هر آنچه از نمایشگاه CES 2022 انتظار داریم

سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
رویداد CES ۲۰۲۲ کِی برگزار می‌شود؟ این رویداد میزبان کدام شرکت‌ها است؟ چه محصولاتی در این نمایشگاه معرفی خواهد شد؟ در‌ادامه تمامی اطلاعات دردسترس از CES ۲۰۲۲ را مرور خواهیم کرد.
تبلیغات

در دنیای فناوری، هر سال برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های مختلفی را شاهد هستیم. یکی از رویدادهای مهم حوزه‌ی تکنولوژی، CES است که شرکت‌های مختلف در آن جدیدترین محصولات الکترونیکی خود، ازجمله گوشی‌های هوشمند، تلویزیون، رایانه، تبلت و... را رونمایی می‌کنند. رویداد CES ۲۰۲۲ امسال از ۵ تا ۸ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۱۵ تا ۱۸ دی ۱۴۰۰) در شهر لاس‌وگاس برگزار خواهد شد.

به‌گزارش Pocket-lint، نمایشگاه CES به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری که قبلا با نام نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی شناخته می‌شد، هر سال در ماه ژانویه برگزار و انبوهی از محصولات و خبرهای مختلف از شرکت‌های مختلف در آن معرفی می‌شود. این رویداد امسال به‌صورت فیزیکی برگزار خواهد شد؛ ولی علاقه‌مندان می‌توانند آن را آنلاین نیز دنبال کنند.

CTA، برگزارکننده‌ی CES، اعلام کرده است که قبل از شروع این رویداد، علاوه‌بر ‌‌دستورالعمل‌های ایالتی و محلی، دستورالعمل‌های اقدامات ایمنی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) را نیز بررسی خواهد کرد.

زمان برگزاری CES ۲۰۲۲

همان‌طورکه اشاره کردیم، این رویداد از روز چهارشنبه، ۵ ژانویه‌ی ۲۰۲۲، آغاز خواهد شد و تا ۸ ژانویه ادامه خواهد یافت. انتظار می‌رود بیشترِ اعلامیه‌ها در روز دوشنبه و سه‌شنبه، یعنی سوم و چهارم ژانویه، ارائه شوند؛ زیرا این بازه‌ی زمانی در‌واقع روزهای مخصوص مطبوعات و تحلیلگران و رسانه‌ها است. با‌این‌حال، همان‌طور‌که قبلا دیده‌ایم، برخی از شرکت‌ها رویدادهای مخصوص خود را خارج از مراسم رسمی CES برگزار می‌کنند.

به‌گفته‌ی CTA، بیش از هزار شرکت متعهد شده‌اند تا فناوری‌های جدید خود را در رویداد CES ۲۰۲۲ در‌معرض دید قرار دهند. این در حالی است که ثبت‌نام شرکت‌های مختلف برای حضور در این نمایشگاه همچنان ادامه دارد. شرکت‌کنندگان می‌توانند انتظار داشته باشند شرکت‌های مهمی مثل آمازون، پاناسونیک، ال‌جی الکترونیکس، لنوو، اینتل، آی‌بی‌ام، هیوندای، گوگل، دل، Daimler AG، AT&T، ای‌ام‌دی، سونی، سامسونگ الکترونیکس، کوالکام و... در این نمایشگاه جدیدترین محصولات خود را رونمایی کنند.

گری شاپیرو، رئیس و مدیرعامل CTA گفت:

ما از بازگشت به لاس‌وگاس که ۴۰ سال است به‌عنوان خانه‌ی CES شناخته می‌شود، هیجان‌زده‌ایم و مشتاقانه منتظرِ دیدن چهرهای جدید و شرکت‌های نام‌آشنا در این رویداد هستیم. صدها تن از مدیران اجرای شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف فناوری به ما اعلام کرده‌اند که برای ملاقات با مشتریان جدید و قدیمی‌شان، یافتن شرکا، دستیابی به رسانه‌ها و کشف نوآوری‌های جدید چقدر به CES نیاز دارند.

CES ۲۰۲۲ به‌طور مجازی نیز برگزار خواهد شد تا مخاطبان دیجیتال بتوانند از این طریق غرفه‌های مختلف، جلسه‌ها و کنفرانس‌ها، نکته‌های مهم و اطلاعیه‌های مربوط به معرفی محصولات جدید را تماشا کنند.

چه کسانی در CES شرکت می‌کنند؟

CES رویدادی صنعتی است؛ بنابراین، برخلاف نمایشگاه IFA برلین، عموم مردم نمی‌توانند در آن شرکت کنند. البته هر کسی که به صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی مرتبط باشد، می‌تواند برای دریافت مجوز حضور در این رویداد اقدام کند. در سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۸۲ هزار نفر در این نمایشگاه شرکت کردند که این امر نشان‌دهنده‌ی ظرفیت چشمگیر رویداد مذکور است.

چه انتظاری از CES ۲۰۲۲ داشته باشیم؟

در این رویداد، کنفرانس‌های مطبوعاتی کاملی به‌صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود در آن، مجموعه‌ی کاملی از محصولات جدید معرفی شود. CES همیشه میزبانی برای معرفی تلویزیون‌های پیشرفته و پرچم‌دار جدید بوده است. علاوه‌براین، انتظار می‌رود شرکت‌های مختلف محصولات متفاوتی در حوز‌ه‌های گوناگون فناوری معرفی کنند.

ایسر در CES ۲۰۲۲

Acer

ایسر تأیید کرده است که رسما در CES ۲۰۲۲ حضور نخواهد داشت؛ اما بعید به‌نظر می‌رسد در این رویداد اخباری درباره‌ی مدل جدید لپ‌تاپ‌هایش منتشر نکند. ایسر معمولا جزو اولین شرکت‌هایی است که محصولات جدید خود را چند روز قبل از شروع روزهای رسانه‌ای CES معرفی می‌کند.

دل در CES ۲۰۲۲

لوگوی دل

یکی از محصولات مهمی که انتظار می‌رود در CES ۲۰۲۲ معرفی شود، لپ‌تاپ‌های به‌روزشده‌ی سری XPS دل است. این شرکت معمولا مدل‌های مفهومی مدنظر خود از محصولات آینده‌ را در CES رونمایی کرده است. پیش‌از‌این، شاهد انتشار جزئیاتی درباره‌ی لپ‌تاپ ماژولار این شرکت بوده‌ایم که نشان می‌دهد دل همچنان روی این پروژه کار می‌کند.

هیوندای در نمایشگاه CES ۲۰۲۲

Hyundai / هیوندای

هیوندای چهارم ژانویه و در CES ۲۰۲۲ میزبان کنفرانسی مطبوعاتی خواهد بود. در سال‌های اخیر، این شرکت رشد درخورتوجهی در حوزه‌ی خودرو کرده است. به‌نظر می‌رسد هیوندای بیشتر درباره‌ی بوستون داینامیکس و نیز این موضوع صحبت خواهد کرد که صنعت رباتیک چگونه می‌تواند در تغییر این شرکت از تولیدکننده‌ی خودرو به ارائه‌‌دهنده‌ی خدمات حمل‌ونقل ایفای نقش کند.

اینتل در CES ۲۰۲۲

طرح گرافیکی لوگو اینتل / Intel Logo

اینتل معمولا در نمایشگاه CES هر سال به‌روزرسانی‌های خود را در حوزه‌ی پردازنده‌ها معرفی می‌کند. با‌‌‌توجه‌‌به رقابت شدیدی که اخیرا بین شرکت‌های AMD و اپل با اینتل دیده شده است، انتظار می‌رود این شرکت برنامه‌های زیادی برای معرفی نسل دوازدهم پردازنده‌های خود داشته باشد. علاوه‌بر‌این، انتظار داریم در CES ۲۰۲۲ اطلاعات بیشتری درباره‌ی اینتل آرک، گرافیک مجزای جدید این شرکت، در‌دسترس قرار گیرد.

لنوو در CES ۲۰۲۲

لوگو لنوو / Logo lenovo

لنوو معمولا در CES کنفرانسی برگزار نمی‌کند؛ اما این شرکت در رویداد اشاره‌شده همیشه محصولاتی در بخش لپ‌تاپ و ارتباطات و تبلت‌ها معرفی کرده است. انتظار می‌رود لنوو در CES ۲۰۲۲ نیز محصولات جدیدی در بخش لپ‌تاپ و تبلت رونمایی کند.

ال‌جی در CES ۲۰۲۲

لوگو ال جی / LG Logo

ال‌جی نیز در CES ۲۰۲۲ کنفرانسی مطبوعاتی برگزار خواهد کرد و طبق معمول یکی از اولین شرکت‌هایی خواهد بود که محصولات جدیدش را رونمایی خواهد کرد. رویداد ال‌جی به‌صورت فیزیکی و مجازی برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود در این رویداد، مدل‌های جدید و به‌روز‌شده‌ی محصولات مختلفش را معرفی کند. افزون‌براین، انتظار می‌رود ال‌جی تلویزیون پرچم‌دار اولد جدیدی در CES ۲۰۲۲ معرفی کند که احتمالا یکی از محصولات مهم این شرکت برای رویداد یادشده است.

انویدیا در CES ۲۰۲۲

لوگو انویدیا / Nvidia در فضای بیرونی درخت و چمن سبز

انویدیا اعلام کرده است که در CES ۲۰۲۲ جدیدترین پیشرفت‌های خود در محاسبات شتاب‌دار را معرفی خواهد کرد که شامل طراحی، شبیه‌سازی، بازی و ماشین‌های مستقل می‌شود. پس لزوما انتظار نداشته باشید که انویدیا در این رویداد کارت گرافیک جدیدی رونمایی کند.

پاناسونیک در CES ۲۰۲۲

لوگو پاناسونیک / Panasonic در پس زمینه مشکی

پاناسونیک نیز اعلام کرده است که در CES ۲۰۲۲ کنفرانسی مطبوعاتی برگزار خواهد کرد که احتملا در آن تمرکز مجدد این شرکت روی تلویزیون‌ها را شاهد خواهیم بود.

کوالکام در CES ۲۰۲۲

Qualcomm

باتوجه‌‌‌به استفاده از سخت‌افزارهای ساخت کوالکام در بسیاری از دستگاه‌های مرتبط با حوزه‌ی فناوری، نمایشگاه CES اغلب مقصدی مهم برای همه‌ی دستگاه‌هایی حوزه‌ی ارتباطات است. اگرچه کوالکام محصولات و اقدامات مهم خود را در رویداد اختصاصی اسنپدراگون سامیت مطرح می‌کند، اطمینان داریم این شرکت برای ایجاد هیجان بیشتر بین کاربران، محصولات یا بیانه‌های مهمی برای رویداد لاس‌وگاس آماده کرده است.

سامسونگ در CES ۲۰۲۲

لوگو سامسونگ / Samsung Logo در پس زمینه مشکی

سامسونگ معمولا هر سال یکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی بزرگ را در نمایشگاه CES برگزار می‌کند که در آن طیف وسیعی از معرفی‌ها را شاهد هستیم. براساس شایعات، سامسونگ قصد دارد در این رویداد فناوری جدید QD-OLED را رونمایی کند. فناوری مذکور به این شرکت کمک خواهد کرد تا با مجموعه‌‌ی پنل‌های اولد پیشرفته‌ی سایر شرکت‌ها از‌جمله ال‌جی رقابت کند.

سامسونگ سخنرانی اصلی نیز برنامه‌ریزی کرده است که در آن، طیف گسترده‌ای از محصولات جدید خود را به‌نمایش خواهد گذاشت. همچنین، در برخی شایعات گفته شده است که در این رویداد، غول فناوری کره‌‌‌ای سرانجام گوشی هوشمند گلکسی S21 FE 5G رسما رونمایی خواهد کرد.

سونی در CES ۲۰۲۲

لوگو سونی روی ساختمان مرکزی Sony در روز آسمان صاف ساختمان شیشه ای

سونی به‌طور سنتی اولین روز رسانه‌ای را در CES به‌پایان خواهد رساند. انتظار داریم این شرکت در رویداد CES ۲۰۲۲ پیشرفت‌های جدیدش در حوزه‌ی تلویزیون را رونمایی کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نمایشگاه CES ۲۰۲۲ چیست؟ شما منتظر معرفی چه محصولی در این رویداد هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات