گوگل قابلیت‌های جدید موتور جست‌وجو را به‌نمایش گذاشت

چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی پیکسل ۷ گوگل در حال نمایش نتایج موتور جستجو
گوگل در مراسم امروز خود قابلیت‌های جدیدی برای موتور جست‌و‌جو معرفی کرد؛ اما بارد، رقیب مستقیم ChatGPT، تا چند هفته‌ی دیگر در‌دسترس قرار نمی‌گیرد.
تبلیغات

گوگل در رویدادی به دور از هیجان، جدیدترین دستاوردهای خود را در حوز‌ه‌ی هوش مصنوعی به‌نمایش گذاشت. برخلاف انتظارات، گوگل نتوانست در رویداد جدیدش رقیب مستقیمی برای «بینگ جدید» مایکروسافت رونمایی کند، موتور جست‌وجویی که شب گذشته معرفی شد. نسخه‌ی جدید موتور جست‌و‌جوی بینگ وارد مرحله‌ی آزمایشی شده و هیجان زیادی در بین کاربران ایجاد کرده است.

به‌گزارش ورج، گوگل در بخشی از مراسم امروز اعلام کرد که از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای خلاصه‌‌کردن اطلاعات موجود در وب استفاده خواهد کرد. در نمونه‌ای، از موتور جست‌و‌جوی گوگل پرسیده شد بهترین صورت‌های فلکی کدام‌اند؟ گوگل با استفاده از هوش مصنوعی، فهرست صورت‌های فلکی جالب و نحوه‌ی مشاهده‌کردن آ‌ن‌ها را نمایش داد.

گوگل در مراسم امروز گفت قابلیت‌های جدیدی که از هوش مصنوعی مولد نشئت می‌گیرند، به موتور جست‌و‌جوی این شرکت برای سامان‌دهی اطلاعات پیچیده کمک می‌کنند. فعلاً مشخص نیست که قابلیت جدید گوگل چه زمانی به‌صورت عمومی در‌دسترس قرار می‌گیرد.

گوگل یکی از رهبران جهان در حوزه‌ی هوش مصنوعی است؛ اما سرعت رشد پروژه‌های هوش مصنوعی این شرکت بسیار کُند است. با اینکه موتور جست‌و‌جوی گوگل همین‌حالا نیز از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، غول آمریکایی صنعت فناوری هنوز رقیبی مستقیم برای ChatGPT دردسترس قرار نداده است.

دوشنبه‌ی گذشته، گوگل چت‌باتی به نام «بارد» را رونمایی کرد که فعلاً در مرحله‌ی بتای محدود به‌سر می‌برد. گوگل اسکرین‌شات جدیدی از بارد منتشر کرده است. در این اسکرین‌شات، از بارد پرسیده شده که مزایا و معایب خودروهای الکتریکی چیست. بارد در پاسخ چندین نکته را روی صفحه‌ نمایش داده و به نکات مختلفی اشاره کرده است.

رابط کاربری گوگل بارد / Google Bard رقیب ChatGPT

مایکروسافت از هیجانی که برای هوش‌های مصنوعی ایجاد شده، نهایت استفاده را برده است. روز گذشته، این شرکت نسخه‌ی جدید بینگ و اج را به‌نمایش گذاشت که از هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات