ایالات متحده می‌خواهد با همکاری اروپایی‌ها، هواوی را به زانو درآورد

جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
هواوی و آمریکا
آمریکایی‌ها در جدیدترین اقدام خود علیه هواوی سعی دارند جلوی بستن شدن قرارداد توسعه‌ی شبکه 5G میان مالزی و شرکت چینی را بگیرند.
تبلیغات

یکی از اهداف اصلی ایالات‌متحده برای تحریم هواوی، خارج کردن این شرکت از بازار بود اما غول فناوری چینی همچنان فاصله‌ی زیادی تا خروج کامل از بازار دارد. این شرکت از همه‌ی فرصت‌های موجود برای بازگشت قدرتمند به حوزه‌های مختلف تکنولوژی استفاده می‌کند و سال گذشته میلیاردها دلار برای تحقیق‌وتوسعه سرمایه‌گذاری کرد و همچنان به این‌کار ادامه می‌دهد.

هواوی همچنین اعلام کرده است بیش‌از ۱۳ هزار قطعه‌ی موردنیاز برای ساخت محصولاتش که قبلاً از شرکت‌های آمریکایی تأمین می‌شد را با نمونه‌های چینی جایگزین کرده است. به گزارش گیزچاینا، درآمد این برند در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰ درصد رشد کرد و به‌همین دلیل ایالات‌متحده سعی دارد با اقدامات بیشتر علیه هواوی، این شرکت را به زانو درآورد. بدین‌ترتیب اکنون آمریکایی‌ها با اروپایی‌ها متحد شده‌اند تا فشار بیشتری به غول فناوری چینی بیاورند.

براساس گزارش رویترز، اتحادیه‌ی اروپا و آمریکا درمورد استفاده از محصولات هواوی به مالزی هشدار داده‌اند. این کشور درحال نهایی کردن عرضه‌ی 5G است و قصد دارد برای دستیابی به هدف خود و توسعه‌ی زیرساخت‌ها، با هواوی همکاری کند. اتحادیه‌ی اروپا و ایالات‌متحده به‌همین دلیل در مورد خطرات امنیت ملی و سرمایه‌گذاری خارجی درصورت دخالت هواوی در مالزی، به این کشور هشدار داده‌اند.

نمایندگان اتحادیه‌ی اروپا و ایالات‌متحده در ماه آوریل نامه‌ای نوشتند که به تصمیم مالزی برای تجدیدنظر درمورد قرارداد ۲٫۵ میلیارد دلاری با اریکسون ارتباط داشت. هدف از قرارداد مذکور این بود که اریکسون شبکه‌ی 5G متعلق به دولت مالزی را در این کشور بسازد.

دولت مالزی از مدتی قبل، هواوی را به‌عنوان بهترین گزینه برای ارائه‌ی 5G اعلام کرد و حتی تلاش‌هایی برای نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی ایالات‌متحده انجام داده است.

آیا مالزی سرانجام به هشدارهای ایالات‌متحده و اتحادیه‌ی اروپا توجه خواهد کرد یا به تصمیم خود برای قرارداد با هواوی به‌منظور توسعه‌ی شبکه‌های 5G پایبند خواهد ماند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات