سرویس یاهو دایرکتوری تا آخر امسال توسط یاهو بسته خواهد شد

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
یاهو در طی ماه‌های اخیر، چندین سرویس و بخش‌های تجاری خود را از دور خارج کرده است و این‌طور که پیش می‌رود، باز امکان از کار انداختن سرویس‌های دیگر نیز وجود دارد. حال یاهو تصمیم دارد تا سیستم یاهو دایرکتوری را نیز از کار بیاندازد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سیستم یاهو دایرکتوری، یک سرویس قدیمی است که یاهو برای دسته بندی محتوای اینترنتی استفاده کرده بود و به وسیله‌ی این سرویس، کاربران اینترنتی می‌توانستند به لیست دسته‌بندی شده از تمامی سایت‌هایی که در اینترنت وجود دارد دسترسی پیدا کنند و در جستجوهای خود از آن کمک بگیرند. جالب توجه است که این حجم اطلاعات دسته‌بندی شده همگی به صورت دستی وارد شده بودند. یک چنین سرویسی شاید در سال‌ها پیش و پیش از ظهور گوگل کارآمد بود، اما بعد از ورود گوگل و ارائه‌ی موتور جستجوگر قوی خود، رفته رفته نقش یاهو دایرکتوری نیز کم رنگ‌تر شد.

این سرویس قدیمی یاهو طبق اعلام این شرکت قرار است در آخرین روز سال جاری میلادی یعنی ۳۱ نوامبر ۲۰۱۴ به طور کامل از رده خارج و خاموش شود. یاهو همچنین اظهار داشت که پورتال آموزشی نیز طی روزهای آینده بسته خواهد شد و اپلیکیشن Qwuiki نیز در تاریخ ۱ نوامبر از کار خواهد افتاد.

شرکت یاهو توسط جری یانگ و دیوید فیلو در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. سرویس یاهو در دهه‌ی نود میلادی تبدیل به محبوب‌ترین جستجوگر اینترنت شد به طوری که ارزش سهام این شرکت در سال ۲۰۰۰ به رقم نجومی هر سهم ۱۱۸ دلار معامله می‌شد. اما ورود گوگل و تنگ شدن عرصه‌ی رقابت برای یاهو سبب شد تا این شرکت کم کم در سراشیبی سقوط قرار بگیرد و مجبور به بستن سرویس‌های متعدد برای کوچک‌تر شدن،کم‌تر شدن هزینه‌ها و بقای شرکت، شدند. در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد کاربرین اینترنت از موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند و پس از آن یاهو با سهم ۶ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات