نسل بعدی دوربین‌های زیر نمایشگر احتمالاً با همکاری هواوی، ZTE و BOE ساخته می‌شود

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پنل جلو هواوی میت ایکس ۳ / Huawei Mate X3
به‌نظر می‌رسد سه شرکت بزرگ چینی تصمیم دارند نسل بعدی دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر را با کیفیت بالاتر توسعه دهند.
تبلیغات

ساخت دوربین‌های باکیفیت زیرنمایشگر بسیار سخت است و جاسازی دوربین زیر صفحه‌نمایش نیز چالش‌های خاص خود را دارد. بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند در تلاش هستند دوربین‌های سلفی باکیفیتی را زیر نمایشگر محصولات خود قرار دهند و اکنون چند شرکت مطرح چینی تصمیم دارند با همکاری یکدیگر، نسل بعدی این فناوری را توسعه دهند.

براساس گزارش گیزچاینا، هواوی، ZTE و BOE قصد دارد با همکاری یکدیگر نسل بعدی دوربین‌های سلفی زیرنمایشگر را برای گوشی‌های تاشو توسعه خواهند داد. هدف این شرکت‌ها، بهبود کیفیت فناوری کنونی است و قطعاً در این مسیر با تکنولوژی دوربین زیرنمایشگر گلکسی زدفولد ۴ سامسونگ رقابت خواهند کرد.

البته باید اشاره کنیم درحال‌حاضر کاربران از کیفیت تصاویر گرفته‌شده با دوربین‌های سلفی زیرنمایشگر، راضی نیستند و این عکس‌ها معمولاً وضوح و کیفیت پایینی دارند.

وظیفه‌ی ساخت نمایشگر تاشو جدید احتمالاً برعهده‌ی BOE خواهد بود که نسبت‌ به پنل‌های منعطف سامسونگ مزیت‌هایی خواهد داشت. این صفحه‌نمایش با کد Q8 شناخته می‌شود و وضوح ۲۴۰۰ در ۱۱۱۶ پیکسل را ارائه می‌دهد که با وضوح ۲۴۹۶ در ۲۲۲۴ پیکسل هواوی میت X3 تفاوت دارد. طبق شایعات اخیر امکان دارد ZTE در ساخت نمایشگر تاشو جدید به BOE کمک کند و از نسل جدید دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش در محصولات خود بهره ببرد.

فناوری دوربین زیر نمایشگر BOE

بسیاری از کاربران تمایل دارند صفحه‌ی اصلی گوشی هوشمند آن‌ها فاقد بریدگی دوربین سلفی باشد. از طرفی برخی گوشی‌ها مثل آیفون ناحیه‌ی بزرگ‌تری از بالای نمایشگر را به حسگرهای تشخیص چهره و دوربین سلفی اختصاص داده‌اند.

فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر از مدتی قبل در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته، اما کیفیت نسل کنونی این دوربین‌ها نسبت‌ به نمونه‌های استاندارد بسیار پایین‌تر است. همکاری سه شرکت چینی می‌تواند به بهبود این فناوری کمک کند و احتمالاً به‌زودی شاهد دوربین‌های سلفی زیر صفحه‌نمایش باکیفیت‌تر خواهیم بود.

اگر این شایعه درمورد توسعه‌ی نسل بعدی دوربین‌های زیر نمایشگر واقعیت داشته باشد، شاید این فناوری در مدت کوتاهی به‌طور گسترده در صنعت گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. بدین‌ترتیب هواوی، ZTE و BOE به‌عنوان پیشگامان فناوری مذکور، اعتبار ویژه‌ای برای خود به‌دست خواهند آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات