گیگابایت در رویداد CES 2022 با بیش از ۳۰ محصول حضور می‌یابد

چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
گیگابایت قصد دارد با بیش از ۳۰ محصول زمستان داغی را در CES ۲۰۲۲ داشته باشد؛ در ادامه مشخصات و تصاویر این محصولات را می‌بینیم.
تبلیغات

گیگابایت به‌عنوان یکی از شرکت‌های مهم حوزه‌ی کامپیوتر امسال در CES ۲۰۲۲ حضور دارد و طبق گزارش Digitaltrends و اطلاعات فاش‌شده احتمال دارد بیش از ۳۰ محصول از گیگابایت در این نمایشگاه بین‌المللی رونمایی شود که با توجه به دامنه‌ گسترده محصولات و تنوع در هر ردیف از محصولات گیگابایت برای دنبال‌کنندگان اخبار فناوری قابل پیش‌بینی بود.

در سالی که گذشت فناوری‌های جدیدی مانند پردازنده‌های نسل دوازدهم دسکتاپ اینتل و پردازنده‌های گرافیکی سری Ti انویدیا معرفی شد که این موضوع می‌تواند برای گیگابایت چالش جدیدی برای رقابت با سایر OEM-ها باشد که به جذابیت و اهمیت محصولات آن‌ها می‌افزاید؛ چه در رده‌های بالا برای اورکلاکر‌ها و کاربران حرفه‌ای، چه در رده‌های اقتصادی که کاربران جذب کالاهای ارزان‌تر با قیمت مناسب‌تری می‌شوند.

طبق گزارش‌های اخیر، گیگابایت قصد دارد پنج لپ‌تاپ جدید گیمینگ و ۲۹ مادربرد جدید در ابعاد مختلف از ATX تا Micro ATX را در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ معرفی کند که همه‌ی آن‌ها از پردازنده‌های نسل 12 اینتل موسوم به Alder Lake پشتیبانی می‌کنند.

لپ‌تاپ‌های گیگابایت در CES ۲۰۲۲

Videocardz نخستین منبعی بود که درباره‌ی پنج لپ‌تاپ گیمینگ گیگابایت مانند مجهز‌ بودن به پردازنده‌ی نسل ۱۲ اینتل و پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30 Ti انویدیا اطلاعاتی را منتشر‌ کرد که تصاویر دو مدل Gigabyte Aorus 17-E و Gigabyte Aorus 17 را شامل می‌شد؛ اما از دو زیرمجموعه 17P با کیبورد مکانیکال و پرچم‌دار 17X با پردازنده گرافیکی Max-P همچنان تصویری فاش نشده‌ است.

طبق شایعات احتمال دارد سری Aorus 17 ۲۰۲۲ همراه با رم‌های DDR4 و DDR5 با مشخصات متفاوت در دو حالت با پردازنده‌ی Core i7 12700H، رم DDR4 و پردازنده گرافیکی 3080Ti و مدل گران‌تری با پردازنده Core i9 12900H، رم DDR5 و پردازنده گرافیکی 3080Ti (از ۱۰۵ تا ۱۳۰ وات تون کل گرافیک) در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ معرفی شوند.

لپ‌تاپ‌های سری Aorus از نمایشگرهایی با کیفیت پرچمدارها بهره می‌برند و از فناوری‌های سطح بالایی مثل پنل Mini-LED IPS، رزولوشن 4K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی فراتر از ۱۰۰۰ نیت بهره می‌برد؛ اما لپ‌تاپ‌های سری Aero گیگابایت نمایشگرهای ارزان‌تری دارند و به پنل AMOLED سامسونگ با رزولوشن 4K و روشنایی ۵۰۰ نیت در ابعاد ۱۵ تا ۱۶ اینچ (اندازه مشابه ۱۵ اینچ؛ اما با حاشیه‌های باریک‌تر) معرفی می‌شوند. Aero همانند سری Aorus از سخت‌افزارها‌ی پرچمداری مانند Core i9 12900H و پردازنده‌های گرافیکی 3080Ti و 3070Ti (که هر دو به ۱۰۵ وات توان کل گرافیکی محدود شده‌اند) بهره خواهد برد.

مادربرد های گیگابایت در CES ۲۰۲۲

مادربورد B660 گیگابایت

طبق توییت کاربری به نام REHWK گیگابایت قصد دارد دامنه‌ی وسیع و متنوعی، حدود ۲۹ مادربرد جدید با سوکت LGA 1700 پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل معرفی کند که همه‌ی آن‌ها علاوه‌بر ماژول‌های رم DDR5 از حافظه‌های رم DDR4 نیز همانند مادربردهای نسل‌های قبل پشتیبانی می‌کنند که توقع می‌رود میان این مادربردها، مدل‌هایی با «وای فای بی‌نیاز به آنتن خارجی» معرفی شوند؛ اما نکته جالب و شاید عجیب اینجا است که تمام ۲۹ مدل فقط با چیپست‌های میانرده اینتل B660 و از ابعاد استاندارد ATX تا Micro ATX معرفی می‌شوند؛ درحالی‌که مادربوردی با ابعاد Mini ATX و بزرگتر از ATX معرفی نمی‌شود.

معرفی شدن نسل جدید پردازنده‌های اینتل و سری پردازنده‌های گرافیکی Ti انویدیا مانند 3080Ti و 3070Ti و حافظه‌های رم DDR5 موج جدیدی از محصولاتی مانند مادربردها و لپ‌تاپ‌ها را ساخته‌است که برای بسیاری از کاربران که نمی‌توانند قطعاتی مانند کارت گرافیک یا حتی مانیتور را با قیمت و مشخصات مورد انتظارشان پیدا کنند، فرصت خرید بهتری به‌وجود می‌آورد.

علاقه‌مندان امیدوار هستند به نسبت محصولات سابق اختلاف عملکرد زیاد و اختلاف قیمت کم را داشته باشند؛ اما باید دید که این محصولات ویترین فروشگاه‌ها را با قیمت رسمی اعلام شده توسط شرکت‌ها، پرتر و رنگارنگ‌تر می‌کند یا مشکلات عرضه و توزیع سخت‌افزارها همچنان قرار‌ است مانند سال‌های قبل بسیاری از مصرف‌کنندگان را از محصولات جدید محروم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات