلی با پشتییبانی از قابلیت ویندوز هلو و یک میکروفون داخلی بهره می‌برد. مانند Z40c این نمایشگر نیز برای انجام امور کاری طراحی شده است و می‌توان آن‌ ‌را به خروجی برق حداکثر ۱۰۰ وات یک لپ‌تاپ نیز متصل کرد.

Z34c درگاه‌های زیادی از جمله‌ی USb-C، HDMI، درگاه نمایشگر و USB-A دارد. این نمایشگر در مقایسه با Z40c کمی ارزان‌تر است و قرار است در همین ماه میلادی و با قیمت ۹۴۹ دلار روانه‌ی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات