تعداد قابل‌توجهی از کاربران قدیمی نتفلیکس در حال لغو اشتراک خود هستند

جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آمار نشان می‌دهد در فصل اول ۲۰۲۲ تعداد قابل‌توجهی از مشترکین سه‌ساله‌ی نتفلیکس تصمیم گرفته‌اند اشتراک خود را لغو کنند. نتفلیکس در فصل اول ۲۰۲۲ مجموعاً ۲۰۰٬۰۰۰ کاربر اشتراکی خود را از دست داد.
تبلیغات

نتفلیکس طی چند وقت اخیر درگیر یک‌سری حاشیه‌ها شده و گزارشی جدید با استناد به داده‌ها اعلام می‌کند تعداد فزاینده‌ای از مشترکین بلندمدت این سرویس استریم در حال لغو کردن پلن اشتراکی خود هستند.

براساس آنچه دیجیتال ترندز به نقل از اینفورمیشن می‌نویسد، شرکت Antenna که در حوزه‌ی تجزیه‌و‌تحلیل داده فعالیت می‌کند متوجه شده است ۱۳ درصد از کل کسانی که در فصل اول ۲۰۲۲ اشتراک نت فلیکس خود را لغو کرده‌اند افرادی بوده‌اند که به مدت حداقل سه سال از این سرویس استریم برای تماشای فیلم و سریال استفاده کرده‌اند. این عدد در بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ معادل ۱۰ درصد بود. دو سال قبل تنها پنج درصد از کاربران قدیمی Netflix تصمیم گرفته بودند اشتراک خود را لغو کنند.

Antenna می‌گوید گروهی متشکل‌ از پنج میلیون آمریکایی حاضر شده‌اند به‌صورت ناشناس جزئیات سرویس اشتراکی خود را با این شرکت در میان بگذارند. Antenna پس از بررسی این داده‌ها متوجه شده است ۶۰ درصد از افرادی که اشتراک نتفلیکس را در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی لغو کرده‌اند جزو کاربران جدید هستند. این عدد در فصل پایانی سال ۲۰۲۱ معادل ۶۴ درصد بود. این موضوع نشان می‌دهد که نتفلیکس توانسته از لحاظ جذب کاربران جدید بهتر عمل کند.

نتفلیکس ماه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بالغ‌بر ۲۰۰٬۰۰۰ نفر کاربر در سراسر دنیا در فصل اول ۲۰۲۲ تصمیم گرفته‌اند اشتراک خود را لغو کنند. نتفلیکس انتظار دارد این آمار در فصل جاری به دو میلیون کاربر برسد.

عوامل مختلفی را می‌توان برای دلیل لغو اشتراک نتفلیکس ذکر کرد. به‌نظر می‌رسد افزایش تورم و بالا رفتن هزینه‌های زندگی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار است. اکنون بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند درآمد خود را صرف هزینه‌های مهم‌تر کنند.

در چنین شرایطی کاربران بسیاری از اشتراک‌های خود را لغو می‌کنند تا صرفاً یک یا دو سرویس اشتراکی داشته باشند. رقبایی نظیر دیزنی پلاس، آمازون پرایم، اپل تی‌وی پلاس، Max مکس و هولو طی چند وقت اخیر توانسته‌اند تعداد کاربران خود را افزایش دهند.

یکی از تحلیلگران Antenna می‌گوید این سرویس‌های رقیب طی ماه‌های اخیر شماری از محتواهایشان را از نتفلیکس حذف کرده و در سرویس اختصاصی خود ارائه داده‌اند و همین موضوع باعث شده است نتفلیکس مجبور شود بیش از پیش روی تولید محتوای اختصاصی تمرکز کند.

نتفلیکس در تلاش برای حفظ کاربران فعلی و جذب کاربران جدید قصد دارد پلن اشتراکی جدیدی روی کار بیاورد که شامل نمایش تبلیغات است و هزینه‌ی ماهانه‌ی کمتری به کاربران تحمیل می‌کند. این پلن اشتراکی احتمالاً پیش از پایان سال ۲۰۲۲ آغاز به‌ کار خواهد کرد. نتفلیکس برای جذاب‌تر کردن سرویس‌هایش احتمالاً پخش زنده را نیز به پلتفرم خود اضافه می‌کند تا برنامه‌های ویژه‌ی استندآپ کمدی و نمونه‌های مشابه پخش کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات