چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم؟ گرفتن پیشنهاد کاری Linkedin

جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
مطالعه 8 دقیقه
کارجویان لینکدین
برای یافتن شغل از طریق لینکدین چه مواردی را باید مدنظر قرار داد؟ در این مطلب از زومیت تمام استراتژی‌های لازم برای پیداکردن شغل را مرور می‌کنیم.
تبلیغات

لینکدین با بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر و دسترسی به ۲۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان، به بهترین شبکه‌ی اجتماعی حرفه‌ای تبدیل شده است. این پلتفرم فضایی محبوب برای شبکه‌سازی و جستجوی فرصت‌های شغلی محسوب می‌شود و بدون شک شبکه‌ای برای حرفه‌ای‌های جویای کار است. اما چگونه می‌توانیم در لینکدین کار پیدا کنیم؟

مسئله این است که اگر فقط گاهی‌اوقات پروفایل خود را بررسی می‌کنید یا به پست‌ها نگاهی می‌اندازید، از تمام کارهایی که لینکدین می‌تواند برایتان انجام دهد بهره نمی‌برید. بسیاری از جویندگان کار، تکمیل پروفایل لینکدین را به حداکثر نمی‌رسانند تا به آن‌ها در یافتن شغل کمک کند. در عوض، روزمه‌ی خود را کپی می‌کنند و امیدوارند کارفرمای مناسب آن‌ها را پیدا کند.

در اینجا ۱۰ نکته‌ی مهم وجود دارد که ممکن است از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید و هرکدام می‌توانند شما را یک قدم به شغل جدید نزدیکتر کنند. قبل از شروع، اگر هنوز با چم‌وخم کار با حساب لینکدین آشنا نشده‌اید، مطلب لینکدین چیست ؟ ساخت لینکدین و آموزش استفاده از LinkedIn را از دست ندهید.

گرفتن پیشنهاد کاری Linkedin

فردی درحال کار با Jobs لینکدین

پروفایل لینکدین را تکمیل کنید

هنگام ساختن پروفایل حرفه‌ای در لینکدین برای اولین‌بار، ممکن است به تمام سوالات ارائه‌شده برای تکمیل پروفایل پاسخ ندهید و از آن‌ها گذر کنید. اگر چنین است، شاید بد نباشد برگردید و به سؤالاتی که پرسیده می‌شود پاسخ دهید و این‌بار هر بخش را با جزئیات بیشتری تکمیل کنید. موقعیت‌های شغلی گذشته و فعلی خود و همچنین مهارت‌های به‌دست‌آمده را شرح دهید.

کارفرمایان بالقوه می‌خواهند شخصیت شما را از طریق نمایه لینکدین شما ببینند؛ بنابراین بینش کمی درمورد اینکه چه کسی هستید به آن‌ها بدهید. همچنین بهتر است از شبیه‌کردن نمایه خود به دیگران پرهیز کنید؛ زیرا احتمالا برای کسانی که آن را مشاهده می‌کنند جذاب نخواهد بود.

Headline یا سرفصل مناسبی انتخاب کنید

عنوان لینکدین متنی کوتاه با ۲۲۰ کاراکتر یا کمتر در بالای نام کاربر لینکدین است که کار شما را توصیف می‌کند. در نتایج جستجو، این توضیحات کوتاه در کنار نام کاربر نشان داده می‌شود و باید به‌گونه‌ای باشد که خوانندگان را متقاعد کند که روی پروفایل کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد سابقه و تجربه شخص موردنظر پیدا کنند. ایجاد محتوا براساس حوزه تخصصی به شما این امکان را می‌دهد که در عین افزایش تصویر و اعتبار خود، برجسته شوید. مثال‌های زیر می‌توانند در پیداکردن عنوان مناسب به شما کمک کنند:

دارای ۲۰ سال تجربه در مدیریت جامعه و رسانه‌های اجتماعی، توسعه برند و استراتژی بازاریابی محتوا

توسعه‌دهنده وردپرس و بازاریاب دیجیتال. من به کسب‌وکارها کمک می‌کنم حضور آنلاین خود را افزایش دهند و درآمد خود را از طریق استراتژی‌های بازاریابی مؤثر افزایش دهند.

لینکدین Jobs

برای جستجوی موقعیت‌های شغلی مرتبط، قسمت LinkedIn Jobs را مرور کنید. از فیلترهای داخلی مانند تاریخ ارسال، سطح تجربه و سایر فیلترها استفاده کنید تا به شما کمک کنند جستجوی خود را بهبود بخشید. برخی از شرکت‌ها، آگهی‌های جدید خود را در این بخش قرار می‌دهند.

همچنین می‌توانید بخش علایق شخصی خود را تکمیل کنید تا لینکدین به‌طور خودکار مشاغل مرتبط را به شما پیشنهاد دهد. عناوین شغلی، شهرها، صنایع و شرکت‌هایی را که بیشتر به آنها علاقه دارید مشخص کنید و به‌طور محتاطانه به استخدام‌کنندگان پیام دهید. بدین‌ترتیب، اعلان‌هایی درباره نقش‌هایی دریافت خواهید کرد که با معیارهای انتخابی شما مطابقت دارند و جستجوی شغل جدید آسان‌تر خواهد شد. درنهایت اگر شغل موردنظر را پیدا کردید، می‌توانید از طریق لینک‌های مربوطه‌ برای دریافت شغل اقدام کنید.

به گروه‌ها بپیوندید

گروه‌های بسیاری در لینکدین وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید؛ به‌ویژه آن‌هایی که در زمینه‌ی کسب‌وکار شما فعالیت می‌کنند. با هم‌گروه‌های خود معاشرت کنید،‌ در بحث‌هایی که انجام می‌شود شرکت داشته باشید و نظرات و مبحث‌های خود را ارائه دهید. این مسئله نیز به شما امکان می‌دهد خود را تثبیت کنید و موردتوجه استخدام‌کنندگان قرار بگیرید.به گروه‌های متقابل بپیوندید تا سازمان‌ها بتوانند به‌راحتی شما را پیدا کنند. نقش لینک‌های خوب در جستجوی کار لینکدین بسیار مهم است.

پروفایل خود را به‌روز نگه‌دارید

پروفایل لینکدین فرانکلین

به‌ گفته‌ی Jobvite، هشتادوهفت درصد از استخدام‌کنندگان، لینکدین را مؤثرترین راه برای بررسی متقاضیان شغل می‌دانند و از آن به‌عنوان بخشی از فرآیند خود استفاده می‌کنند. جویندگان کار می‌توانند با به‌روز نگه‌داشتن پروفایل لینکدین توجه دیگران را به خود جلب کنند. رایج‌ترین مهارت‌ها و تجربه‌های کاری خود را به‌صورت مفصل و با جرئیات کامل در پروفایل وارد کنید تا نشان دهید که درمورد کارتان جدی هستید و شانس یافتن شغل موردنظرتان را افزایش دهید. اجازه ندهید که افراد با مراجعه به پروفایل شما این احساس را داشته باشند که مدت‌ها است این صفحه به‌روزرسانی نشده و خاک خورده است.

در لینکدین فعال باشید

سعی کنید چندروز یک‌بار زمانی را به حضور در لینکدین اختصاص دهید. افزون‌بر پست‌گذاشتن با گروه‌ها درگیر شوید و با دیگران در لینکدین تعامل داشته باشید. شما می‌توانید این کار را با لایک‌کردن، نظردادن و به اشتراک گذاشتن محتوای افراد دیگر که در فید لینکدین شما ظاهر می‌شود انجام دهید. هرقدر به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای تعاملات خود را بیشتر کنید، به‌همان اندازه مورد توجه قرار خواهید گرفت و به رسمیت شناخته می‌شوید. علاوه‌براین، تولید و انتشار محتوا درمورد موضوعی که به آن علاقه‌مند هستید، می‌توانید باعث شود در ذهن دیگران تثبیت شوید. این امر به کارفرمایان یا مشتریان بالقوه اشتیاق شما را نشان می‌دهد و افراد بیشتری به پروفایل شما توجه خواهند کرد.

از کلمه‌های کلیدی استفاده کنید

جستجوی کلمات کلیدی در لینکدین

همان‌طور که گفتیم، بسیاری از استخدام‌کنندگان از کلمات کلیدی برای یافتن افراد جویای کار استفاده می‌کنند. بنابراین مهم است که بخش مهارت‌ها و تاییدیه‌های خود را با کلمات کلیدی مرتبطی که می‌خواهید کامل کنید. آن دسته از کاربران لینکدین که در بخش مهارت‌ها‌ی خود کلمات کلیدی را به‌کار می‌برند، بیشتر در نتایج جستجوی استخدام‌کنندگان برجسته خواهند شد. این امر باعث می‌شود بازدیدهای مربوط به نمایه و شانس شما برای اولین مصاحبه افزایش یابد.

جستجوی پیشرفته

پس از بهینه‌سازی پروفایل لینکدین، برای یافتن افراد استخدام‌کننده از طریق ابزار جستجوی لینکدین اقدام کنید. درست مانند وقتی که در سایت‌های استخدام شغل یا شرکت موردنظرتان را جستجو می‌کنید، در اینجا هم می‌توانید مدیران استخدام را در لینکدین پیدا کنید. بسیاری از کارفرماها و مدیران استخدام، آگهی‌های فعال خود را در سرفصل‌ها یا سایر بخش‌های نمایه خود تبلیغ می‌کنند و با استفاده از کلمات کلیدی مربوط به شغل موردنظر، به دیده‌شدن هرچه بیشتر آگهی خود کمک می‌کنند. با جستجوی «استخدام»، «کاریابی» یا عنوان موقعیت شغلی می‌توانید مدیرانی را بیابید که در همان زمینه به‌دنبال کارجو هستند.

شرکت‌های موردعلاقه خود را جستجو و از افرادی که به‌هر طریقی با این شرکت‌‌ها مرتبط هستند، فهرستی تهیه کنید. اگر این افراد در آنجا کار می‌کنند، می‌توانید درمورد فرهنگ شرکت سوالاتی بپرسید. خلاقیت به‌خرج دهید و هنگامی که آماده شدید، از افراد مذکور بخواهید شما را به مدیران شرکت معرفی کنند.

نشان سبز Open to work را به پروفایل خود اضافه کنید

نشان Opentowork در پروفایل لینکدین

برای دیده‌شدن بیشتر می‌توانید از قابلیت Open to work استفاده کنید. این بخش از لینکدین به شما امکان می‌دهد عنوان‌ها و موقعیت شغلی مدنظرتان را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید مواردی مانند نوع کار ازنظر قراردادی، تمام‌وقت یا پاره‌وقت بودن و تاریخ شروع به‌کار را اضافه کنید. اگر درحال‌حاضر مشغول به کار هستید و نمی‌خواهید افراد شرکت فعلی از جویای‌کار بودن شما مطلع شوند، لینکدین این امکان را می‌دهد که در بخش Just recruiters اجازه ندهید همکاران شما متوجه شوند که در جستجوی شغل جدید هستید.

ارتباطات خود را گسترش دهید

شبکه خود را تا جایی که می‌توانید گسترش دهید. همکاران سابق، مخاطبین و افراد معتبر را به شبکه خود اضافه کنید و با افرادی که در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند، ارتباط برقرار کنید. بهترین راه برای یافتن شغل در لینکدین از طریق ایجاد ارتباط با افراد مشابه است. از آنجاکه آن‌ها در‌حال‌حاضر در یک دامنه کار می‌کنند، برای شما راحت‌تر است که با استخدام‌کنندگان و مدیران ارشد همان حوزه ارتباط برقرار کنید. مردم این روزها ترجیح می‌دهند افرادی را استخدام کنند که با افراد شناخته‌شده خود پیوندهای مشترکی دارند؛ زیرا بیشتر می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند. اگر اخیرا به این فکر افتاده‌اید که چگونه شبکه‌‌ی دوستی مناسبی در لینکدین بسازیم، به‌سرعت متوجه خواهید شد چه کسانی را در لینکدین دنبال کنید تا نکات مفید و فرصت‌های جدید را دریافت کنید.

چطور در لینکدین دیده شویم؟

تمام مواردی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره کردیم، در دیده‌شدن تأثیرگذار خواهند بود. اما از میان آن‌ها، گسترش ارتباطات و فعال‌بودن اولویت بیشتری دارند. علاه‌براین، به‌روزرسانی پروفایل، انتخاب تصویر و عنوان مناسب از مسائلی هستند که می‌توانند شانس شما را برای دیده‌شدن افزایش دهند. به پروفایل‌های دیگران نگاهی بیندازید و از سعی کنید از آن‌ها الهام بگیرید. آخرین‌بار که لینکدین را بررسی کردید، چه چیزی در پروفایل یک شخص خاص موجب شد توجه شما جلب شود؟

مهاجرت از طریق لینکدین

لینکدین راهکاری عالی برای ارتباط با افراد در سراسر جهان است؛ بنابراین، برای پیداکردن شغل در کشورهای خارجی و مهاجرت نیز ممکن است بتوانید از آن استفاده کنید. افزون‌بر مواردی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره کردیم، برای مهاجرت در لینکدین و کاریابی در کشورهای خارجی موارد دیگری نیز دخیل هستند.

لینکدین

یک پروفایل قوی ایجاد کنید: اطمینان حاصل کنید که از دستورزبان درستی استفاده کرده‌اید و پروفایل شما با زبان کشور مقصد نوشته شده است. علاوه‌براین، ابتدا زبان اصلی کشور موردنظرتان را فهرست کنید و سپس اگر به زبان دیگری تسلط دارید، آن را اضافه کنید و تا جایی‌که می‌توانید به‌دنبال یادگیری زبان کشور موردنظر باشید.

گروه‌های مرتبط را پیدا کنید: چنین گروه‌هایی می‌توانند مکان‌های خوبی برای آشنایی با افراد بانفوذی باشند که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. علاوه‌بر گروه‌ها، شرکت‌ها را در کشورها و شهرهای مدنظرتان دنبال کنید. می‌توانید از طریق پنجره‌ی Jobs برای یافتن مشاغل موجود در کشور مقصد اقدام کنید. برای این کار احتمالا نیاز است لوکیشن خود را تغییر دهید.

وضعیت شغلی خود را بیان کنید: آیا ویزای لازم برای کار در جاهای دیگر را دارید؟ اگر نه، یاد بگیرید که چگونه آن را دریافت کنید. اکثر شرکت‌ها در کشورهای دیگر شما را بدون داشتن مدارک لازم استخدام نخواهند کرد.

درآخر، انتظار معجزه نداشته باشید! اکثر مردم نمی‌توانند به شما کمک کنند تا در کشور مورد‌نظر خود شغلی پیدا کنید؛ زیرا نمی دانند روند ویزای کار چگونه است و خودتان باید با پیگیری و تحقیق و درنهایت از طریق ساخت رزومه‌ی آنلاین و قوی در لینکدین شانس خود را برای مهاجرت بسنجید. افزون‌براین، مراقب افرادی باشید که به شما قول یک شغل بین‌المللی را می‌دهند که خیلی‌خوب به‌نظر می‌رسد و فقط با منابع معتبر و سازمان‌های دولتی کار کنید. همچنین، در تلاش خود برای یافتن شغل در کشورهای دیگر پیگیر و ثابت باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات