iSIM تجاری کوالکام و Thales، نیاز به جایگاه سیم‌کارت‌ معمولی در گوشی‌ها را از بین می‌برد

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
isim کوالکام
فناوری iSIM جدید کوالکام و Thales، فضایی درحدود یک میلی‌متر مربع را روی نسخه اصلاح‌شده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 اشغال می‌کند.
تبلیغات

کوالکام، Vodafone و Thales سال گذشته استاندارد آی‌سیم (iSIM) یکپارچه را در نسخه‌ی مهندسی‌شده‌ی گلکسی زدفلیپ ۳ به‌نمایش گذاشتند. اکنون شرکت تراشه‌ساز در رویداد MWC ۲۰۲۳ با همکاری Thales اولین iSIM تجاری را در نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 معرفی کرده است.

صدور اولین گواهی‌ امنیتی جهان برای iSIM ازطرف GSMA، حاصل تلاش‌های چندین ساله‌ی کوالکام و Thales است. Thales درکنار eSIM با ارائه‌ی آی‌سیم‌های سازگار با 5G به شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند و اپراتورهای تلفن همراه، آزادی عمل بیشتری به آن‌ها می‌دهد تا از تجربه‌ی اتصال بی دردسر و ایمن لذت ببرند.

مقایسه ابعاد سیم‌کارت ها
مقایسه‌ی ابعاد انواع سیم‌کارت‌ها

Snapdragon 8 Gen 2 مجهز به آی‌سیم، گواهی امنیتی GSMA را دریافت کرده است و همان سطح حافظت سایبری eSIM را ارائه می‌دهد. iSIM روی تراشه‌ی مذکور فضایی کم‌تر از یک میلی‌متر مربع را اشغال می‌کند که ۱۰۰ برابر کوچک‌تر از ابعاد سیم‌کارت‌های نانو است.

مزیت اصلی آی‌سیم این است که نیاز به فضای فیزیکی مجزا برای استفاده از خدمات سیم‌کارت را در دستگاه‌ها از بین خواهد برد. این فناوری همچنین امکان طراحی دستگاه‌های کوچک‌تر را فراهم می‌کند. GSMArena می‌گوید محموله‌های جهانی iSIM تا سال ۲۰۲۷ دردسترس ۳۰۰ میلیون نفر قرار خواهد گرفت. Thales نیز چارچوب دقیقی از استاندارد آی‌سیم و ویژگی‌های اصلی آن ارائه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات